• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ander internetabonnement nemen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kezun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kezun

Hoi allen!

Ik ben nieuw op dit foruum, aangenaam.
Ik had een vraag aan jullie.

Op dit moment gebruik ik het internet Z2 pakketje van Ziggo, het pakken van 90Mbit/s down en 9Mbit/s upload.

Echter haal ik draadloos maar 27Mbit en 8Mbit. Wat eigenlijk snel genoeg is voor mij.

Zou ik beter af zijn met het Z1 pakket, met 30Mbit/s en 3Mbit/s? Of zou de snelheid dan nog meer verlagen? nu is het circa 1/4 van wat ik hoor te hebben.
zou het 30Mbit/s pakket dan ook reduceren tot 1/4? of zou dat ook rond de 25-30 zitten?

bij voorbaat dank! :mrgreen:
 
Hoi allen!

Ik ben nieuw op dit foruum, aangenaam.
Ik had een vraag aan jullie.

Op dit moment gebruik ik het internet Z2 pakketje van Ziggo, het pakken van 90Mbit/s down en 9Mbit/s upload.

Echter haal ik draadloos maar 27Mbit en 8Mbit. Wat eigenlijk snel genoeg is voor mij.

Zou ik beter af zijn met het Z1 pakket, met 30Mbit/s en 3Mbit/s? Of zou de snelheid dan nog meer verlagen? nu is het circa 1/4 van wat ik hoor te hebben.
zou het 30Mbit/s pakket dan ook reduceren tot 1/4? of zou dat ook rond de 25-30 zitten?

bij voorbaat dank! :mrgreen:

Draadloos levert altijd substantieel verlies op t.o.v. bedraad. Ik heb ook een 90/0 abo en meet die snelheden ook ruim op een bekabelde desktop. Draadloos kom ik op de iPad niet verder dan zo'n 38 Mbit/sec en een upload van iets meer dan 8. Bij 60Mbits had ik draadloos 29Mbits. Ik denk dat je bij een verlagin rekening moet houden met tussen de 10 en 15Mbits.sec download.
 
oke dank u!

ik vond een daling van 70% nogal veel maar een significante daling door het draadloze is dus blijkbaar normaal.
weet ik dat ook weer! :)
 
Ik heb Alles-in-1 Basis dus 30/3, en ik haal gewoon 30/3 via mijn Cisco 3925 met wifi op 2,4Ghz.

Ik moet er wel bij zeggen dat dit niet altijd is, wifi is niet zo heel stabiel vergeleken met draad. Soms haal ik 20/3 of 25/3 :wink:
 
Je kunt ook eens kijken naar het kanaal dat je router gebruikt en hoe oud is je router?

Mijn router haalt op de 2.4 band makkelijk 80/8,5 met het n-protocol.
 
Je kunt ook eens kijken naar het kanaal dat je router gebruikt en hoe oud is je router?

Mijn router haalt op de 2.4 band makkelijk 80/8,5 met het n-protocol.

Mee eens, loop de instellingen van je router en of kabelmodem eens na.

Haal hier 90.16 Download en 08.69 Upload, in combinatie met een Asus
RT-N66U router i.c.m de Ubee kabelmodem bouded channel dat wel.

Op 20Mhz (single dus) 45.82 Download 08.71 Upload, Abbo is Alles-in-1 Plus (90-9)
 
Je draadloos apparaat heeft waarschijnlijk een 65mbit verbinding met je wifi modem/router. In de praktijk haal je dan ca 30mbit download. Als je downgrade zou je dus nog steeds 27mbit moeten halen, wat je nu ook hebt. Je kunt eenvoudig downgraden en upgraden via de ziggo site, dus ik zou het zeker proberen
 
dank jullie wel allen

ik ga het eens proberen met een 'lager' pakketje!

zal laten weten hoe heb bevalt over een tijdje. zodat anderen er ook iets aan hebben :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan