• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Apple airport extreme

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jean
  • Startdatum Startdatum
J

Jean

Hoi, ik heb sinds kort een imac. Ik heb nu de netgear router van UPC.(824V2)
Ik overweeg om een apple airport extreme aan te schaffen , mede door de n snelheid. (uiteraard meer routers met die mogelijkheid)
Wie heeft hier ervaring mee ?
 
Ik heb een Airport Extreme sinds ruim een jaar en ben er uiterst tevreden over. Later een Airport Express erbij gekocht om draadloos muziek te streamen naar m'n stereo, het werkt probleemloos.
 
mokum64 zei:
Ik heb een Airport Extreme sinds ruim een jaar en ben er uiterst tevreden over. Later een Airport Express erbij gekocht om draadloos muziek te streamen naar m'n stereo, het werkt probleemloos.
Dank je, inmiddels is er ook een nieuwere versie van de airport extreme, die werkt met die twee bandfreqeunties en zou dus minder gevoelig voor storingen zijn. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de gewone extreme router en de airport express ? Dmv de airport extreme kun je toch ook gewoon je netwerk opzetten ?
 
Aan een Airport Extreme kun je zowel een printer als een externe harde schijf hangen (wel een usb hub gebruiken omdat er maar één usb aansluiting opzit). Aan een Airport Express kun je alleen een printer hangen, een externe harde schijf zal niet gaan werken. De Airport Express heeft echter weer het voordeel dat er een aansluiting opzit om muziek naar bijvoorbeeld je stereo te kunnen streamen. Verder is het verschil in het maximaal aantal gebruikers dat er gelijktijdig gebruik van kan maken. En dat sinds kort de Extreme gelijktig dualband kan functioneren. Tot slot heeft de Extreme een aantal gigabit ethernet poorten waarop je enkele Mac's e/o pc's kunt aansluiten, een Express heeft deze aansluitingen niet. Met beiden kan je thuis prima een draadloos netwerk opzetten. Mocht je niet de behoefte hebben om er een externe harde schijf aan te hangen, dan kan je prima volstaan met de Express. Heb je bovendien het voordeel dat je je muziek kan streamen, en dat werkt heel fijn weet ik uit ervaring.

Kijk ook eens op www.onemorething.nl, hier zul je heel veel interessante Nederlandstalige informatie voor en door enthousiaste Mac gebruikers kunnen vinden.
 
mokum64 zei:
Aan een Airport Extreme kun je zowel een printer als een externe harde schijf hangen (wel een usb hub gebruiken omdat er maar één usb aansluiting opzit). Aan een Airport Express kun je alleen een printer hangen, een externe harde schijf zal niet gaan werken. De Airport Express heeft echter weer het voordeel dat er een aansluiting opzit om muziek naar bijvoorbeeld je stereo te kunnen streamen. Verder is het verschil in het maximaal aantal gebruikers dat er gelijktijdig gebruik van kan maken. En dat sinds kort de Extreme gelijktig dualband kan functioneren. Tot slot heeft de Extreme een aantal gigabit ethernet poorten waarop je enkele Mac's e/o pc's kunt aansluiten, een Express heeft deze aansluitingen niet. Met beiden kan je thuis prima een draadloos netwerk opzetten. Mocht je niet de behoefte hebben om er een externe harde schijf aan te hangen, dan kan je prima volstaan met de Express. Heb je bovendien het voordeel dat je je muziek kan streamen, en dat werkt heel fijn weet ik uit ervaring.

Kijk ook eens op www.onemorething.nl, hier zul je heel veel interessante Nederlandstalige informatie voor en door enthousiaste Mac gebruikers kunnen vinden.

Dank je wel voor je antwoord. Ik had onemorething al ontdekt. Nu voor twee weken gewerkt met MacOSX en ik moet zeggen : tot nu toe bevalt het uitstekend. Ik had in het begin wat last van een haperende draadloze verbinding. Ik heb de kanalen van router eens gewisseld en de router een andere plaats gegeven (de netgear dus). Op zich werkt het wel goed nu. Maar ik overweeg over te stapppen naar de airport extreme . Er wordt gezeg dat behalve de n snelheid de airport extreme ook een groter bereik heeft. dat zou dus mooi zijn.
 
Is de airport extreme ook geschikt voor de nieuwe Fiber-abonnementen ?
 
Ola,

Kan iemand mij vertellen of de Airport extreem gebruikt kan worden op het nieuwe fibrepower pakket?
Ik heb nu de 25 Mbp en daar haal ik al niet de gewenste snelheid.

oja gebruik het in combinatie met een express en in 802-11n ( 5 GHz)

Thx
 
Terug
Bovenaan