• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Analoge radio

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WimpieS
  • Startdatum Startdatum
W

WimpieS

Sinds kort lijken met name de Nederlandse radio zenders sterker gemoduleerd op de kabel te staan. Ik merk dat vooral bij Radio 4. Moet volume bij opname op PC dus lager zetten. Lijkt leuk, minder ruis. Maar R4 lijkt nu ineens Classic FM: sterke passages worden regelrecht geclipt.
Wie zou er binnen UPC gevoelig zijn voor deze klacht?
 
Misschien wil Radio 4 ook in dit opzicht de concurrentie aangaan met Classic FM? :)

Persoonlijk denk ik dat modulatie-sterkte en het probleem waar jij op doelt, twee verschillende zaken zijn. In mijn regio zijn enkele zenders ook minder sterk gemoduleerd (Omroep Limburg, France Musique). De rest is allemaal keihard (Optimod!). Echter: er zijn ook enkele zenders, zoals BBC 3, met een uitstekende dynamiek in het audiospectrum.

Mij lijkt dus dat UPC - afgezien van de modulatie - gewoon het signaal doorgeeft zoals ze dat, met alle bewerkingen, doorkrijgen van Radio 4.
 
Heb inmiddels contact gehad met UPC. Ze hebben het probleem blijkbaar erkend en de modulatiesterkte verminderd. Hebben mij ook feedback gevraagd of dat inderdaad het geval was. Ook eens een positief bericht over UPC
 
Terug
Bovenaan