• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris modem - router aansluiten

Berichten
45
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik huur tijdelijk een huis in afwachting van mijn nieuwe huis. Hierin is nog een Arris modem aanwezig met een oude Linksys WRT54G. Deze laatste wil ik vervangen door een meer 'up to date' router. De nieuwe router (die ik in mijn vorige huis gebruikte achter het Ziggo modem) wil echter geen IP adres ophalen aan de WAN-zijde. Ook niet na modem en router even uitgeschakeld te hebben.

Is er sprake van een vast MAC adres waarop de ARIS wil aansluiten? Kan ik die veranderen of moet ik het MAC adres van de oude Linksys in mijn nieuwe router instellen?
 
Werkt alles wel in de oude situatie?
Als je al geen internet hebt lukt een eigen router namelijk nooit.
Kan mij voorstellen dat Ziggo deze oude verbinding er al heeft afgegooid.

Werkt het in de oude situatie wel dan oude router loskoppelen, modem uitzetten gedurende minstens 30 seconden.
Aanzetten en minstens 30 seconden wachten totdat alle juiste ledjes branden en dan de nieuwe router aansluiten.
 
Heb je via Ziggo wel je kabelabo laten verhuizen naar je tijdelijke nieuwe adres?
 
Bedankt voor de suggesties, maar ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Dus de situatie nog even op een rijtje:

Internet in tijdelijke huurhuis werkt met daar reeds aanwezig apparatuur (staat op naam huiseigenaar).
Verouderde WRT54G router met slecht WiFi bereik en vastlopen bij torrents (ook na verlagen sessies). Router vervangen diir moderner exemplaar. Maar ook na herstart van zowel modem als router, geen IP adres van Ziggo.
NB: Op de nieuwe router ook factory reset uitgevoerd en vervolgens WAN-zijde op dynamisch IP verkrijgen gezet.
 
Noppes123 zei:
Is er sprake van een vast MAC adres waarop de ARIS wil aansluiten? Kan ik die veranderen of moet ik het MAC adres van de oude Linksys in mijn nieuwe router instellen?
Dit zou je kunnen doen, maar bij "standaard mac adres gebruiken" in de router zou het ook moeten werken. Enigste zou zijn dat bij standaard of mac adres van pc je modem na een herstart een nieuw ip nummer krijgt toegewezen.

MAC-Adres van de router op auto of standaard adres?
TCP/IPv4 op de computer/laptop op automatisch ip adres verkrijgen?
1 lanverbinding in "netwerkcentrum/adapterinstellingen wijzigen" directory? En staat die op automatisch ip adres verkrijgen?

ps. als je op de pc/laptop een fixed ip nummer hebt ingesteld, dan wijkt dit en de standaard gateway wellicht af van de nieuwe router.

ps.2 vermelden os zou wel handig zijn, en/of device waarmee je online wil gaan en je router instellingen controleert.

ps.3 zie in je profiel windows 10
 
Het probleem zit hem niet in het feit dat ik geen internet toegang krijg vanuit een PC of ander device. ;o)
De aanwezige WRT54G krijgt aan de WAN-zijde een publiek IP adres van Ziggo toegewezen. Sluit ik een WNDR3700 aan ipv de WRT54G dan krijgt die geen publiek IP adres aan de WAN-zijde. Vandaar dat ik begon te vrezen dat er een MAC-adres registratie van de router (WAN-zijde dus) plaatsvindt en dat simpel uit/aan dat niet reset. Vandaar mijn vraag of bekend is dat de Arris modems alleen een geregistreed MAC-adres accepteren.

Voor alle zekerheid nog even de configuraties waar ik het over heb:
[Ziggo kabel] -> [Splitter] -> [Arris modem] -> [WRT54G WAN-poort] of [WNDR3700 WAN-poort]
 
Heb je nu wel of niet internet op je apparaat via de combo arris-wndr3700 ?

Even voor de duidelijkheid, om via een browser in je router te kijken zal het adres van de wrt54g anders zijn dan die van de wndr3700. Dus wees zeker dat je het juiste adres van je router hebt ingevuld.

Om heel simpel te zijn, je sluit de router aan op het modem, en dan krijgt je router een ip adres. Zeker na een factory reset zal dit gewoon moeten werken. Je lan-verbinding zal default op automatisch staan, maar het zou kunnen dat je die ooit een fixed ip hebt gegeven. Als dit het geval is zal je default gateway van de wrt54g anders zijn dan die van de wndr3700 en heb je geen internet.

Verder kan je in windows 10 fora kijken of er meer met jouw probleem zijn.

Wat betreft mac adres, als die op de wrt54g op het adres van je netwerk kaart stond, kan je bij de wndr3700 mac adres van de computer aanvinken.
Maar als je die op standaard mac adres zet, en modem+router even uit het stroom haalt, zou daarna gewoon een nieuw ip gegeven worden en behoort het te werken.

Als je dit allemaal wel snapt, dan rest er maar 1 verdere mogelijkheid, een hardware defect.

Zit niet veel verschil tussen de verschillende modems behoudens docsis versies en snelheden. Heb zelf een arris gehad en nul problemen na overstap sisco. Heb in de la nog een wrt54g router liggen, en had ook wat issues na router upgrade, was een andere router die na een jaar stuk ging. De wndr3700 was appeltje-eitje na aansluiten.
 
Als je nog een andere UTP kabel hebt liggen dan vervang de kabel tussen Modem en router eens.
Sommige apparaten zijn gevoeliger voor slechte kabels.
 
Flow, Johnny54 bedankt voor het meedenken.

@Johnny54 : Kabel had ik nog niet vervangen, dat ga ik vanavond nog voor alle zekerheid testen.

@Flow: De adressen van zowel de Arris, de WRT54G als de WNDR3700 weet ik en ik kijk dan ook via een browser naar de settings en status van deze devices. Zodoende zie ik dus ook dat de oude WRT54G wel een publiek IP adres aan de WAN-zijde krijgt van Ziggo maar de nieuwere WNDR3700 niet. Let wel: ik heb het niet over een privte IP adres voor de PC's, dat is geen enkel probleem: in beide gevallen krijgen die keurig een private IP adres in het juiste subnet (192.168.1.0/24) met de gateway setting die naar de router wijst (in beide gevallen 192.168.1.1), omdat de DHCP service in beide routers goed staat ingesteld.
Naast dat ik in de router settings/status zie dat de WNDR3700 geen publiek IP adres krijgt van Ziggo, komt (natuurlijk) ook een 'tracert' in dat geval niet verder dan de gateway/router bij de WNDR3700.
Het gaat hier dus helemaal niet om de PC's of om Windows 10 maar om de router die achter het modem hangt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De procedure is: Arris van de stroom, nieuwe router aansluiten, Arris aanzetten en wachten tot de online led brand, dan nieuwe router aanzetten. Mocht dat niet werken sluit dan desnoods tijdelijk de wanpoort van de nieuwe op een lanpoort van de oude router aan, voor verlies van snelheid hoef je niet te vrezen want de Arris kan abonnementen aan tot 30 Mbit
 
Terug
Bovenaan