P
prody79
Al 2 weekenden achter elkaar heb ik problemen met de arris tm402b kabel modem.
Ik heb een linksys wrt54g breedband router met daarop de arris aangesloten in de wan poort.
De linksys verzorgt voor mij de wireless connecties en dhcp etc.
Laatste 2 weekenden heb ik het vreemde verschijnsel dat ik dhcp krijg van de kabel modem en dan niet kan internetten, zodra ik dan naar de default gateway ga zie ik dat ik op een thomson cable pagina uit kom, zodra ik een vast ip adres in voer en als default gateway mijn linksys invoer kan ik weer internetten.
Ik vind het heel vreemd dat ik op een thomson pagina uitkom terwijl ik een arris heb, ik heb nog even gekeken of ik niet gek was en echt wel verbonden was met mijn draadloos netwerk en niet via een of ander open wireless netwerk maar dit was niet het geval
Het is na een paar keer de boel resetten wel weer opgelost maar ik vind dit een vreemd vershijnsel
Ik heb een linksys wrt54g breedband router met daarop de arris aangesloten in de wan poort.
De linksys verzorgt voor mij de wireless connecties en dhcp etc.
Laatste 2 weekenden heb ik het vreemde verschijnsel dat ik dhcp krijg van de kabel modem en dan niet kan internetten, zodra ik dan naar de default gateway ga zie ik dat ik op een thomson cable pagina uit kom, zodra ik een vast ip adres in voer en als default gateway mijn linksys invoer kan ik weer internetten.
Ik vind het heel vreemd dat ik op een thomson pagina uitkom terwijl ik een arris heb, ik heb nog even gekeken of ik niet gek was en echt wel verbonden was met mijn draadloos netwerk en niet via een of ander open wireless netwerk maar dit was niet het geval
Het is na een paar keer de boel resetten wel weer opgelost maar ik vind dit een vreemd vershijnsel

naar mijn idee, je zou kunnen proberen om de tomson i nde 3de of 4de lanpoort de douwen en de pc in de 1ste lanport :laugh: