Alternatieven

S

Soedjadi

Ok het gaat nu al een aantal maanden door, eerst dat het modem online blijft terwijl er toch geen internet is dus elke keer weer resetten.

Toen een aantal weken geleden vonden de modem en router elkaar niet meer aardig en ik kreeg de router nog sporadisch aan de praat maar elke keer besloten ze hun samenwerking te beeindigen. (gekeken of er een firmware update was voor SWEEX broadband router maar helaas)

Monteur 2x langsgeweest 'Ligt niet aan de modem, te zwak signaal' hij komt morgen weer langs dus ik verwacht hetzelfde verhaal.

Dit alles is nu al een oud verhaal voor Chello, mijn vraag is zijn er nog alternatieven bij andere providers BETER zijn voor dezelfde prijs want ik sta nu op het punt om mijn modem op het grasveld te gaan verbranden.
 
D

Deleted member 6805

Soedjadi zei:
Ok het gaat nu al een aantal maanden door, eerst dat het modem online blijft terwijl er toch geen internet is dus elke keer weer resetten.

Toen een aantal weken geleden vonden de modem en router elkaar niet meer aardig en ik kreeg de router nog sporadisch aan de praat maar elke keer besloten ze hun samenwerking te beeindigen. (gekeken of er een firmware update was voor SWEEX broadband router maar helaas)

Monteur 2x langsgeweest 'Ligt niet aan de modem, te zwak signaal' hij komt morgen weer langs dus ik verwacht hetzelfde verhaal.

Dit alles is nu al een oud verhaal voor Chello, mijn vraag is zijn er nog alternatieven bij andere providers BETER zijn voor dezelfde prijs want ik sta nu op het punt om mijn modem op het grasveld te gaan verbranden.
Als blijkt dat zonder de router het signaal wat binnenkomt in meterkast of wandcontactdoos als nog te zwak is kun je het volgende doen. Vraag aan de monteur of ze speciale apparatuur bij zich hebben om kabelbreuken te meten extern(kan zijn dat buitenshuis er een kabelbreuk is of dat er een zwakke versterker(lichte korte sluiting)  voor de deur zit verdeelkast of dat er in de wijkcentrale iets niet goed zit met de zelfde items. Bij mij zijn wel 4 keer monteurs en telkens hetzelfde verhaal zwak signaal en verder doen ze niks en interesseert ze het ook niet althans voor sommige monteurs want ze krijgen toch wel hun centen hebben geen binding met Upc want ze werken bij een extern bedrijf. Als de klacht niet wordt opgelost door een extern monteur(omdat ze misschien geen kabelbreuken kunnen meten) bel je de Upc helpdesk en je legt het hele verhaal uit. Vraag aan de helpdesk of er een Upc monteur kan langskomen (intern monteur van Upc zelf) met de juiste apparatuur om te meten(kabelbreuken). Als je slim bent vraag je aan de monteur of hij kan bellen voor je scheelt je geld en hun hebben gelijk de juiste mensen te pakken. Komt het nog niet goed dan kun je Coax benaderen deze hebben voor mij veel kunnen betekenen en dat voor maar 7,50 euro per jaar contributie. Ik weet het het is misschien veel rompslomp allemaal maar het komt zeker goed als je een hoop geduld hebt. Bij mij is het signaal zeer goed nu en heb geen storingen meer aangaande het signaal.Wel zijn er de nodige netwerk problemen maar dat wist je al. Volgens de algemene voorwaarden heb je recht op teruggave op elke dag(na 24 uur nadat het niet gewerkt heeft) abonnementsgeld dat je niet kunt internetten.Uiteraard kun je ook andere alternatieven opzoeken, maar let wel geeneen is zaligmakend cq honderdprocent goed. Ik wens je verder veel succes hiermee!.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Soedjadi

Bedankt voor de reacties

De monteur kwam vandaag langs en na het hele verhaal verteld te hebben kreeg ik plots een nieuwe modem. Niet het gebruikelijke verhaal van zwak signaal maar gewoon meteen een nieuwe gekregen.

En ja hoor problemen met de router ook meteen opgelost O0.

Nu nog alleen kijken of ie er nog steeds uitklapt als ik boven de 200 kb/s per seconde kom met bitorrent :o
 

ThE-ShoX

Forum Gebruiker
Berichten
260
Ik heb dus ook al een hele tijd er last van dat internet steeds uit valt en vet langzaam is. Nu had ik vandaag naar de helpdesk gebeld het hele verhaal uitgelegd en ik dus vragen of ze ook een ander modem kunnen brengen. Komt die medewerker ermee aanzetten dat ze geen modem omruilen voor classic, dat ze dit alleen maar doen bij extreme. Ik dus door zeuren dat ik het nodig heb voor me werk zodat ik ook thuis kan werken. Komt ie vervolgens met de oplossing om een week me firewall een week uit te schakelen omdat dat misschien dan wel zou helpen. Ik dus nog een beetje doorzeuren dat dat toch niet helpt en zonder firewall hij nog steeds problemen heeft en met een schone installatie hij ook nog steeds problemen geeft. Ook heb ik gezegt dat er dus veel meer lui zijn die problemen hebben met dit modem. Maar hij bleef er dus steeds maar weer op terugkomen van die firewall.

Dus om een lang verhaal kort te maken heeft iemand nog tips om ze toch zo ver te krijgen dat ik een ander modem krijg?
 

01maniaxie

Forum Gebruiker
Berichten
1.783
ThE-ShoX zei:
Ik heb dus ook al een hele tijd er last van dat internet steeds uit valt en vet langzaam is. Nu had ik vandaag naar de helpdesk gebeld het hele verhaal uitgelegd en ik dus vragen of ze ook een ander modem kunnen brengen. Komt die medewerker ermee aanzetten dat ze geen modem omruilen voor classic, dat ze dit alleen maar doen bij extreme. Ik dus door zeuren dat ik het nodig heb voor me werk zodat ik ook thuis kan werken. Komt ie vervolgens met de oplossing om een week me firewall een week uit te schakelen omdat dat misschien dan wel zou helpen. Ik dus nog een beetje doorzeuren dat dat toch niet helpt en zonder firewall hij nog steeds problemen heeft en met een schone installatie hij ook nog steeds problemen geeft. Ook heb ik gezegt dat er dus veel meer lui zijn die problemen hebben met dit modem. Maar hij bleef er dus steeds maar weer op terugkomen van die firewall.

Dus om een lang verhaal kort te maken heeft iemand nog tips om ze toch zo ver te krijgen dat ik een ander modem krijg?

Wel idiote oplossing zeg je firewall uit te zetten zeg ;)
Je had moeten zeggen dat je dat ook al heb gedaan enz. enz. (aangezien dat toch niet de oplossing is)
typisch chello helpdesk te grappig voor woorden ;D

Dat thompson ding is gewoon zwaar kut ik heb geluk dat ik bij me vorige abbo een 5100 kreeg en die zijn ze nooit komen ophalen dus heb die er gewoon weer opgezet en probleem was opgelost :)
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Soedjadi

Tja direct vragen om een modem heeft nooit veel zin, het is waarschijnlijk beter om te blijven zeuren en ze zover te krijgen dat ze een monteur sturen (en met een beetje geluk werkt die wel mee)

En zoals 01maniaxie al zei gewoon zeggen dat je dat al gedaan hebt
 
D

DangerPaki

01maniaxie zei:
Genoeg ADSL providers zelfde snelheid en goedkoper vaak...

ik heb laatst zelf afgezegd en heb adsl van speedlinq aangevraad. 5/1 mbit (sneller dan chello classic dus) voor 25 euro per maand vaste prijs... de helft van de prijs van chello dus.

echt een aanrader zou ik zeggen, is al vaak met tests als snelste provider naar voreng ekomen.
 

Lytse Pier

Forum Gebruiker
Berichten
2.681
Maar niet zeuren over een HD, want die hebben ze niet ........
Of wel, maar die is nog slechter dan die van Chello.
 

ThE-ShoX

Forum Gebruiker
Berichten
260
DangerPaki zei:
ik heb laatst zelf afgezegd en heb adsl van speedlinq aangevraad. 5/1 mbit (sneller dan chello classic dus) voor 25 euro per maand vaste prijs... de helft van de prijs van chello dus.

echt een aanrader zou ik zeggen, is al vaak met tests als snelste provider naar voreng ekomen.

Jammer dat mijn centrale niet geschikt is voor baby xl.

Weet ook iemand een site of zo waar je kunt zien wanneer je centrale geschikt wordt voor adsl2?
 
Bovenaan