P
pt@ziggo
Temperatuur en energieverbruik UBEE EVW3200 buitensporing
Beste iedereen,
Wie kan mij met het volgende helpen:
Bij onze nieuwe alles-in-een aansluiting kregen wij een UBEE EVW 3200 netjes in de doos opgestuurd. Installatie was als elektronicus een eitje en verliep ook zonder verbindingsproblemen. Overal Hirschmann kabels en connectoren gebruikt. Snelheid is prima. FM radio signaal is uitstekend en D-TV is ook netjes stabiel.
Over de dienst zelf en het ingebruiknemen ervan niets te klagen.
Het modem is echter een ander verhaal. Een stabiele up- of downstream over een langdurige verbinding met een beperkt aantal connecties krijgt het apparaat niet voor elkaar.
Wat ik nog veel minder geweldig vind, is dat het energieverbruik tussen de 11 en 16 watt continue ligt. Dit is niet alleen terug te zien op de energierekening maar het apparaat wordt (met name aan de linkerkant) loeiheet. Met een temperatuurprobe meet ik daar tussen de 62 - 70 graden C.
Het modem staat in een afgesloten meterkast waardoor hier ook de temperatuur behoorlijk oploopt. WiFi staat overigens uit.
Ter vergelijking; de FritzBox WiFi ADSL router van een vorige provider verbruikt tussen de 4 en 6 watt.
Nu heb ik inmiddels 7x m.b.t dit probleem gebeld met de helpdesk en is al 2x een monteur langsgeweest welke zijn vingers aan het apparaat brandde; het probleem is na het vervangen van de adapter en hierna het modem door een zellfde type, nog steeds aanwezig. Het vervangen modem bleek verder ook nog een refurbishment waarbij er broodkruimels ?! (Hans en Grietje hebben dit modem gerepareerd..??) op het moederbord van de modem lagen.
Ik heb ook verwoedde pogingen gedaan om te regelen een Cisco EPC 3925 in huis te krijgen. Maar hier krijg ik telkens een ander antwoord over. Eerst komt een monteur deze omwisselen, deze monteur kan vervolgens hier niet aankomen omdat dit aan de leverancier ligt die ze op dat moment gebruiken, de helpdesk stuurt me dan vanuit een uithoek van het land naar Den Haag om het modem daar zelf om te ruilen, later na veelvuldig terugbellen wordt het probleem geëscaleerd waarna ik vervolgens niets meer hoor en blijkt dat dit niet het geval schijnt te zijn. Nu komt er volgende week dus weer een monteur langs, maar ik weet nu dus al dat deze het probleem niet kan oplossen. De helpdesk geeft aan niet bevoegd te zijn om een ander modem op te sturen.
Ik heb verder uitgelegd dat ik liever een Cisco zou hebben omdat deze voor mij enkele voordelen had: 1. Kwaliteit van de hardware. 2 Aanwijzingen (specs adapter) dat het energiebeheer van dit modem beter is. 3. Compatabiliteit en 4. Aanspraak kunnen maken op de garantie van Cisco als andere apparaten van Cisco (tevens in de meterkast) kapotgaan door de warmte die het kabelmodem produceert.
Waar ik me nu aan kan ergeren is dat de helpdesk in een kringetje blijft werken waarbij een oplossing nog ver te zoeken is; als Ziggo op de een of andere manier vanaf een Ziggo locatie waar de Cisco's wel geleverd worden een nieuw modem kan opsturen en ik de Ubee kon retourneren, dan was ik zo blij en tevreden met mijn duurzame setup dat ik niet eens meer reden zag om op glas over te stappen. :idea:
Grt,
P
P.S. Heeft deze enorme weerstand vanuit Ziggo om het modem te wisselen misschien iets te maken met hun WiFi-access-point-project?
Beste iedereen,
Wie kan mij met het volgende helpen:
Bij onze nieuwe alles-in-een aansluiting kregen wij een UBEE EVW 3200 netjes in de doos opgestuurd. Installatie was als elektronicus een eitje en verliep ook zonder verbindingsproblemen. Overal Hirschmann kabels en connectoren gebruikt. Snelheid is prima. FM radio signaal is uitstekend en D-TV is ook netjes stabiel.
Over de dienst zelf en het ingebruiknemen ervan niets te klagen.
Het modem is echter een ander verhaal. Een stabiele up- of downstream over een langdurige verbinding met een beperkt aantal connecties krijgt het apparaat niet voor elkaar.
Wat ik nog veel minder geweldig vind, is dat het energieverbruik tussen de 11 en 16 watt continue ligt. Dit is niet alleen terug te zien op de energierekening maar het apparaat wordt (met name aan de linkerkant) loeiheet. Met een temperatuurprobe meet ik daar tussen de 62 - 70 graden C.
Het modem staat in een afgesloten meterkast waardoor hier ook de temperatuur behoorlijk oploopt. WiFi staat overigens uit.
Ter vergelijking; de FritzBox WiFi ADSL router van een vorige provider verbruikt tussen de 4 en 6 watt.
Nu heb ik inmiddels 7x m.b.t dit probleem gebeld met de helpdesk en is al 2x een monteur langsgeweest welke zijn vingers aan het apparaat brandde; het probleem is na het vervangen van de adapter en hierna het modem door een zellfde type, nog steeds aanwezig. Het vervangen modem bleek verder ook nog een refurbishment waarbij er broodkruimels ?! (Hans en Grietje hebben dit modem gerepareerd..??) op het moederbord van de modem lagen.
Ik heb ook verwoedde pogingen gedaan om te regelen een Cisco EPC 3925 in huis te krijgen. Maar hier krijg ik telkens een ander antwoord over. Eerst komt een monteur deze omwisselen, deze monteur kan vervolgens hier niet aankomen omdat dit aan de leverancier ligt die ze op dat moment gebruiken, de helpdesk stuurt me dan vanuit een uithoek van het land naar Den Haag om het modem daar zelf om te ruilen, later na veelvuldig terugbellen wordt het probleem geëscaleerd waarna ik vervolgens niets meer hoor en blijkt dat dit niet het geval schijnt te zijn. Nu komt er volgende week dus weer een monteur langs, maar ik weet nu dus al dat deze het probleem niet kan oplossen. De helpdesk geeft aan niet bevoegd te zijn om een ander modem op te sturen.
Ik heb verder uitgelegd dat ik liever een Cisco zou hebben omdat deze voor mij enkele voordelen had: 1. Kwaliteit van de hardware. 2 Aanwijzingen (specs adapter) dat het energiebeheer van dit modem beter is. 3. Compatabiliteit en 4. Aanspraak kunnen maken op de garantie van Cisco als andere apparaten van Cisco (tevens in de meterkast) kapotgaan door de warmte die het kabelmodem produceert.
Waar ik me nu aan kan ergeren is dat de helpdesk in een kringetje blijft werken waarbij een oplossing nog ver te zoeken is; als Ziggo op de een of andere manier vanaf een Ziggo locatie waar de Cisco's wel geleverd worden een nieuw modem kan opsturen en ik de Ubee kon retourneren, dan was ik zo blij en tevreden met mijn duurzame setup dat ik niet eens meer reden zag om op glas over te stappen. :idea:
Grt,
P
P.S. Heeft deze enorme weerstand vanuit Ziggo om het modem te wisselen misschien iets te maken met hun WiFi-access-point-project?
Laatst bewerkt door een moderator:
(met Cat 5e kabel)