• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Altijd Cisco modem bij 25 en 30mbit abbonementen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fnc
  • Startdatum Startdatum
F

fnc

Ik ben van plan binnenkort de stap te nemen en internet aan te vragen bij UPC, dit omdat in de wijk waar ik ga wonen de ADSL snelheden dramatisch laag zijn.

Ik heb al rondgelezen op het forum, het cisco modem lijkt er iets beter van af te komen dan het Thomson modem. Is het zo dat als je een 25 of 30mbit abbonement neemt je altijd een cisco modem krijgt? Of wordt de Thomson ook wel geleverd bij deze abbonementen?

Bij de cisco is het ook gewoon mogelijk elke router er achter te hangen?
 
Voor 25 en 30 Mbit abonnementen voldoet een docsis 2.0 modem. Bv een Arris TM602b, of een Thomson TWG850
Maar uiteraard ook de snellere docsis 3.0 modems, zoals de Cisco EPC3212 of de Thomson TWG870
Het is niet met zekerheid te zeggen welke je krijgt.

De Thomson TWG870 en de Thomson TWG850 zijn modem/routers. Alle andere modems van UPC zijn pure modems waar je zelf een router achter moet zetten.
 
Ik heb sinds kort een Alles-in-1 pakket met 25 Mb en daarbij kreeg ik een Arris 502B. Deze werkt prima voor deze snelheden :) Hier moet je wel zelf een router achter plaatsen voor wifi of meerdere pcs's. Ik heb zelf een Netgear WNDR3700 genomen omdat ik later wel van plan ben om te upgradenen ben erg tevreden over de snelheden.

Pas bij 60 Mb of hoger is een Cisco of Thomson modem noodzakelijk vanwege docsis 3.0.
 
Johnny54 zei:
De Thomson TWG870 en de Thomson TWG850 zijn modem/routers. Alle andere modems van UPC zijn pure modems waar je zelf een router achter moet zetten.

Is het bij die Thomson wel mogelijk om het router gedeelte uit te schakelen zodat je er zelf een (draadloze) router achter kan plaatsen?
 
Ik heb afgelopen weekend het 25Mbit Alles in 1 pakket bij mijn ouders geïnstalleerd. Betreft een Cisco modem zonder Wifi (weet niet precies welk type). Router erachter gehangen, werkt perfect tot nu toe.

Alleen nog even afwachten hoe het telefonie gebeuren werkt, de lijn zit nu namelijk nog bij KPN en dit moet nog overgezet worden.
 
fnc zei:
Is het bij die Thomson wel mogelijk om het router gedeelte uit te schakelen zodat je er zelf een (draadloze) router achter kan plaatsen?
Nee, uitschakelen van de router, dus modem in bridge mode gaat niet.
Je kunt echter wel een eigen router achter de Thomson modem/routers plaatsen.
Zie: Tip : Thomson TWG870 i.c.m. een eigen router
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan