• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Analoog tv weer het stiefkindje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Djenkot
  • Startdatum Startdatum
D

Djenkot

Vandaag geprobeerd met het instaleren van Horizon modem, omdat een meneer van UPC mij gevraagd had het zelf te doen omdat ze het zo druk hadden. Nou wil ik dat best doen, want ik heb geen tweelinkerhanden.
Een aantal dingen vielen me gelijk op als je de horizon doos openmaakt. Ten eerste :geen papieren handleiding. Dat geeft geen vertrouwen als je weet dat tijdens de instalatie mogelijk je internet wegvalt, en daarmee je instalatiehandleiding ook onbereikbaar is.
Ten tweede zijn ze weer eens alle mogelijkheden om analoge tv aan te sluiten, plus alle informatie daarover, zogenaamd vergeten. Kijk ,daar wordt ik nou heel moe van , want je bent verplicht daarvoor te betalen, maar ondersteuning ,ho maar. Dus 0900-1580 gebeld. De medewerker zegt keihard dat ze analoge tv "eigenlijk" niet meer ondersteunen. Enige oplossing volgens hem is een woonkamersplitter instaleren, die hij graag opstuurd. Splitters zijn nou niet mijn favoriete apparaten omdat ze je signaal verminderen, maar het is de enige manier om analoog te behouden, dus gaan we dat maar proberen. Tot die splitter binnen is, blijft horizon in zijn doos. Ik houd u op de hoogte .
 
Djenkot zei:
Vandaag geprobeerd met het instaleren van Horizon modem, omdat een meneer van UPC mij gevraagd had het zelf te doen omdat ze het zo druk hadden. Nou wil ik dat best doen, want ik heb geen tweelinkerhanden.
Een aantal dingen vielen me gelijk op als je de horizon doos openmaakt. Ten eerste :geen papieren handleiding. Dat geeft geen vertrouwen als je weet dat tijdens de instalatie mogelijk je internet wegvalt, en daarmee je instalatiehandleiding ook onbereikbaar is.
Ten tweede zijn ze weer eens alle mogelijkheden om analoge tv aan te sluiten, plus alle informatie daarover, zogenaamd vergeten. Kijk ,daar wordt ik nou heel moe van , want je bent verplicht daarvoor te betalen, maar ondersteuning ,ho maar. Dus 0900-1580 gebeld. De medewerker zegt keihard dat ze analoge tv "eigenlijk" niet meer ondersteunen. Enige oplossing volgens hem is een woonkamersplitter instaleren, die hij graag opstuurd. Splitters zijn nou niet mijn favoriete apparaten omdat ze je signaal verminderen, maar het is de enige manier om analoog te behouden, dus gaan we dat maar proberen. Tot die splitter binnen is, blijft horizon in zijn doos. Ik houd u op de hoogte .

Hoewel je toch rekening moet houden dat analoog over paar jaar weg zal vallen is een splitter de enige mogelijkheid, met de juiste splitter zou dat qua signaal amper verschil moeten geven.
 
Djenkot, welkom op dit forum :)

Het is wel zo dat als je de Horizon in slaapstand laat gaan de analoge uitgang ook niet meer werkt dus is, zoals robgeerts terecht opmerkt, een splitter helemaal niet zo'n merkwaardige oplossing voor jou.

Werkt hier al jaren uitstekend icm de Cisco box
 
Analoog wordt bij UPC langzaam aan uitgefaseerd, maar als ik hier kijk zijn we de afgelopen jaren van 32 naar 30 analoge TV zenders gegaan. Dit gaat dus lang niet zo snel als bij conculega kabelaars.

Die 17,50 is meer dan alleen analoge kabel TV én radio. Het is daarnaast ook het tarief voor het netwerk (combinatie van beiden dus).

Als een splitter te veel verlies oplevert is een versterker altijd nog een optie.
 
den Tsaar zei:
Djenkot, welkom op dit forum :)

Het is wel zo dat als je de Horizon in slaapstand laat gaan de analoge uitgang ook niet meer werkt dus is, zoals robgeerts terecht opmerkt, een splitter helemaal niet zo'n merkwaardige oplossing voor jou.

Werkt hier al jaren uitstekend icm de Cisco box

Ik denk dat de Tsaar zich vergist: de Horizon heeft helemaal geen analoge uitgang, daarom ben ik dit topic begonnen. Mijn oude mediabox, de thompson DC162upc had dat wel.
 
Alle wat oudere mediboxen hadden een analoog uit, maar al een hele tijd is dat voor de nieuwere boxen zoals o.a. de Cisco niet meer het geval.
Een splitter werkt prima via mijn philips box die ook analoog uit heeft heb ik via beide methodes prima beeld.
 
Klopt ik deed altijd de splitter direct in de mediabox en dat functioneerde eigenlijk prima (scheelde ook een kabel) , ik weet alleen niet of dat de bedoeling was?
 
Ik heb al in het begin van digitale tv een retourgeschikte versterker aangeschaft omdat hier het signaal niet optimaal was. Nu met de horizonbox is dat handig omdat je hierop meerdere tvs kunt aansluiten. Ik heb gewoon een coaxkabel van de tv naar de versterker en nu heb ik ook analoge tv.
 
Een Analoge uitgang op een mediabox is in feite ook gewoon een (actieve) splitter.
 
Terug
Bovenaan