• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

AOP voorzien van Twist&Lock systeem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RemonV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RemonV

Vorige week heb ik Ziggo alles-in-één Plus aangevraagd.

Als voorbereiding heb ik een TRAS-1000/B geplaatst in de meterkast:

r89o9j.jpg


Ik verwacht het installatiepakket volgende week, maar ik zat zojuist alvast de online installatiehandleiding door te nemen die op de website van Ziggo staat.

Daarin zag ik dat er een Twist&Lock AOP wordt meegeleverd.

Bij het monteren van mijn AOP heb ik hier geen rekening mee gehouden. Enkele jaren geleden heb ik bij diverse kennissen hun alles-in-één pakket geïnstalleerd en telkens werd er een losse splitter meegeleverd die gewoon in de wandcontactdoos kon worden gestoken, meer niet.

De nieuwe situatie ter illustratie:

2h2dseu.jpg


Nu wekt dit een aantal vragen bij mij op:

Hoef ik alleen het afdekplaatje van mijn TRAS-1000/B te vervangen zoals in de handleiding staat? Of is het binnenwerk daadwerkelijk anders of zelfs beter?

De afdekkap/schaal die over het eindresultaat gaat, hoe breed is die? Zoals te zien op de eerste foto in dit bericht, heb ik maar minimale marge om iets over de wandcontactdoos heen te schuiven.

Met vriendelijke groet,
Remon
 
mooi laten zitten, de nieuwe deksel monteren, en de klik-deksel terugplaatsen. LET OP: achterkant zit een klein zwart schakelaartje,deze is om het radio signaal wel OF niet door te sturen.
jij wilt in je woonkamer nog een wandcontactdoos plaatsen,dus je radio signaal moet daar aankomen. anders filter je deze weg in de meterkast.

suc6 berrie.
 
Is dit een bevestiging of ontkenning dat de afsluitkap/deksel er al dan wel of niet overheen past?
 
Via een ander forum kreeg ik de volgende foto toegestuurd:

full.jpg


Zoals te zien valt het deksel/kapje niet over de wandcontactdoos heen, waardoor het verplaatsen van de AOP mij bespaart blijft.
 
mooi laten zitten, de nieuwe deksel monteren, en de klik-deksel terugplaatsen. LET OP: achterkant zit een klein zwart schakelaartje,deze is om het radio signaal wel OF niet door te sturen.
jij wilt in je woonkamer nog een wandcontactdoos plaatsen,dus je radio signaal moet daar aankomen. anders filter je deze weg in de meterkast.

suc6 berrie.
Niet helemaal, met dat schakelaartje kies je ervoor om het radio+tv signaal gecombineerd via de tv-aansluiting door te sturen, of om dit te scheiden in een radio en tv aansluiting.
 
Zijn dat afdekplaatje en de splitter (met 1 'pootje') eigenlijk ook los verkrijgbaar? Als je bijv. je oude WCD met 2 gaten wil vervangen door een Tras 1000.
 
Gelukkig is er nu een ander AOP.
Ik heb uit de tijd van @home nog de dozen in de meterkast zitten. Hierbij is de splitter (rtv / modem) los verbonden met een kabel van de AOP contactdoos. Deze extra verbinding met kabel zorgt ervoor dat de signaal sterkte slechts 8% is (in tegenstelling tot 51% rechtstreeks op het AOP) !

Ben benieuwd wat deze nieuwe configuratie gaat opleveren voor mij. De bestelling loopt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan