Aan een Airport Extreme kun je zowel een printer als een externe harde schijf hangen (wel een usb hub gebruiken omdat er maar één usb aansluiting opzit). Aan een Airport Express kun je alleen een printer hangen, een externe harde schijf zal niet gaan werken. De Airport Express heeft echter weer het voordeel dat er een aansluiting opzit om muziek naar bijvoorbeeld je stereo te kunnen streamen. Verder is het verschil in het maximaal aantal gebruikers dat er gelijktijdig gebruik van kan maken. En dat sinds kort de Extreme gelijktig dualband kan functioneren. Tot slot heeft de Extreme een aantal gigabit ethernet poorten waarop je enkele Mac's e/o pc's kunt aansluiten, een Express heeft deze aansluitingen niet. Met beiden kan je thuis prima een draadloos netwerk opzetten. Mocht je niet de behoefte hebben om er een externe harde schijf aan te hangen, dan kan je prima volstaan met de Express. Heb je bovendien het voordeel dat je je muziek kan streamen, en dat werkt heel fijn weet ik uit ervaring.
Kijk ook eens op www.onemorething.nl, hier zul je heel veel interessante Nederlandstalige informatie voor en door enthousiaste Mac gebruikers kunnen vinden.