- Berichten
- 47
hoi allemaal, ik heb ivm een snelheidverhoging sinds een aantal dagen een connectbox ontvangen, deze is inmiddels werkend nadat men bij Ziggo was vergeten het serienummer van de nieuwe modem in te voeren in hun systeem, maar goed. 
als ik de connectbox als wifi router gebruik, vind ik hem erg sloom reageren, via bridge modus (E4200 router) lijkt het wel sneller te gaan, als ik de boel nader onderzoek en vervolgens inlog, zie ik bij de bij router status de melding "(Gedeeltelijke service (alleen US))" bij connectbox status staat er "Ingesteld Upstream kanaal 0" !!
ook ontvang ik een berg T3 en critical foutmeldingen, dit lijkt mij niet de bedoeling denk ik. 
mijn AOP is van het type TRATEC TRPR-10/FF-FF/30 (30MHZ), deze heb ik inmiddels als mogelijk boosdoener verwijderd en de groene kabel uit de kruipruimte direct gekoppeld aan de connect box en horizon box via een splitter.
conclusie:
signaalsterkte horizonbox is sterk verbeterd en zijn de T3/critical foutmeldingen verdwenen, Ingesteld Upstream kanaal (Hz) laat nu 37100000 zien, bij routerstatus staat nu (Internet (Verbonden))
de oude tratec AOP lijkt mij dus de boosdoener maar kan het kwaad dat ik alles direct zonder AOP heb verbonden of moet ik onmiddelijk een nieuwe AOP bestellen?

als ik de connectbox als wifi router gebruik, vind ik hem erg sloom reageren, via bridge modus (E4200 router) lijkt het wel sneller te gaan, als ik de boel nader onderzoek en vervolgens inlog, zie ik bij de bij router status de melding "(Gedeeltelijke service (alleen US))" bij connectbox status staat er "Ingesteld Upstream kanaal 0" !!
ook ontvang ik een berg T3 en critical foutmeldingen, dit lijkt mij niet de bedoeling denk ik. 
mijn AOP is van het type TRATEC TRPR-10/FF-FF/30 (30MHZ), deze heb ik inmiddels als mogelijk boosdoener verwijderd en de groene kabel uit de kruipruimte direct gekoppeld aan de connect box en horizon box via een splitter.
conclusie:
signaalsterkte horizonbox is sterk verbeterd en zijn de T3/critical foutmeldingen verdwenen, Ingesteld Upstream kanaal (Hz) laat nu 37100000 zien, bij routerstatus staat nu (Internet (Verbonden))
de oude tratec AOP lijkt mij dus de boosdoener maar kan het kwaad dat ik alles direct zonder AOP heb verbonden of moet ik onmiddelijk een nieuwe AOP bestellen?
