• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris TM402B heeft een eigen leven

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Refalm
  • Startdatum Startdatum
R

Refalm

Met dit modem heb ik nu al dagen een enorm vaag probleem.

We hebben deze modem al een half jaar, zonder problemen. We hebben er UPC Internet Extreme en UPC Telefonie FreeTime op.

De laatste dagen valt het internet (het web) en telefonie uit (geen kiestoon). Het meest vreemde is dat Torrent verkeer wel gewoon doorloopt.
Zodra ik op mijn router het IP adres vernieuw dan krijgt ie 192.168.100.2. Na vijf minuten krijg ik een normaal IP adres, en werkt internet en telefoon weer.

Helpdesk is onbereikbaar, vooral omdat na een paar minuten de telefoon wegvalt, en op e-mail wordt al helemaal niet gereageerd.
In het logbestand staat dit (bij voorbaat excuses als dit niet van belang is):
Code:
Date Time	Event ID	Event Level	Description
6/26/2008 18:32	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 18:32	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
6/26/2008 18:33	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 18:33	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
6/26/2008 18:34	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 18:34	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
6/26/2008 18:34	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
6/26/2008 18:34	17000400	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
6/26/2008 18:34	17000100	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
6/26/2008 18:50	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 18:50	1040100	6	TLV-11 - unrecognized OID
6/26/2008 20:03	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 20:03	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
6/26/2008 20:05	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 20:05	20000300	3	Ranging Request Retries exhausted
6/26/2008 20:05	18000200	3	UCD invalid or channel unusable
6/26/2008 20:05	17000400	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC SYNC frame within time-out period
6/26/2008 20:05	17000100	3	SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
6/26/2008 20:05	20000200	3	No Ranging Response received - T3 time-out
6/26/2008 20:05	1040100	6	TLV-11 - unrecognized OID

Hebben meer mensen dit probleem? Hoe hebben jullie dit opgelost?
 
Het wegvallen van je internet en telefonie en het feit dat je router ip adres 192.168.100.2 krijgt toegewezen wijst erop dat je modem zijn verbinding met UPC verliest. Dat bittorrent dan wel door loopt verbaast mij.
Het kan een slechte coaxverbinding zijn, dus kijk die even goed na. Eventueel even de coaxkabels loshalen en weer inpluggen.
Het kan ook een storing aan de kant van UPC zijn. Er komen de laatste tijd veel meldingen van mensen die dit soort uitval problemen hebben.

Hoe zijn je signaal sterkten in de modem?
 
Bedankt voor je antwoord!

Ik heb hier een screenshot gemaakt van 192.168.100.1:
rfvh2.png


Vandaag issie overigens weer uitgevallen, met dezelfde foutmeldingen in het logbestand, rond de tijd dat alles niet meer werkte.
 
Ik heb hetzelfde probleem.

Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 33 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 38.608 MHz 47 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Dit was de laatste op 25 juni. Let wel, het probleem ontstond al om 19:30:

***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 13000100 3 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
6/25/2008 20:45 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
6/25/2008 20:49 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
6/25/2008 20:49 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
6/25/2008 20:50 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
6/25/2008 20:50 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
6/25/2008 20:50 13000200 3 DHCP FAILED - Request sent, no response
6/25/2008 20:50 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
6/25/2008 20:51 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
6/25/2008 20:51 13000401 5 ToD request sent - No Response received
6/25/2008 20:51 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
6/25/2008 20:52 13000403 4 ToD request sent - No Response received
6/25/2008 20:54 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
6/25/2008 20:54 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
6/25/2008 20:54 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
6/25/2008 21:00 20000200 3 No Ranging Response
 
Voor beide geld dat de downstream waarden laag zijn, optimaal is 0 dBmV, maar niet te laag.
Voor SNR waarden geld een minimum van 32 dB, dus ook goed.
De upstream waarden liggen onder het maximum en dat is dus ook goed.

Zoals al eerder gezegd zijn er momenteel meer berichten over uitvallende verbindingen.
Zover ik het begrijp heeft dat te maken met de uitrol van Docsis2 naar de modems en het opnieuw inregelen van het totale netwerk.
Hulp kan ik jullie helaas niet bieden.
 
Ik denk dat het ook met de uitrol en netwerk inregelen te maken heeft. Het heeft misschien ook tijd nodig, bij uitrol van eurodocsis 2 , om alle modems goed op de wijkcentrale(netwerk) ingesteld te krijgen.
 
Hoelang moeten ze nog uitrollen ? Het is hier al 6 weken prut. En candaag ging het licht al in de ochtend uit ( gezien de info uit het modem), in de middag merkte ik het pas, en nun heb ik nog steeds bij herhaling een wegvallen van de i-net verbinding. Als het zo is dat het aan de uitrol ligt, dan acht ik een excuus van UPC toch wel op zijn plaats. Minimaal !

lock
 
Nee.
Eurodocsis 2.0 geschikte modems bestonden al wat langer, maar UPC is pas dit jaar (laatste maanden) begonnen eurodocsis 2.0 daadwerkelijk te gebruiken
 
Vreemd, UPC heeft 2 jaar geleden al mijn Terayon vervangen met de reden dat die niet Eurodocsis 2.0 geschikt zou zijn...

Da's pro actiever van UPC dan ik regulier gewend ben....
 
Terug
Bovenaan