• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Analoog beeld in pre-digitaleTV-fase beter?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter De_Beauvoir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

De_Beauvoir

Ik verbeeld me, dat de beelden op mijn analoge SONY FD TRINITRON TV, model KV-29FX30B (gekocht in 2003) eerst veel beter waren, dwz. niet zo donker en meer doortekend, dan nu, in het digitale tv tijdperk. Vooral het donkere beeld irriteert, ook na bijstelling. Maar ook de harde kleuren !:cry:

Gebruik van de Samsung decoder DCB-9401 R maakt geen verschil.

Die heb ik trouwens 1,5 jaar niet gebruikt. Laatste weer ingeschakeld,
vanwege tijdens voetbal EK, irritatie (nog steeds) over gebroken weergave van lijnen, en een groene speelmat zonder details.

Helaas alle zenders voorzien van een sleuteltje. E30 fout. Ziggo helpdesk onbereikbaar. Ben ik eruit gegooid, door die periode van non-gebruik-decoder? Ik bel wel weer over een paar maanden. Want:
Kennissen met Humaxdecoder actief, hadden ook gebroken veldlijen plus nog blokjes-vorming af en toe, wat men met een analoog beeld niet heeft.

Wat zijn de ervaringen van anderen nu?
 
Ik verbeeld me, dat de beelden op mijn analoge SONY FD TRINITRON TV, model KV-29FX30B (gekocht in 2003) eerst veel beter waren, dwz. niet zo donker en meer doortekend, dan nu, in het digitale tv tijdperk. Vooral het donkere beeld irriteert, ook na bijstelling. Maar ook de harde kleuren !:cry:

Gebruik van de Samsung decoder DCB-9401 R maakt geen verschil.
Misschien veroudering/slijtage van je beeldbuis ?


Helaas alle zenders voorzien van een sleuteltje. E30 fout. Ziggo helpdesk onbereikbaar. Ben ik eruit gegooid, door die periode van non-gebruik-decoder? Ik bel wel weer over een paar maanden. Want:
Kennissen met Humaxdecoder actief, hadden ook gebroken veldlijen plus nog blokjes-vorming af en toe, wat men met een analoog beeld niet heeft.

Wat zijn de ervaringen van anderen nu?
Digitaal beeld is veel mooier/beter dan analoog voetbal op de meeste analoge TV's. Als je last van blokjes hebt, dan is je signaal niet goed, dat krijg je errors in de stream die blokvorming veroorzaken. Bij analoge TV zie je verstoring als 'sneeuw' of 'kriebeltjes' in het beeld, daar zijn de meeste mensen zo aan gewend dat ze er doorheen kijken, bij digitale-TV heb je een glashelder beeld en als het signaal slechter wordt vallen er direct blokken uit.

Het sleuteltje komt omdat je smartcard al een tijd niet gebruikt geweest is en dan zijn activatie kwijt raakt. Je moet dan even de helpdesk bellen om hem opnieuw te laten activeren, maar wel je ontvanger aan of standby laten staan zodat hij het activerings signaal kan ontvangen.
 
Bedankt voor je snelle respons.

Maar ik heb nu juist geen blokjes!
Het beeld is verder haarscherp, behalve dan met die voetbalwedstrijden nu.

Alleen DONKER, HARD en weinig doortekend. Die Sony is volgens mij nog hartstikke goed.
 
Laatste weer ingeschakeld,
vanwege tijdens voetbal EK, irritatie (nog steeds) over gebroken weergave van lijnen, en een groene speelmat zonder details.
"Gebroken weergave van lijnen", wat bedoel je hiermee precies?
Stond de decoder misschien niet toevallig op 4:3 letterbox mode?
 
Voor het laatste WK voetbal was alles beter, dat is het moment geweest toen alle zenders van modulator zijn veranderd in Casema gebied. Wat je nu ziet is een soort van DigitaalTV naar Analoog signaal, op een goedkope modulator, die niet de kwaliteit heeft van de dingen uit de jaren 70.
 
volgens mij hoort dit op het sony forum thuis, want aan de beeldkwaliteit van ziggo mankeert zelfs op mijn 40 inch lcd niks. Haarscherp ook bij voetbal. ik kan de grassprieten tellen...... zelfs het publiek blijft haarscherp......
 
volgens mij hoort dit op het sony forum thuis, want aan de beeldkwaliteit van ziggo mankeert zelfs op mijn 40 inch lcd niks. Haarscherp ook bij voetbal. ik kan de grassprieten tellen...... zelfs het publiek blijft haarscherp......

Je kunt nu helemaal geen vergelijking meer maken hoe scherp het was in het analoge tijd tijdperk toen Casema/Ziggo en ieder ander de uitzendingen nog vanaf de analoge zendpalen haalde.
 
Je kunt nu helemaal geen vergelijking meer maken hoe scherp het was in het analoge tijd tijdperk toen Casema/Ziggo en ieder ander de uitzendingen nog vanaf de analoge zendpalen haalde.

Nou...zeker in de zomermaanden wanneer er door atmosferische omstandigheden veel rotzooi mee kwam over het tv-signaal vanuit Lopik.....die goede oude tijd. Tegenwoordig met die glasvezel aanlevering rechtstreeks vanuit de studios in Hilversum is de lol er wel een beetje af idd. 8-)8-)

Groet.
 
Nou...zeker in de zomermaanden wanneer er door atmosferische omstandigheden veel rotzooi mee kwam over het tv-signaal vanuit Lopik.....die goede oude tijd. Tegenwoordig met die glasvezel aanlevering rechtstreeks vanuit de studios in Hilversum is de lol er wel een beetje af idd. 8-)8-)

Groet.
Ik zit overigens me nu echt weer te verbazen over de hoeveel 'digitale ruis' op de analoge kabel zit....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan