• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris 402B + Sitecom router : Regelmatige mini-storingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rdevriend
  • Startdatum Startdatum
R

rdevriend

Ik heb een Arris 402B modem in combinatie met een Sitecom 300N router.
Het gebeurd bijna dagelijks dat er een storing optreedt in de internet verbinding. Die onderbreekt soms voor een seconde of minder. Ik merk dat doordat ik vanuit huis werk en dan plotseling de verbindingen met mijn kantoor via VPN verbinding kwijt ben. Ook hoor ik het aan de streaming radio die dan ineens onderbreekt. De onderbreking is vaak heel kort, dat merk ik aan de radio die dan weer aangaat en aan het feit dat de VPN verbinding gewoon weer gelegd kan worden. In een enkel geval moet het modem en/of router gereset worden.

Heel storend omdat ik ook via de VPN verbinding telefoneer en dus contact met een collega (of soms meerdere tegelijk) kwijt ben. Ik ben voor mijn werk afhankelijk van een storingsvrije verbinding.

UPC heeft al 2x alles doorgemeten maar kunnen niets vinden. De schuld wordt elke keer aan mijn router gegeven. Ik betwijfel dat omdat ik recentelijk op hun aanraden al een nieuwe heb aangeschaft. Volgens mij valt het UPC signaal regelmatig weg voor een miliseconde ofzo, maar hoe kan ik controleren waar of bij wie het probleem ligt.
 
Wat je kunt doen is je laptop of pc direct aan het Arris modem aan te sluiten en gaan testen....
Kijken of je nu ook van die hickups krijgt.

Als je de computer direct aan het modem zet.....Wel even je modem stroomloos maken voor 1 minuut en daarna weer aanzetten....
Dit moet je ook doen als je weer terug wilt naar je sitecom router.

Suc6
 
ik weet niet of het hetzelfde probleem is ,maar heb zes maanden geworsteld met een veel te lage en regelmatig wegvallende upload.
De gevolgen waren dat je niet kon in loggen naar wat meer tijd vragende adressen.
In ieder geval duurde het altijd erg lang .
Een foto wegsturen was een ramp.
Na zes verschillende monteurs in huis en ong. 30 telefoontjes met 30 keer het bekende ritueel (router er tussen uit stekker van het UPC modem een paar minuten eruit!) was er een snuggere UPC medewerker die in de computer zag dat het UPC modem nog nooit getest was!!!!!!!!!!!!!!!!!
De volgende dag ;had ik een ander UPC modem en een internet zoals ik een jaar niet heb gehad.
Als ik UPC had vertrouwd had ik zelfs een nieuwe PC gekocht ,want volgens bijna iedere UPC-er lag het waarschijnlijk daaraan.
Ik heb wel mijn directe onkosten vergoed gekregen (in natura),maar de frustratie is enorm!
En een schriftelijk excuus ?
Vergeet het maar .
Een kort snauwerig telefoontje (ik moest zelf een uitgebreid dossier maken en na weken zelf bellen).
Wat een vaklui!
Jammer dat de kabel nog monopolie is van UPC.

P.S. Heb je al een serie speedtesten gedaan ?
 
Ik heb sinds 5 maart zelfde probleem. Soms is de verbinding 2 keer per uur verbroken. 2 keer met helpdesk gebeld, van afstand kunnen ze niets vinden.
De modem LED power en DS is aan, US knippert, de rest uit.
Telefoon werkt dan ook niet. Verbinding is maar een minuut weg.
Monteur langs gekomen en zei dat mijn kabel centrale te oud is en heeft direct de kabel contactdoos vervangen en een 'UPCwoonkamersplitter' MCP-03 op gezet. Mijn oude systeem heeft 2 splitter en zorgt voor extra/te veel signaal verlies. Volgens hem heeft UPC de signaal sterkte veranderd.
Nu werkt alles weer als vanouds.
 
Terug
Bovenaan