• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Als de UPC monteur komt, voor wie zijn de kosten?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DeTelevisieMonteur
  • Startdatum Startdatum
D

DeTelevisieMonteur

Vaak krijg ik in mijn vak de vraag:

Ik ben bang dat ik de voorrijkosten moet betalen als ik UPC moet laten langskomen.


Daarom is het van belang zelf eerst even na te gaan voordat je UPC belt.
Hier noem ik een aantal storingen / problemen op die je op de goede weg helpen:


Digitale TV hapert en blokt.
(Enkele zenders, of allemaal)


Is dit sinds de dag dat je digitaal hebt?

Zoja, dan begint het bij je huis installatie. Zorg voor goede bekabelingen en geen oud materiaal
zoals splitters, coaxbekabelingen, versterkers, coaxstekkers. ( zie andere forum hierover. )
Als je al slechte analoge beeld had ( sneeuw ruis etc ) dan weet je zeker dat je huisbekabeling niet in orde is voor digitaal.

Misschien heb je last van te weinig signaal? Daarom biedt de UPC installatie menu van je mediabox ( fabriekinstellingen opnieuw doen ) een meting van je signaal. de sterkte moet tussen de 50 en 80 procent liggen, waarbij je kwaliteit zowat op 100 procent staat. ( mag iets minder ) Is dit lager? dat heb je een retour geschikte antenne versterker nodig. Ik ga ervan uit dat je bekabeling nu in orde was als je de test deed..
Staat het signaal van hot naar her te springen, heb je kans op over-versterking. haal dan OF de mediabox coaxkabel van de versterker af OF plaats hem op een minder sterkere poort op de versterker.( sommige hebben dat. )

Is hierna nog steeds sprake van storingen, dan kan het je AOP ( overname punt Radio / TV ) zijn, of je mediabox niet goed zijn. Dan kan je UPC bellen met een gerust hart dat ze het komen repareren / vervangen zonder kosten.


Hiervan uitgaan dat je zeker weet dat alles nu klopt.


Heb je sinds de laatste tijd storingen?

Dat kan dit een incidentele storing in de buurt zijn. Wacht dit eerst even wat dagen af. Mocht het dan nog niet over gaan kan het altijd geen kwaad even UPC te bellen. ( 0900-1580, of als je UPC telefonie hebt: 1200 Gratis dienst. )
Die kunnen je meteen beantwoorden of dit gaat om een storing.
Geeft UPC aan dat er geen storingen zijn doorloop dan al het bovenstaande door.


Geen On Demand

Ook hier weer, loop al het bovenstaande door.
En in dit geval, naast de fabriekinstellingen, gebruik ook het testkanaal 999 op je upc mediabox.
Vergeet niet je mediabox opnieuw in de fabriekinstellingen te zetten als je denkt je kabel probleem opgelost te hebben!




Wat is nou van UPC en wat is nou van mij?

Alles binnenshuis is van jou. Het enige wat binnenshuis binnenkomt van UPC is het UPC overname punt.
( AOP )
Deze kan verschillende vormen hebben.

Het kan een doosje zijn met een aparte TV en Radio uitgang,
Het kan een doosje zijn met 1 uitgang. ( TV EN RADIO gecombineerd! )
Het kan een doos zijn met een F-schroefdraad. ( deze is met een aparte schroef stekker te monteren. )

Als het gaat om een doos met 1 uitgang waar een metalen zegeltje op zit, kan je er bijna van uit gaan dat die vernieuwd moet worden door UPC.

Dit word allemaal zonder kosten gedaan, als hierin het probleem ook zit.

Tip: Mocht je zelf een wandcontactdoos ( dat NIET van UPC is, maar van jou ) willen vervangen raad ik je aan een GUT 15D te gebruiken, deze zijn uitermate geschikt voor UPC en dus voor een goede verbinding.


Voor degene die 14 televisies in huis heeft, en absoluut geen zin of verstand heeft van al de wirwar van bekabeling. Kijk dan of je de mogelijkheid hebt om de tv en mediabox even bij het UPC overname punt neer te zetten en hem dan rechtstreeks aan te sluiten. ( wel even fabrieksinstellingen doen! ) Zijn de klachten dan weg, raad ik je aan om een vakmonteur te laten komen die het voor je in orde maakt. Blijven de problemen, is de kans groot dat het je AOP of mediabox is. ( dus dan UPC bellen. )

Mocht UPC langskomen en merkt dat het niet met hun eigen installatie te maken heeft, dan krijg je de rekening vanzelf binnen. Wees dus goed alert op eigen foutjes, het scheelt je een hoop kosten!

