• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Anoniem internetten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter arr360
  • Startdatum Startdatum
A

arr360

Hallo allemaal ik vraag me af of jullie (chello gebruikers) ook allemaal je juiste woonplaats te zien krijgen bij onderstaande link.
Mijn vorige provider was vrij anoniem en gaf bv Rotterdam aan als plaats waar ik wel eindje vandaan woon.
Chello integendeel geeft nu precies het goede dorp aan, Nu heb ik niets te verbergen maar kwa privacy vind ik het eigenlijk best slecht, zeker met het afentoe downloaden van torrents en waarbij je ip dus voor iedereen zichtbaar is...
Is dit zelf nog aan te passen doormiddel van static ip,netmask en dns in te vullen of maar gewoon een proxy gebruiken? Die dan alleen werkt met het browsen(IE , Firefox)

https://whatismyipaddress.com


greetz,

aRR360
 
Anoniem internet bestaat niet. Er zijn wel programma's als Tor en verschillende proxies die het enorm moeilijk maken.
 
Volgens mij zit die site er behoorlijk naast....
Ik woon helemaal niet op de Marijkesingel te Barendrecht..... ;D

Zit daar soms een UPC-knooppunt?
 
Bij mij zit die site er zo'n 35 Km naast.

Kijk bij FAQ eens hoe het werkt en dan zie je dat je gewoon anoniem bent, mits je zelf geen informatie over je woonplaats etc bekend maakt.
Als je op een gegeven moment een ander IP-adres van UPC krijgt, dat kan want UPC werkt met dynamische Ip-adressen, kan die site er weer compleet naast zitten. Het blijft voor hen gewoon voor een deel een gok.
 
Dat is lachen, lijkt nergens op! Ja ongeveer misschien als je het beschouwt over heel Nederland (ca. 15 km), ongeveer in het midden van de gemeente waar ik woon, dat wel.
Lijkt me sterk dat daar mijn UPC-knooppunt zit. Aardig speelgoedje, ik zet hem een poosje in mijn favorieten om te kijken of het deze in mijn ogen wat bizarre uitkomst volhoudt.

Edit:
Overigens wat heet bizar, ze pretenderen ook niet een exacte uitkomst, op de site staat o.a.:
"For US based IP addresses 85% of the location information should be within 25 miles. "
Het detecteren van je eigen IP-adres is heel gewoon, er zijn legio sites waar je dat kan gewaar worden. Dus een klein stapje verder is dat je ongemerkt dat zelf gedetecteerde adres aan hun terugstuurt en dat daar aan de hand van een database gezegd wordt dat de reeks waaruit dit adres deel van uitmaakt uitgegeven wordt aan een bepaalde regio.
 
Lachen, gieren, brullen.
Weliswaar zit ik op ADSL+ i.p.v. UPC, maar er klopt nietsvan. Volgens die site zit ik in Montfoort, in werkelijkheid (dat is echt niet geheim) in Almere.
 
EEh, als men wilt weten waar je woont, bv door onwettelijk handelen, dan vraagt men gewoon de isp je naw (Naam/Adres/Woonplaats) gegevens. UPC is daar erg goed in. (bv geven aan brein)..Amerikaanse opsporings organisaties doen het nog makkelijker.
Dus forget it, of je gebruikt een publiek ip die niet van jou is, en ook niet in je buurt is. (maar dan wordt je mac adres of bv cpu (intel)nummer wel gelogd, en kunnen ze dankzei winkelketen en of fabrikant alsnog achterhalen wie je bent.)

Of ben je zo'n pr0n bladeraar? tssss.
 
Allereerst: Anoniem internetten bestaat niet. Het is zelfs zo dat je op basis van een simpel mailtje al adres gegevens kunt opzoeken (en ja, ook vanuit Hotmail, Gmail, Outlook, noem maar op). Je laat altijd een spoor achter en dit zal altijd terug te koppelen zijn op in ieder geval je naam, als je ISP het goed voor elkaar heeft houdt het op bij het dichtstbijzijnde knooppunt van hen.

whatismyip.com kijkt enkel naar het IP adres waarmee je websites bezoekt, je 'huisnummer' op het internet om het zo maar te noemen. Dit IP adres is gekoppeld aan een DNS server van je ISP, je ISP heeft verschillende knooppunten en dat is de locatie die je krijgt. Mensen met XS4ALL zien bijvoorbeeld vaak als locatie Amsterdam verschijnen, omdat daar een groot datacenter van XS4ALL staat. Wat je daar voor locatie krijgt is dus niet je eigen adres, maar het adres waar je modem naar toe kletst.
 
hahaha... bij mij klopt hij TOTAAL niet....... hij geeft smallingerland aan (friesland) en zit er 128 km (ca. 1 uur 25 min.) naast.
 
Terug
Bovenaan