• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Andere tv en geluid loop niet echt gelijk met geluid via versterker en boxen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter aapje63
  • Startdatum Startdatum
A

aapje63

Ik ben geen techneut, dus ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Tevens heb ik O.P.S dat is meer bekend als de schildersziekte, gevaarlijke en vluchtige verdunning middelen zijn hier de oorzaak van, en heeft mijn hersenen wat aangetast, dus daarom kan ik moeilijk goed samenvatten en soms snel begrijpen en taalfouten kan hebben.
Dus een beetje aub Jip en Janneke taal.

Wij hadden een nog oudere dikbil tv maat wel een goede Philips matchline.
Ik heb ook een UPC mediabox die HD tv heeft
Nu gebruikte ik dus de HDMi stekker niet maar gewoon scart direct naar mijn tv.
Omdat ik graag bij muziek programma's en Muziek dvd's kijk had ik het altijd als volgt aangesloten en dit werkte naar mijn grote tevredenheid.
De UPC mediabox met scart naar de matchline tv en de audio out uitgang van de mediabox aangesloten op de aux van mijn dennon versterker.
Ik kon en geluid via speakers versterker en via de tv luidspeakers luisteren en had ja ene goed geluid.
Ook had ik een dvd speler op de tv aangesloten op de tv (TV kon 3 scart kabels hebben) dus ook geluid via de speakers versterker en via tv speakers.

Nu is helaas de Matchline tv overleden... en hebben we de tv vanavond naar buiten gedaan en tijdelijk de tv van mijn dochter naar beneden gehaald.
Dit is een lcd/led tv. Philips
Deze tv heeft een scart, nu even tijdenlijk de mediabox met de scart kabel aan de mediabox gekoppeld, en de audio tulp stekkertjes naar versterker laten zitten.
Nu is het geluid van zo'n platte tv een groot verschil met een matchline tv dus ik dacht ik zet de versterker erbij aan en zo dus geluid va versterker speakers en tv speakers, maar dit werkt lijkt wel niet echt, die twee geluiden lopen niet goed gelijk..het is een vreemd geluid net wat echo.. beeld en geluid lopen wel gelijk dus als ik de tv speakers uit doe, dat is het OK geluid en beeld.. via versterker, en zo ook andersom, maar samen (tv speakers/versterkerspeakers)gaat niet meer.
Hoe kan dit?
Wat doe ik fout?
En hoe kan ik dit oplossen?
Heb ook geen vermogen om alles nieuw te kopen.

Wordt dit nog erger als ik de HDMI stekker van de mediabox ga gebruiken?

Los ik dit op door een home cinema set?

vr gr
A Klokman
Almere
 
Hallo,

Je kan bij deze box je geluid vertragen/ versnellen in de instellingen.
In het menu van de box zit een optie waar je je geluid spoor sneller/langzamer kan laten gaan.

Ik kan wel even kijken hoe je bij deze optie komt maar moet dat even opzoeken, ik zelf heb de box niet meer.

Als ik meer weet laat ik het wel even weten. Ondertussen kan je het even proberen.
 
Welke HomeCinema set is het (merk/type), i.v.m. ofdat er een coaxiale ingang aanwezig is.

73's
 
Mogelijk is een snelle, makkelijke oplossing om de tulpuitgang van de TV naar de AUX van je Denon te laten gaan.
Dus niet vanaf de mediabox naar de Denon maar vanaf de TV naar de Denon.

Is misschien niet ideaal maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het een tijdelijke voorziening is.
Ik hoop dat het helpt.
 
Sorry door ziekte helaas late reactie..

Ik heb geen home cinema set...

Ik heb gewoon een analoge versterker van Denon..

Ik heb me rotgezocht ik kan nergens vinden hoe ik het geluid kan versnellen of vertragen ik vind dat menu nergens.. :embarassed:
Kan wel beeld afmeting instellen en .... opneem gegevens maar geluid...in geen menu te zien.
Hoe of waar zou ik dat kunnen vinden?

Ik heb nu weer een andere mediabox vandaag gekregen twee weken terug al een andere maar deze was ook niet goed...bleef maar vastlopen ..dus nu weer een nieuwe staan die aangesloten gaat worden.
Ik wil nog even wachten met Horizon ...tot alle kinderziektes eruit zijn.... hopelijk krijg ik het geluid even opgelost.

vr gr
Arnold
 
Blij dat je weer (wat) beter bent.

Heb je echt nog verschil in audiotiming als je de TV tulpuitgang rechtstreeks aansluit op de AUX in van de Denon? Of heb je dit niet getest?

Hoe dan ook, succes.
 
Ik zal dat nog even testen via de tv audio.
Helaas kan ik dan niet meer gebruik maken van de radio via mediabox...of moet da continu tv aanhouden

Ik heb vandaag weer een andere mediabox ontvangen en eop gezet, niet voor het geluid probleempje hoor maar eerst maakte wat we ook deden steeds hd leeg(ging zelf steeds naar fabrieksinstellingen) die we toen kregen liep steeds maar vast.. nu kijken wat deze doet.
Overstappen naar Horizon lees ik nog te veel problemen ...zeker met philips tv... en nog meer dingen.

Thxxx
Arnold
 
Terug
Bovenaan