Ik hoop jullie hiermee te hebben geholpen!

---Tomas---
 
DeTelevisieMonteur zei:
Dat kan dit een incidentele storing in de buurt zijn. Wacht dit eerst even wat dagen af. Mocht het dan nog niet over gaan kan het altijd geen kwaad even UPC te bellen. ( 0900-1580 )

Of als je UPC Telefonie hebt, gewoon 1200.
 
Creative Solution zei:
Of als je UPC Telefonie hebt, gewoon 1200.

Ik heb het toegevoegd, je hebt helemaal gelijk. ( en dan heb ik het nog wel over kosten besparen! :P )
 
ik zou de gut15d niet adviseren, upc monteert de gut14d.
officieel is de 15d goedgekeurd maar wordt vaak toch vervangen, ze veroorzaken soms storingen.
 
kerby zei:
ik zou de gut15d niet adviseren, upc monteert de gut14d.
officieel is de 15d goedgekeurd maar wordt vaak toch vervangen, ze veroorzaken soms storingen.

Mag ook, ik ben ze zelf nog niet tegengekomen.
 
DeTelevisieMonteur zei:
Mag ook, ik ben ze zelf nog niet tegengekomen.
niet? wordt toch al heel lang standaard gemonteerd.
ik dacht dat de gut15 ook voldeed maar van een nws-monteur begrepen dat ze toch niet goed zijn.
 
kerby zei:
niet? wordt toch al heel lang standaard gemonteerd.
ik dacht dat de gut15 ook voldeed maar van een nws-monteur begrepen dat ze toch niet goed zijn.

Wat ik begrijp is dat UPC relatief snel veranderd met hun WCD's. Ook wel regelmatig verschillende tegelijkertijd. Zo kom ik de 15D de 14D zelfs de 14 ( zonder digitaal ) Wat opzich prima is hoor ( als je alleen analoog gebruikt. ) Ook upc moet van restpartijen af denk ik. Maar aangezien zowel de 15d en 14d beiden tot 1000 mhz gaan, zie ik eerlijk gezegd amper verschil in de 2. ik vind ze beiden goed. ik zal zelf de 15d niet afkeuren. Misschien dat ze fabrieksmatig een hogere foutpercentage hebben in het maken ervan?
de niet digitale 14 en 15 hebben een bereik tot ongeveer 860 mhz ( zoiets ) die de steeds groeiende vraag van bandbreedte niet aankunnen op digitaal gebied.. daarom adviseer ik die dus echt NIET. Toch kom ik ze vaak tegen zonder problemen. ( misschien over 5 jaar ? ) Anyway goed dat je erover begon de 14d mag uiteraard ook!
 
DeTelevisieMonteur zei:
Vaak krijg ik in mijn vak de vraag:

Ik ben bang dat ik de voorrijkosten moet betalen als ik UPC moet laten langskomen.


Daarom is het van belang zelf eerst even na te gaan voordat je UPC belt.
Als je UPC laat komen ben je altijd €65 kwijt. Het hangt er alleen van af of het gaat om
jou probleem of hun probleem. Bij het laatste krijg je de gecrediteerde €65 terug.
.........
Is dat zo, is dat het nieuwste beleid? Ik heb ze in de 12 jaar dat ik internetabonnee bij ze ben circa 3 à 4 keer laten komen waarbij ik zeker wist dat de storing aan hun lag. Ik heb letterlijk nooit iets hoeven te betalen, ook niet vooraf en later terugbetaald. Wat je hier zegt is nieuw voor me.
 
J. de Boer zei:
Is dat zo, is dat het nieuwste beleid? Ik heb ze in de 12 jaar dat ik internetabonnee bij ze ben circa 3 à 4 keer laten komen waarbij ik zeker wist dat de storing aan hun lag. Ik heb letterlijk nooit iets hoeven te betalen, ook niet vooraf en later terugbetaald. Wat je hier zegt is nieuw voor me.

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit later heb toegevoegd, omdat ik dit in een sticky post ook zag staan.
Ik ging er even vanuit dat hun gelijk hebben. Ik heb ze nooit hoeven laten komen ( handig als je alles zelf oplost :) ) Het leek mij wel erg verstandig dit neer te zetten. Maar je hebt gelijk, ik haal het eruit.
Volgens mij worden die rekeningen namelijk ook gewoon op je maandbedrag bijgeteld als het ook daadwerkelijk geld kost en anders helemaal niet. Bedankt voor je bijdrage.
 
Terug
Bovenaan