• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

aparaten niet zichtbaar in netwerkcentrum

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jannesgk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jannesgk

elke keer als we vragen om overzicht van het netwerk ziet de computer niks of geeft een fout
we weet hier een oplossing voor of antwoord

mvg jannesgk
 
elke keer als we vragen om overzicht van het netwerk ziet de computer niks of geeft een fout
we weet hier een oplossing voor of antwoord

mvg jannesgk
Met zo veel informatie kan ik wel een paar oplossingen verzinnen maar je hebt er niets aan:
- Vraag geen overzicht van het netwerk
- Geef de computer ogen om iets te zien
- Vertel ons wat de foutmelding is
- Zet de computer uit en ga een boek lezen o.i.d.

Met meer informatie over het probleem kan er misschien een zinnig antwoord gegeven worden.......
 
oke sorry voor de weinig info:roll:

Zal het proberen aan te vullen elke keer als we in het netwerk centrum kijken op ons thuisnetwerk waar we mee verbonden zijn en dan vraag om een volledig overzicht weergeven krijgen we vaak de melding er kunnen geen computers of apparaten worden gedetecteerd of er is een fout op getreden terwijl we wel verbonden zijn met het netwerk
mijn vraag is dus hoe komt dit of heeft dit met instellingen te maken Heb laatst een nieuwe router van Ziggo de Cisco EPC 3298 geïnstalleerd
mvg jannes
 
De Ziggo router zou daar eigenlijk niets mee te maken moeten hebben, aangezien je apparaten via de switch in de router bekabeld op hetzelfde netwerk hangen. Alleen apparaten via WiFi zouden beinvloed kunnen worden door de firewall instellingen omdat je meestal kunt kiezen of via WiFi ook je interne netwerk gedeeld wordt. Verder hebben je apparaten misschien een ander ip-adres gekregen en denken je windows machines misschien nog dat ze de oude nummers of subnet moeten gebruiken.

Zonder meer info over je ip-subnet, wifi of bekabeld, windows versies en verdere windows en netwerk informatie van jouw specifieke netwerk is daar moeilijk een antwoord op te geven. Vaak is het slimste om gewoon te doen of je geen netwerk hebt en alles vanaf het begin weer in te gaan stellen. Zoek in google dan eens op netwerk delen windows 8 of windows 7 of windows xp enzovoorts en volg die stappen en lees je in over problemen met combineren van verschillende windows versies. En als je via WiFi contact zoekt met je netwerk, controleer dan of je wifi goed werkt en of de firewall in het modem anders ingesteld moet worden.
 
Gaat ook mis als je 2 routers achter elkaar hangt en apparaten op beide aansluit. Sowieso rammelt dat netwerkoverzicht van windows nogal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan