W
Waswat
Ik heb de laatste tijd wat problemen gehad met mijn internet (en ook telefonie) connectie. Vaak had ik na een storing een nogal instabiele connectie. Wat er gebeurde was dat de verbinding zo nu en dan gewoon wegviel. Op dat moment knipperde ook het "link" lampje van de Arris. Ik zat hier eerder ook al mee maar het probleem was vaak verholpen na een half uur.
Vandaag was het dus eindelijk de druppel. Ik bekeek toen maar eens de signaalwaardes en gebruikte de info van plankie (die trouwens de screenshot mist). Toen zag ik dus dat bij mijn modem de signaalsterkte te laag was?
Vandaag was het dus eindelijk de druppel. Ik bekeek toen maar eens de signaalwaardes en gebruikte de info van plankie (die trouwens de screenshot mist). Toen zag ik dus dat bij mijn modem de signaalsterkte te laag was?
Op de downstream lijkt alles prima te zijn maar in de upstream moest ik dus eigenlijk zo rond de 55 dBmV hebben maar heb ik 47 dBmV? Klopt dit nog wel of is de signaalsterkte te laag? Zou dit komen door de kabel of door de centrale?Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 47 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16
Laatst bewerkt door een moderator:
