R
R-WiN
---
Geachte heer xxx xxxxxxx,
In reactie op uw bericht:
Goedemorgen,
ik vraag me heel erg af waarom, als je kijkt naar de netwerksnelheden van de
verschillende provincies (https://chelloo.nl/chellometer/info.html), Zuid
Holland áltijd veruit de langzaamste is van het stel? In de spits daalt de
snelheid zelfs tot een magere 60 kb/s. Staan er in Zuid Holland soms andere
servers dan
in de rest van Nederland?
Uitkijkend naar jullie antwoord,
Erwin xxx xxxxxxx
[email protected]
Informeren wij u graag als volgt:
Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product niet aan uw wensen
voldoet. UPC kan snel internet bieden, maar de werkelijke snelheid hangt af van
meerdere factoren. De snelheid van chello is afhankelijk van de drukte op het
net. Hier heeft chello vanzelfsprekend geen invloed op. chello kan geen minimale
snelheid garanderen. De maximale snelheid wordt niet in kbps (kilobits per
seconde) gespecificeerd. chello probeert een gemiddelde snelheid te halen die
hoger
ligt dan de traditionele modem of isdn toegang. Ook is de snelheid afhankelijk
van andere computers. Als die traag zijn of de verbinding is traag dan kan het
zijn
dat dit de snelheid vermindert. De uiteindelijke snelheid blijft natuurlijk in
grote mate afhankelijk van de drukte op het net. Er kan dus geen garantie over
de
snelheid worden gegeven. chello heeft na onderhandeling met een aantal netwerk-
en service-providers de routering naar de Nederlandse sites verbeterd.
Daarnaast heeft chello haar huidige internationale Europese netwerkcapaciteit
vergroot met 30% tot 1.8 Gigabit. Dit leidt tot een verhoging van de snelheid
voor
onze gebruikers. UPC heeft nu ook een objectief meetsysteem voor de snelheden.
Een onafhankelijke instantie zal hierop toezicht gaan houden. Potentiële en
bestaande klanten van UPC kunnen op de website van Coax inzicht krijgen in de
recent werkelijk gehaalde snelheden per gemeente: www.coax.nl. UPC zal via
haar eigen website inzicht geven in de status van het netwerk en de knelpunten
en verbeteringen. De capaciteit van de internet-slagader van het UPC netwerk,
de IP backbone, is volgens planning uitgebreid. Inmiddels ondervinden de meeste
klanten een duidelijke verbetering zowel voor wat betreft de beschikbaarheid
als in de snelheid van het netwerk. Dit blijkt onder meer uit metingen van COAX
Nederland. Zie voor gedetailleerde informatie: www.coax.nl. De komende weken
zal UPC zich richten op de verdere verbetering van het regionale netwerk.
Een tweede oorzaak is de drukte op ons CAI-netwerk. Hoewel wij het netwerk
constant verbeteren kan het voorkomen dat er plaatselijk sprake is van
overbelasting. Mocht dit het geval zijn dan merkt u dit aan een snelheidsafname
of zelfs een schijnbaar verbroken verbinding (ook bijvoorbeeld ftp.chello.nl is
ongewoon traag (enkele kb/s). Ook zult u langer werk hebben om hetzelfde bestand
te downloaden dan bijvoorbeeld een kennis uit een andere woonplaats op
hetzelfde moment. Mocht u vermoeden dat er sprake is van een ongewoon trage
verbinding in de piekuren dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze
storingsdienst. Onze medewerkers zijn te bereiken op ons storingsnummer 0900- 15
80 (fl. 22 ct./€ 0,10 per minuut). Zij kunnen dan met uw hulp het probleem in
kaart brengen en eventuele verdere stappen ondernemen.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking
heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf
naar https://www.upc.nl
---
kijk, niet verwacht, tóch gekregen
toch raar eigenlijk dat ik blij verrast ben dat een bedrijf, waarvan ik klant ben, antwoord geeft op een vraag over gebrek aan kwaliteit over het geleverde produkt.
maar goed, hopelijk ben ik geen uitzondering en is men inderdaad bezig met het upgraden van het hele upc/chello gebeuren (hardware/software/service/kennis/helpdesk/...)
Geachte heer xxx xxxxxxx,
In reactie op uw bericht:
Goedemorgen,
ik vraag me heel erg af waarom, als je kijkt naar de netwerksnelheden van de
verschillende provincies (https://chelloo.nl/chellometer/info.html), Zuid
Holland áltijd veruit de langzaamste is van het stel? In de spits daalt de
snelheid zelfs tot een magere 60 kb/s. Staan er in Zuid Holland soms andere
servers dan
in de rest van Nederland?
Uitkijkend naar jullie antwoord,
Erwin xxx xxxxxxx
[email protected]
Informeren wij u graag als volgt:
Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat ons product niet aan uw wensen
voldoet. UPC kan snel internet bieden, maar de werkelijke snelheid hangt af van
meerdere factoren. De snelheid van chello is afhankelijk van de drukte op het
net. Hier heeft chello vanzelfsprekend geen invloed op. chello kan geen minimale
snelheid garanderen. De maximale snelheid wordt niet in kbps (kilobits per
seconde) gespecificeerd. chello probeert een gemiddelde snelheid te halen die
hoger
ligt dan de traditionele modem of isdn toegang. Ook is de snelheid afhankelijk
van andere computers. Als die traag zijn of de verbinding is traag dan kan het
zijn
dat dit de snelheid vermindert. De uiteindelijke snelheid blijft natuurlijk in
grote mate afhankelijk van de drukte op het net. Er kan dus geen garantie over
de
snelheid worden gegeven. chello heeft na onderhandeling met een aantal netwerk-
en service-providers de routering naar de Nederlandse sites verbeterd.
Daarnaast heeft chello haar huidige internationale Europese netwerkcapaciteit
vergroot met 30% tot 1.8 Gigabit. Dit leidt tot een verhoging van de snelheid
voor
onze gebruikers. UPC heeft nu ook een objectief meetsysteem voor de snelheden.
Een onafhankelijke instantie zal hierop toezicht gaan houden. Potentiële en
bestaande klanten van UPC kunnen op de website van Coax inzicht krijgen in de
recent werkelijk gehaalde snelheden per gemeente: www.coax.nl. UPC zal via
haar eigen website inzicht geven in de status van het netwerk en de knelpunten
en verbeteringen. De capaciteit van de internet-slagader van het UPC netwerk,
de IP backbone, is volgens planning uitgebreid. Inmiddels ondervinden de meeste
klanten een duidelijke verbetering zowel voor wat betreft de beschikbaarheid
als in de snelheid van het netwerk. Dit blijkt onder meer uit metingen van COAX
Nederland. Zie voor gedetailleerde informatie: www.coax.nl. De komende weken
zal UPC zich richten op de verdere verbetering van het regionale netwerk.
Een tweede oorzaak is de drukte op ons CAI-netwerk. Hoewel wij het netwerk
constant verbeteren kan het voorkomen dat er plaatselijk sprake is van
overbelasting. Mocht dit het geval zijn dan merkt u dit aan een snelheidsafname
of zelfs een schijnbaar verbroken verbinding (ook bijvoorbeeld ftp.chello.nl is
ongewoon traag (enkele kb/s). Ook zult u langer werk hebben om hetzelfde bestand
te downloaden dan bijvoorbeeld een kennis uit een andere woonplaats op
hetzelfde moment. Mocht u vermoeden dat er sprake is van een ongewoon trage
verbinding in de piekuren dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze
storingsdienst. Onze medewerkers zijn te bereiken op ons storingsnummer 0900- 15
80 (fl. 22 ct./€ 0,10 per minuut). Zij kunnen dan met uw hulp het probleem in
kaart brengen en eventuele verdere stappen ondernemen.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
U kunt geen reply geven op dit bericht. Indien u nog een vraag of opmerking
heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. Surf
naar https://www.upc.nl
---
kijk, niet verwacht, tóch gekregen

toch raar eigenlijk dat ik blij verrast ben dat een bedrijf, waarvan ik klant ben, antwoord geeft op een vraag over gebrek aan kwaliteit over het geleverde produkt.
maar goed, hopelijk ben ik geen uitzondering en is men inderdaad bezig met het upgraden van het hele upc/chello gebeuren (hardware/software/service/kennis/helpdesk/...)