• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ander modem ivm 3-2 pakket: traag internet

Berichten
89
Gisteren een nieuw modem aangesloten ivm overgang Classic-DigTV naar 3-2 pakket 10Mbit/Telefoon/RoyaalTV.
Toen het Thomson modem eraan zat had ik nog 10Mbit snelheid en na vervanging voor een Arris 602B kom ik niet meer verder dan 256Kbit down en 60Kbit up.
Wie kent dit? Wat gaat hier mis?
 
Moet je even met de HD bellen.

Het nieuwe modem is nog niet echt "actief" lijkt mij.
Dit moeten ze via de helpdesk opnieuw instellen en dan zou het moeten werken.
 
Gewone gang van zaken.
Zodra jij je nieuwe modem hebt aangepakt van TNT sturen die een bericht naar UPC.
UPC zet dan je oude modem uit en je nieuwe aan. Dit duurt enkele dagen.
Zodra je oude modem uitvalt sluit je de nieuwe aan en moet alles gewoon werken.

Sluit jij je nieuwe modem te vroeg aan dan werkt hij inderdaad alleen op de zeer lage basis snelheid.
De helpdesk kan je nieuwe modem wel eens vervroegd inschakelen als je belt.
 
Dus het is beter om te wachten tot je met de bestaande situatie "opeens" met een lagere snelheid zit?
Sluit dan het nieuwe modem aan en je bent weer in de lucht zoals het zou moeten.

Als ze die tekst nu eens in duidelijkere en kortere versie op de doos zetten zou dat een hoop vragen voorkomen?
 
Ga het toch via de helpdesk proberen te vervroegen want ik heb alles al in de meterkast ingebouwd en afgewerkt.
 
Ok. Volgens de HD moet het modem nog omgezet worden. Zou binnen een half uur gebeuren.
Dat ging dus mis. Weer contact met de HD en zou afgelopen nacht gebeuren.
Nog steeds niet geregeld. Op de één of andere manier krijg ik het gevoel dat er wederom iets mis gaat.
 
komt mij HEEL bekend voor!
zojuist nieuwe modem aangesloten en op het (nieuwe) 16mb abbo heb ik ook slechts ca. 256 down...
hmmmmm morgen maar 's bellen
 
Terug
Bovenaan