• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Andere adapter dan WPN111 voor Netgear router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bruce the Boss
  • Startdatum Startdatum
B

Bruce the Boss

Hallo,

ik heb een Netgear WPN824 v2 router met een WPN111
RangeMax™ draadloze USB 2.0-adapter


En van die adapter wordt ik onderhand een beetje gestoord.

Sinds ik deze gebruik in combinatie met Windows 7 valt regelmatig de verbinding weg en is het enige dat helpt de computer helemaal afsluiten en weer opstarten waarna het weer werkt.

Ook krijg ik af en toe opeens een blauw scherm en uit alle data die er wordt vermeld kan ik afleiden dat dit komt door deze adapter.

Ik wil er dus vanaf.

Maar om nu weer dezelfde te kopen lijkt me geen goed plan maar kan ik eigenlijk wel een andere adapter kopen of hoort deze gewoon bij deze router en kan er geen andere op?

Wie kan me helpen?
 
Misschien een probleem met de drivers van de WPN111. Is al wat oudere hardware. Heb je de laatste versie van de drivers? Zo niet, klik dan even op onderstaande link van Netgear waar de laatste drivers voor Windows 7 staan met de informatie om ze te installeren.

https://netgearfirmware.registria.com/firmware_download_wpn111
 
Yep, ik heb de laatste drivers.

Al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet baten.

Is er een alternatief?
 
Het kan natuurlijk om een niet windows 7 driver gaan zoals Rined al zei en dat je de nieuwste driver kan downloaden van die website


Je ken ook gewoon een andere kopen als je dat zelf wil, dan moet je er een hebebn die Windows 7 compatible is

Maar Vista drivers willen ook weleens werken

PS: welke programma gebruik je die standaard in windows zit of die van Netgear zelf?
 
Staat er in apparatenbeheer van Windows misschien een vraagteken/uitroepteken bij deze verbinding?
Wat je nog kan proberen is de Netgear software verwijderen, vervolgens rebooten met de usb stick in je computer en Windows 7 zelf de benodigde drivers laten installeren. Als dat ook niet helpt dan denk ik dat er weining anders over blijft dan een nieuwe te kopen. Als je zoekt op internet dan zul je zien dat er meer mensen zijn die ook dezelfde problemen hebben met de WPN 111 en Windows 7.
 
Ik heb namelijk precies dezelfde adapter en windows 7 pro op me laptop en ik gebruik gewoon de wireless programma die in standaard al in windows zit en werkt perfect
 
Denk dat ik in het weekend dan toch maar eens een andere adapter ga halen want hier wordt ik niet goed van.

Heb alle bovenstaande opties al eens uitgevoerd maar het mag niet werken en zo duur zal een losse adapter toch niet zijn denk ik.
 
Normaal gesproken maakt dat helemaal niks uit

Je zou de WN111 kunnen halen dan heb je ook nog eens een N adapter voor het geval dat je dalijk gaat uitbreiden naar een N router

Dus de WN111 is een goeie keuze
 
Terug
Bovenaan