• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Apple maakt OS X Mavericks gratis

Berichten
16.915
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Apple maakt OS X Mavericks gratis
OS X Mavericks.jpg


Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 22 oktober 2013 19:26

Apple heeft aangekondigd dat de nieuwste versie van zijn OS X-besturingssysteem, Mavericks, gratis verkrijgbaar is. Mavericks brengt onder andere finder-tabs, tags, Maps en iBooks naar het OS. Daarnaast zijn er verbeteringen bij Safari, notificaties, calendar en de accuduur.

Apple heeft voor het eerst zijn nieuwe OS X-versie gratis gemaakt, voor zowel Lion-, Mountain Lion-en Snow Leopard-gebruikers. De software is vanaf dinsdag als app te downloaden en te installeren. OS X Server 3.0 heeft Mavericks nodig en is in de Mac App Store te krijgen voor 17,99 euro.

De nieuwe OS X-versie brengt een aantal zichtbare en een reeks minder zichtbare functionaliteiten naar het besturingssystemen. Een van de meest zichtbare toevoegingen is tabs bij de Finder. De gebruiker kan meerdere tabs in een enkele Finder-venster openen en ook afzonderlijke vensters bij tabs onderbrengen zodat ze in een enkel venster gegroepeerd worden. Lees meer...

Bron: Tweakers.net
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's toch weer mooi van Apple. Ik draai het al een aantal maanden via het Appleseed programma en ik moet zeggen dat het zelfs op mijn oude iMac7.1, wat het oudste gesupporte model is, loopt als de brandweer. Gisteravond heb ik nog een laatste update gehad waarmee de laatste kreukels waren weggewerkt. Ik kan het elke Mac gebruiker aanraden.
Als klap op de vuurpijl worden ook alle iLife en iWork apps gratis voor iOS en OS X
 
Terug
Bovenaan