• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Als coax problematisch is, waarom geen upc via glasvezel?

Berichten
203
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vele problemen met digitale tv worden geweten aan bekabeling/kwaliteit retoursignaal.
Waarom levert UPC geen digitale tv via galsvezel/utp indien dit een betere kwaliteit biedt?
Hier in Almere heb ik al een glasvezel aansluiting in de meterkast.
 
Omdat ze geen (coax boer zijn) glasvezel hebben ;D

312.jpg
 
Hoe ver die glasvezel ook reikt, je zult toch altijd een goede binnenhuisbekabeling nodig hebben, lijkt mij.
 
Als glasvezel of UTP bekabeling niet in orde is geven die ook problemen.
 
Nouw omdat de kabelbedrijven de monopoliepositie hebben anders is het oneerlijke concurrentie. Als je voelt wat ik bedoel. En als ik me niet vergist mocht KPN ook niet bij concurrentie zitten toen ze monopoliepositie (voor de 100% monopolie) hadden.
 
De coax van UPC is het probleem juist niet. Het netwerk van UPC is trouwens voornamelijk al coax behalve het laatste stukje naar de woningen. De coax die de mensen in huis hebben is het probleem. De Gamma/Praxis coax en de stekkertjes met de beruchte witte kapjes dat zijn de boosdoeners.
 
Gizmo255 zei:
Nouw omdat de kabelbedrijven de monopoliepositie hebben anders is het oneerlijke concurrentie. Als je voelt wat ik bedoel. En als ik me niet vergist mocht KPN ook niet bij concurrentie zitten toen ze monopoliepositie (voor de 100% monopolie) hadden.

Het is niet zozeer monopolie, maar techniek. Een coax kan, net als de vrije ether, een bepaald aantal frequenties aan. Daarna zit je gewoon vol. Hogere frequenties gaan gebruiken kan niet onbeperkt vanwege de hoge demping die je dan krijgt.
Dus wil je voldoende ruimte bieden dan zou je net als bij GSM, frequenties op de coax moeten gaan toewijzen, waardoor je per aanbieder waarschijnlijk minder krijgt.
Een andere optie zou kunnen zijn dat andere aanbieders het UPC pakket inkopen en dan met een eigen naam weer doorverkopen aan de klant. (Iets waar vooral KPN erg goed in is door tientallen submerken uit te brengen die uiteindelijk allemaal KPN zijn).
In mijn ogen heeft dat geen zin, want als UPC/KPN/Ziggo een beroerd signaal heeft op een bepaalde plaats, dan kun je er een andere naam en andere provider opzetten, maar hardwarematig verandert er niets en blijft het signaal beroerd.
Maar voor veel mensen gaat het om het idee ;) Sommige mensen denken ook dat groene stroom precies de weg weet naar een huis waar men groene stroom besteld heeft. ;D
 
Terug
Bovenaan