N
nelisk
Mijn ouders zijn sinds een paar dagen op een nieuwe abo overgestapt waardoor hun oude arris modem (Docsis 2) vervangen moest worden voor een Cisco EPC3925 modem (Docsis 3).
Na deze afgelopen vrijdag te hebben ontvangen en te hebben aangesloten wou deze zich na een uur nog steeds niet aanmelden op het netwerk. We hebben toen maar weer het oude Arris modem aangesloten. Alles werkte weer.
Omdat ik geen tijd had om daar te blijven had ik hun nieuwe modem meegenomen en deze zaterdagochtend bij mij thuis aangesloten, ik woon een paar blokken verder in dezelfde stad, om tijd te besparen. Na 5 minuten was het modem al online en mijn vader belde niet zoveel later dat bij hun het internet het niet meer deed. Dit kwam dus waarschijnlijk omdat hun nieuwe modem online was gegaan en het oude van het netwerk werd verbannen, of iets dergelijks.
Even later die zaterdagochtend ben ik met hun nieuwe modem naar hun huis gegaan en heb deze aangesloten op de plek waar de Arris modem stond. Helaas, de modem wou weer niet online komen.
Aan/uit lampje en DS branden, US blijft knipperen en met online gebeurt helemaal niets.
Erg vreemd, omdat de Arris modem het daar wel altijd heeft gedaan. We zijn natuurlijk gaan zoeken naar oorzaken, maar konden niets vinden, de modem doet het zelfs niet als deze direct op de groene kabel wordt aangesloten.
Als de oude Arris opnieuw wordt aangesloten gaat deze wel online, maar heeft geen internetverbinding, dus daar hebben ze ook niets aan.
De oorzaak lijkt dus te liggen dat het netwerk (in de straat?!) bij mijn ouders op de één of andere manier geen docsis 3 modems ondersteund? Is zoiets mogelijk? UPC kan nu donderdag pas een monteur laten komen, en ik neem aan dat die het probleem ook niet gaat oplossen aangezien het echt niet aan de binnenbekabeling ligt.
Samenvatting; Cisco EPC3925 werkt wel bij mij thuis, een paar blokken verder, maar niet bij mijn ouders. Oude Arris modem werkte altijd perfect bij hun, en gaat nog steeds online, maar krijgt geen internetverbinding meer omdat deze nu waarschijnlijk is afgesloten. Cisco Modem werkt zelfs niet direct op groene kabel, of op kabel direct na splitter op groene kabel.
Wat kan de oorzaak zijn!?
Na deze afgelopen vrijdag te hebben ontvangen en te hebben aangesloten wou deze zich na een uur nog steeds niet aanmelden op het netwerk. We hebben toen maar weer het oude Arris modem aangesloten. Alles werkte weer.
Omdat ik geen tijd had om daar te blijven had ik hun nieuwe modem meegenomen en deze zaterdagochtend bij mij thuis aangesloten, ik woon een paar blokken verder in dezelfde stad, om tijd te besparen. Na 5 minuten was het modem al online en mijn vader belde niet zoveel later dat bij hun het internet het niet meer deed. Dit kwam dus waarschijnlijk omdat hun nieuwe modem online was gegaan en het oude van het netwerk werd verbannen, of iets dergelijks.
Even later die zaterdagochtend ben ik met hun nieuwe modem naar hun huis gegaan en heb deze aangesloten op de plek waar de Arris modem stond. Helaas, de modem wou weer niet online komen.
Aan/uit lampje en DS branden, US blijft knipperen en met online gebeurt helemaal niets.
Erg vreemd, omdat de Arris modem het daar wel altijd heeft gedaan. We zijn natuurlijk gaan zoeken naar oorzaken, maar konden niets vinden, de modem doet het zelfs niet als deze direct op de groene kabel wordt aangesloten.
Als de oude Arris opnieuw wordt aangesloten gaat deze wel online, maar heeft geen internetverbinding, dus daar hebben ze ook niets aan.
De oorzaak lijkt dus te liggen dat het netwerk (in de straat?!) bij mijn ouders op de één of andere manier geen docsis 3 modems ondersteund? Is zoiets mogelijk? UPC kan nu donderdag pas een monteur laten komen, en ik neem aan dat die het probleem ook niet gaat oplossen aangezien het echt niet aan de binnenbekabeling ligt.
Samenvatting; Cisco EPC3925 werkt wel bij mij thuis, een paar blokken verder, maar niet bij mijn ouders. Oude Arris modem werkte altijd perfect bij hun, en gaat nog steeds online, maar krijgt geen internetverbinding meer omdat deze nu waarschijnlijk is afgesloten. Cisco Modem werkt zelfs niet direct op groene kabel, of op kabel direct na splitter op groene kabel.
Wat kan de oorzaak zijn!?
