• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

arris tm402b krijgt al 2 weekenden thomson firmware

  • Onderwerp starter Onderwerp starter prody79
  • Startdatum Startdatum
P

prody79

Al 2 weekenden achter elkaar heb ik problemen met de arris tm402b kabel modem.
Ik heb een linksys wrt54g breedband router met daarop de arris aangesloten in de wan poort.
De linksys verzorgt voor mij de wireless connecties en dhcp etc.
Laatste 2 weekenden heb ik het vreemde verschijnsel dat ik dhcp krijg van de kabel modem en dan niet kan internetten, zodra ik dan naar de default gateway ga zie ik dat ik op een thomson cable pagina uit kom, zodra ik een vast ip adres in voer en als default gateway mijn linksys invoer kan ik weer internetten.

Ik vind het heel vreemd dat ik op een thomson pagina uitkom terwijl ik een arris heb, ik heb nog even gekeken of ik niet gek was en echt wel verbonden was met mijn draadloos netwerk en niet via een of ander open wireless netwerk maar dit was niet het geval
Het is na een paar keer de boel resetten wel weer opgelost maar ik vind dit een vreemd vershijnsel
 
Ik heb een vermoeden wat hier aan de hand is: Je STB zou wel eens aangesloten kunnen zijn op je router?
Je geeft aan dat met het instellen van een vast IP-adres het probleem is opgelost.

Linksys routers geven standaard een 192.168.1.x IP uit, heeft je PC/Laptop op het moment van de 'storing' een 192.168.100.x IP-adres en een default gateway 192.168.100.1? In dat geval verklaart het een hoop :)

Dit probleem is ooit al eens eerder voorgekomen op dit forum. Je hebt in je profiel helaas niet aangegeven wat voor STB je hebt, anders werd de zoektocht al iets makkelijker.

Als je alleen maar draadloze pc's/laptops gebruikt, mag er maar 1 ethernet kabel in je router zitten en die loopt naar je kabelmodem.

Edit (toevoeging):
Als je je netwerk niet (goed) hebt beveiligd kan het ook zijn dat je probleem daar vandaan komt.
- Heb je een eigen SSID ingesteld (in plaats van het standaard SSID Linksys)?
- Gebruik je Encryptie, zo ja, is dit WEP/WPA/WPA2?
 
Mijn stb is de Thomson DVR (DCI6221UPC)is inderdaad bekabeld aangesloten op mij router
de laptops zijn allemaal draadloos geconnected maar heb ook een wd tv live hub bekabeld aangesloten

heb een eigen ssid ingesteld met wpa2 encryptie

de laptop krijgt inderdaad 192.168.100.x IP-adres en een default gateway 192.168.100.1
 
Oh ik snap het al, je hebt de Thomson DVR aangesloten op de router, dus nu werkt de modem als ware als dchp server, ik zou dan eens de thomson afkoppelen en kijken of je weer in de arris kan komen op 192.168.100.1, er gaat nu dus iets fout met de netwerk adresseringen :P naar mijn idee, je zou kunnen proberen om de tomson i nde 3de of 4de lanpoort de douwen en de pc in de 1ste lanport :laugh:

Technisch gezien werkt de thomson als een bridge en heeft zn eigen "router" ingebouwd simpel gezegd :P
 
prody79 zei:
Mijn stb is de Thomson DVR (DCI6221UPC)is inderdaad bekabeld aangesloten op mij router
de laptops zijn allemaal draadloos geconnected maar heb ook een wd tv live hub bekabeld aangesloten

Hier is je probleem: je STB moet juist NIET zijn aangesloten op de router :)
Als je die kabel loshaalt, is je probleem opgelost!
 
47 zei:
.....naar mijn idee, je zou kunnen proberen om de tomson i nde 3de of 4de lanpoort de douwen en de pc in de 1ste lanport :laugh:

Prody, negeer deze opmerking alsjeblieft en volg het advies van Plankie. De mediaobx moet geheel NIET aangesloten zijn via ethernet, en heeft wat dat betreft ook geen functionaliteit.
 
MartCom zei:
Prody, negeer deze opmerking alsjeblieft en volg het advies van Plankie. De mediaobx moet geheel NIET aangesloten zijn via ethernet, en heeft wat dat betreft ook geen functionaliteit.
En wat als hij nu internet op de tv wil ontvangen?
 
47 zei:
je zou kunnen proberen om de tomson i nde 3de of 4de lanpoort de douwen en de pc in de 1ste lanport :laugh:

Zou'k niet doen, dan hou je hetzelfde probleem. De Thomson mag je niet verbinden met je netwerk.

Juiste aansluitingen:

Binnenkomende kabel --> Splitter --> Coax 1 --> STB
\----> Coax 2 --> Kabelmodem --> UTP --> Router

Geen UTP kabel vanaf je STB ergens heen dus.
 
47 zei:
En wat als hij nu internet op de tv wil ontvangen?

Als zijn TV daarvoor geschikt is, moet hij zijn TV dan op zijn router aansluiten, maar NIET zijn mediabox.
 
Terug
Bovenaan