• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ander type modem verkrijgen blijkt drama bij Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pt@ziggo

Temperatuur en energieverbruik UBEE EVW3200 buitensporing

Beste iedereen,


Wie kan mij met het volgende helpen:

Bij onze nieuwe alles-in-een aansluiting kregen wij een UBEE EVW 3200 netjes in de doos opgestuurd. Installatie was als elektronicus een eitje en verliep ook zonder verbindingsproblemen. Overal Hirschmann kabels en connectoren gebruikt. Snelheid is prima. FM radio signaal is uitstekend en D-TV is ook netjes stabiel.

Over de dienst zelf en het ingebruiknemen ervan niets te klagen.

Het modem is echter een ander verhaal. Een stabiele up- of downstream over een langdurige verbinding met een beperkt aantal connecties krijgt het apparaat niet voor elkaar.

Wat ik nog veel minder geweldig vind, is dat het energieverbruik tussen de 11 en 16 watt continue ligt. Dit is niet alleen terug te zien op de energierekening maar het apparaat wordt (met name aan de linkerkant) loeiheet. Met een temperatuurprobe meet ik daar tussen de 62 - 70 graden C.

Het modem staat in een afgesloten meterkast waardoor hier ook de temperatuur behoorlijk oploopt. WiFi staat overigens uit.

Ter vergelijking; de FritzBox WiFi ADSL router van een vorige provider verbruikt tussen de 4 en 6 watt.

Nu heb ik inmiddels 7x m.b.t dit probleem gebeld met de helpdesk en is al 2x een monteur langsgeweest welke zijn vingers aan het apparaat brandde; het probleem is na het vervangen van de adapter en hierna het modem door een zellfde type, nog steeds aanwezig. Het vervangen modem bleek verder ook nog een refurbishment waarbij er broodkruimels ?! (Hans en Grietje hebben dit modem gerepareerd..??) op het moederbord van de modem lagen.

Ik heb ook verwoedde pogingen gedaan om te regelen een Cisco EPC 3925 in huis te krijgen. Maar hier krijg ik telkens een ander antwoord over. Eerst komt een monteur deze omwisselen, deze monteur kan vervolgens hier niet aankomen omdat dit aan de leverancier ligt die ze op dat moment gebruiken, de helpdesk stuurt me dan vanuit een uithoek van het land naar Den Haag om het modem daar zelf om te ruilen, later na veelvuldig terugbellen wordt het probleem geëscaleerd waarna ik vervolgens niets meer hoor en blijkt dat dit niet het geval schijnt te zijn. Nu komt er volgende week dus weer een monteur langs, maar ik weet nu dus al dat deze het probleem niet kan oplossen. De helpdesk geeft aan niet bevoegd te zijn om een ander modem op te sturen.

Ik heb verder uitgelegd dat ik liever een Cisco zou hebben omdat deze voor mij enkele voordelen had: 1. Kwaliteit van de hardware. 2 Aanwijzingen (specs adapter) dat het energiebeheer van dit modem beter is. 3. Compatabiliteit en 4. Aanspraak kunnen maken op de garantie van Cisco als andere apparaten van Cisco (tevens in de meterkast) kapotgaan door de warmte die het kabelmodem produceert.

Waar ik me nu aan kan ergeren is dat de helpdesk in een kringetje blijft werken waarbij een oplossing nog ver te zoeken is; als Ziggo op de een of andere manier vanaf een Ziggo locatie waar de Cisco's wel geleverd worden een nieuw modem kan opsturen en ik de Ubee kon retourneren, dan was ik zo blij en tevreden met mijn duurzame setup dat ik niet eens meer reden zag om op glas over te stappen. :idea:


Grt,
P


P.S. Heeft deze enorme weerstand vanuit Ziggo om het modem te wisselen misschien iets te maken met hun WiFi-access-point-project?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren weer een monteur langs geweest; modem weer netjes vervangen. Geen Hans en Grietje exemplaar maar zoals verwacht ook geen verschil in temperatuur met de vorige 2.

Nu vraag ik me af of ik voor de 9e maal moet gaan bellen... :?

