• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

[Arris Modem]Vreemde uitval in de nacht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Timmeke
  • Startdatum Startdatum
T

Timmeke

Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn Arris modem. Deze valt midden in de nacht uit met als gevolg:

- Niet meer te pingen
- Web-interface (192.168.100.1) is onbereikbaar
- Telefonie ligt eruit

Dus als ik de volgende ochtend op internet wil, kan dit niet.

De Router (WRT54G) blijft echter benaderbaar in de web-interface en is pingbaar.

Maar ook omdat de telefoon rechtstreeks op de modem zit en geen tussenkomst van router heeft lijkt het probleem bij de modem te liggen.

Echter heb ik begrepen dat UPC geen nieuwe modems opstuurt maar een monteur langskomt. Nu zie ik de bui al hangen dat het die dag WEL allemaal werkt!
Wat zouden jullie in dit geval doen?

Signaalwaardes modem (23 min na een harde reset):

Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256

Upstream
Freq/Power: 53.600 MHz 53 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

System Uptime: 0 days 0h:23m:57s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: THU JUL 29 12:41:56 2010

Alvast bedankt
 
Goedemiddag,

Dat signaal ziet er prima uit.
Het klopt inderdaad dat er een monteur komt met een nieuw modem.

Weet je zeker dat alle kabels etc goed vastzitten?

Want als blijkt dat er iets niet klopt binnenhuis kan je nog betalen ook voor een monteur. (65 euro)

Je modem komt uit zichzelf dus niet online?

Heb je toevallig geen buren die ook UPC telefonie+Internet hebben?
Want als die het probleem niet hebben zijn we snel klaar.
En dient het modem vervanging te krijgen.
 
Bedankt voor de snelle reactie, ja de kabels zitten goed vast (zal ze voor de zekerheid nog aandrukken/aandraaien) maar het draait al 3 jaar zo. (UTP kabels op maat, kabelbindertjes ed).

Het rare is dat de modem overdag prima werkt en ergens in de nacht 'vastloopt'.
De LEDjes op de modem blijven echter allemaal online en het lijkt alsof er niks aan de hand is.
 
Hallo Timmeke,

Je geeft nu aan dat alle lampjes gewoon branden op je modem?
images


Dit zie jij dan? (is ander modem en Tel 2 is uit dan)

Je ziet dus 5 lampjes branden dan?

Dan denk ik toch eerder dat je modem defect is.
 
Nee sorry zo bedoel ik het niet.

Het laatste Tel2 lampje is gewoon uit en het activity lampje knippert.

Niets wijst dus op een storing als ik op de LEDS afga.
 
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook..

Je ziet gewoon alle lampjes normaal branden die je normaal ook ziet branden?
 
Klopt! Dat is het irritante, niets wijst op een storing.

Het betreft dit modem:
arris-tm502b.jpg
 
Wat geeft het log-bestand op je modem aan? Kan je daar eens een stukje van copy-pasten? Het leifst, als je dat kunt vinden, van wat er 's nachts gebeurd.
 
Timmeke zei:
Klopt! Dat is het irritante, niets wijst op een storing.

Het betreft dit modem:
arris-tm502b.jpg
Ja klopt die bedoelde ik ook, maar ik vond geen goed plaatje waar de lampjes brandde.
Doe maar even een stukje log plaatsen wat MartCom zei.
Was ook via 192.168.100.1
 
Vul je postcode in...
Een kennis van mij heeft een bijna gelijk probleem (storing in de wijk volgens UPC).
Postcode 3084.

Jan ::)
 
Terug
Bovenaan