• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

analoog signaal via mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rob_s
  • Startdatum Startdatum
R

rob_s

Naast het digitale signaal wat overigens uitstekend is (vergeleken met digitenne) gebruik ik ook het analoge signaal voor mijn 2e tv en voor teletekst want dat werkt niet goed via digitaal.
Dit analoge signaal is zeer belabberd, ik ging er overigens vanuit dat dit zo werd doorgegeven door UPC maar nadat ik de mediabox er tussenuit heb gehaald blijkt dus dat de mediabox de veroorzaker is van dit slechte signaal.
Ik zit er aan te denken om een splitter te monteren maar vraag me af of dit gevolgen heeft voor het digitale signaal?
 
Ja dat kan je doen.
Ik heb hem ook (splitter) voor de mediabox zitten.
1 kabel naar de mediabox.
Die andere naar de slaapkamer.

Overal perfect beeld, en normale waarden.

;)
 
Dit had ik ook met mijn Thomson DVR.

Lag aan de DVR. Deze is omgeruild.


Frits de Laar
 
Splitter op wandcontactdoos zorgde voor blokvorming bij digitaal beeld dus dat is geen optie.

Zal eens langs een UPC winkel gaan, eens kijken waar ze me mee proberen af te schepen ;)
 
Dit is een vaak voorkomend probleem

Doordat de meeste TV's op de (eerste) SCART het A/V signaal van de tuner uitsturen kan er storing/overspraak ontstaan.
Een oplossing is dan het gebruik van een zogenaamde "een-richtings" SCART kabel.

Je kunt hiervoor eenvoudig een bestaande SCART-kabel aanpassen met behulp van de SCART pin layout.
Het beste is om het eerst te proberen met een goedkope (bijgeleverde?) SCART kabel.

https://www.acl.co.uk/pinouts.htm

Onderbreek hiervoor de volgende pinnen in de SCART connector die in de TV gaat:

1 - Audio Out Right
3 - Audio Out Left
19 - Composite Video Out

Zie ook:
https://mgv.multikabel.nl/phpnuke//modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1759
 
Ik heb ook een probleem met het analoge signaal. Was al niet best, maar nu gecombineerd met een LCD tv en hoogwaardige kabels (vergulde scartkabels en coax) is het alleen maar slechter geworden. Heb zelf een Philips DVD recorder en baal ervan dat ik nu "slechte "analoge signaal steeds moet opnemen. Volgens UPC kan ik wel digitaal opnemen maar dan moet de zender daar ook op staan. Is dit nu te fixen met de "eenrichtings" scart kabel? En zo ja, hoe onderbreek je de pinnen? Gewoon afbreken?
 
Inderdaad, de scart openmaken en de draadjes losknippen is voldoende.
let wel goed op dat je de goede pakt, maar zie hiervoor het voorbeeld.
 
lionking1 zei:
Inderdaad, de scart openmaken en de draadjes losknippen is voldoende.
let wel goed op dat je de goede pakt, maar zie hiervoor het voorbeeld.

Deze oplossing/modificatie is alleen van toepassing bij het optreden van storing veroorzaakt door de TV-Scart uitgang.
Het zal dus niets aan de kwaliteit van het analoge signaal verbeteren!

Zie ook:
Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.
 
Dus als ik het goed begrijp is de oplossing met het verbreken van de pinnen vd scart geen oplossing?. Ben absoluut geen techneut, maar ik heb geen probleem met een ander kanaal door mijn beeld heen, maar met door en door slechte ontvangst van mijn analoge kanaal. Dat is dus ook het kanaal waarop mijn DVD recorder opneemt. Hoe is dat dan te verhelpen?
 
Hengeltje zei:
Dus als ik het goed begrijp is de oplossing met het verbreken van de pinnen vd scart geen oplossing?. Ben absoluut geen techneut, maar ik heb geen probleem met een ander kanaal door mijn beeld heen, maar met door en door slechte ontvangst van mijn analoge kanaal. Dat is dus ook het kanaal waarop mijn DVD recorder opneemt. Hoe is dat dan te verhelpen?

Je kunt proberen om de DVDrecorder als eerste op de antennekabel aan te sluiten en de UPCbox/TV daarachter.
Op die manier zal je DVDrecorder het beste antennesignaal binnenkrijgen.
 
Terug
Bovenaan