Wie kan hier meer uit de doeken doen over de temperatuur van de verschillende modems?
 
Heb ook zo'n modem en de linker bovenkant word zo'n 42 graden C.
Verder geen klachten zowel het Wifi bereik alsmede de doorvoersnelheid met 3 aangesloten devices.
Backupsnelheid van PC (w7) -> NAS=36MB/s.:) (met Cat 5e kabel)
 
Inmiddels aan de 4e modem toe van dit type, made in Vietnam staat eronder te lezen. Had 3 modems binnen 1 week stuk had een recrd zei de monteur.
wat een verschrikkelijk slecht spul is dit verschrikkelijk.
Ook die van mij wordt loeiheet lijken wel strijkijzers.

Inmiddels is de adapter weer stuk voor de zoveelste keer, had nog op zolder ergens eentje liggen een zwaardere type nu doet ie het wel :applause:

Wel iets voor de consumentenbond / Kassa.

Vg,

Cor.
 
Update

Inmiddels een maand verder...

Teller bellen-met-ziggo-helpdesk: 8x (sinds 5 juli)
Aantal maal een dag verlof opgenomen i.v.m. monteur: 3x

Ik heb nu een aantal weken het derde Ubee modem en heb de volgende bevinden gedaan:

- Gemiddelde temperatuur : 63 graden (na het plaatsen van 2 ventilatie roosters in de deur van de meterkast!)

- Telefonie werkt bij dit exemplaar slecht: kraken en wegvallende gedeelten van gesprekken.

- Continue ping naar verschillende load balanced webservers alsmede de eerste hop in het Ziggo netwerk hebben het volgende resultaat: eerste 6 a 7 ping reply's zijn goed (11 ms) en dan volgt telkens een trage ICMP echo van 30 a 70 ms.

- Huidige exemplaar levert aardig wat beschadigde TCP paketten aan de aangesloten apparaten (dit kan men onderzoeken met een packet analyzer). Foutcorrectie van storingen op de kabel zou het modem eigenlijk moeten ondervangen...

Met andere woorden hoe vaker je Ziggo vraagt het probleem op te lossen, hoe erger het telkens wordt. In mijn laatste telefoontje naar Ziggo werd weer vermeld dat ze alleen een monteur langs zouden sturen en anders moest ik het maar even bij Webcare proberen.

Wellicht inderdaad een goed onderwerp voor Kassa; "na 11 pogingen probleem probleem op te lossen, klant nog steeds met brandgevaarlijk modem in meterkast"

Na jaren ADSL klant te zijn geweest ben ik overgestapt op Ziggo in de hoop dat het een verbetering zou zijn. Nu hebben ze hun netwerk inderdaad sterk verbeterd maar hun product is nog steeds slecht omdat ze een behoorlijk onbetrouwbaar apparaat hebben ingekocht (dit mag ik wel zeggen na de ervaringen tot nu toe).

Wellicht dat Webcare dit alsnog kan oplossen en mijn totaal-ervaring met het product een omdraai kan geven. Hoe kom ik in contact met Webcare via dit forum? :neutral:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inmiddels is er weer een update:

Na contact te hebben gehad met het WebTeam duurde het niet lang voordat de post een pakje afleverde met een nieuwe ECP3925! Ik moest even in m’n ogen wrijven toen ik het doosje zag; na alle getouwtrek met de telefonische helpdesk zag ik dit niet meer gebeuren eigenlijk. Als het apparaat eens stevig aan de tand gevoeld is zal ik natuurlijk niet schromen resultaten met jullie te delen; maar van het ping probleem zijn we alvast af : https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32974.

Hoewel naar mijn mening de Ubee qua mogelijkheden zeker geen verkeerd modem is voor b.v. de doorsnee gebruiker met een laptopje en WiFi; ben ik blij met het nieuwe doosje en neem ik mijn petje af voor hoe WebSupport dit uiteindelijk heeft opgelost; het contrast met de telefonische helpdesk is uit mijn ervaring wel enorm! Wat Ziggo hiermee doet moeten ze zelf weten; maar ik had ze bijna voorgoed de rug toegekeerd met hun extreem stugge houding.

:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan