• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Apple MacBook pro 2015 verzend geen email

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Megat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Megat

Beste allemaal,
Ik heb een nieuwe Apple MacBook Pro 2015 Yosemite.
Als ik een email wil verzenden, krijg ik de melding dat de uitgaande SMPT server de opdracht weigert omdat het wachtwoord of de gebruikersnaam niet goed zouden zijn. Soms ook de melding dat bij gebruik van poort 587 een wachtwoord vereist is.
Als gebruik.naam heb ik mijn volledige e-mailadres gebruikt. Het wachtwoord is volgens mij ook correct. (In 'Mijn Ziggo' het WW ook al gewijzigd)
Het hele stappenplan van Ziggo heb ik ook doorlopen,maar zonder resultaat. De procedure daar is voor Mavericks geschreven en ik heb Yosemite. Dit houdt volgens mij in dat de laatste stappen niet overeen komen met mijn MacBook.
Mijn originele adres is nog @home. Ik heb ook een nieuw adres aangemaakt met @ziggo, maar dat geeft hetzelfde probleem
Verzenden en ontvangen met mijn IPad en iPhone gaat probleemloos.
Ik zal ergens een instelfout maken, maar ik weet echt niet waar.
Ik hoop dat iemand mij hier kan en wil helpen
Groet
Willem
 
Doet webmail (via MijnZiggo) het wel goed ?
 
Apple mail en ssl..

Dat gaat zo vaak mis.

Even checken of je volledig email adres bij gebruikersnaam hebt staan.
Of je de nieuwe pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl servers gebruikt.
Of je bij de SMTP instellingen hebt aangegeven dat er een wachtwoord nodig is en dezelfde inlog gegevens gebruikt als voor inkomend.
 
Bij Apple Mail kun je bij de account settings bij Server uitgaande mail, de optie "Wijzig smtp-server" kiezen.

Kies in het volgende dialoog het + symbool en vul alle smtp info nog eens volledig opnieuw in.

Accountinformatie: smtp.ziggo.nl
Geavanceerd: Poort 587, gebruik ssl, wachtwoord etc.

Als die instelling werkt, wis je de server met de oude instellingen.

Mavericks of Yosemite maakt natuurlijk niets uit. De layout kan iets anders zijn. maar de kerndata blijft natuurlijk gelijk.
 
Dames of heren,
Hè, hè, eindelijk het werkt. Bedankt bedankt.
Omdat Briolet schreef dat het eigenlijk niet uitmaakt of je Mavericks of Yosemite gebruikt en 'tesseract' ook hamerde op de juistheid van gebruikersnaam en ww, heb ik het account verwijderd en ben ik van voren af aan weer in gaan vullen aan de hand van het stappenplan van Ziggo. Met Yosemite heb je vanaf de stap "uitgaande server" minder invulvelden op je macbook.
Overal waar een naam gevraagd werd, heb ik het volledige e-mailadres ingevuld.
Hoewel de inkomende mail geen problemen gaf, heb ik toch de imap server gebruikt in plaats van de POP, omdat dit zo ook in het stappenplan stond. Op mijn Ipad en Iphone staat de Pop server ingesteld en het werkt op die apparaten zonder haperen
Ook overal weer het wachtwoord ingevuld ( maar dat had ik al 100 keer gedaan) en warempel het werkt.
Hartelijk dank voor jullie inbreng. Ik ben er uren en uren mee aan het tobben geweest.
Groet
Megat
 
Instellen is simpel, maar kan ook frustrerend zijn. Ik heb het vorig jaar bij een kennis ingesteld, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan. Of ww verkeerd ingetyped. – Ook niet handig als je bij het intypen van de WW-en dit steeds aan de eigenaar moet overlaten. :roll: –
Volgens mij zijn we wel een kwartier aan het knoeien geweest en alle velden wel tig maal opnieuw ingetyped. Je gaat je dan afvragen of hij dan wel steeds het goede WW intikt.

Uiteindelijk alles gewist en opnieuw begonnen en dat werkte toen in 1x goed.
 
Dames of heren,
Hè, hè, eindelijk het werkt. Bedankt bedankt.
Omdat Briolet schreef dat het eigenlijk niet uitmaakt of je Mavericks of Yosemite gebruikt en 'tesseract' ook hamerde op de juistheid van gebruikersnaam en ww, heb ik het account verwijderd en ben ik van voren af aan weer in gaan vullen aan de hand van het stappenplan van Ziggo. Met Yosemite heb je vanaf de stap "uitgaande server" minder invulvelden op je macbook.
Overal waar een naam gevraagd werd, heb ik het volledige e-mailadres ingevuld.
Hoewel de inkomende mail geen problemen gaf, heb ik toch de imap server gebruikt in plaats van de POP, omdat dit zo ook in het stappenplan stond. Op mijn Ipad en Iphone staat de Pop server ingesteld en het werkt op die apparaten zonder haperen
Ook overal weer het wachtwoord ingevuld ( maar dat had ik al 100 keer gedaan) en warempel het werkt.
Hartelijk dank voor jullie inbreng. Ik ben er uren en uren mee aan het tobben geweest.
Groet
Megat
Hei, dank je voor je gedetailleerde beschrijving. Had plotseling zelfde probleem. Nu is alles weer goed. Mijn gok: Ziggo had iets ergens gewijzigd of zo...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan