Gizmo255 zei:
Nouw omdat de kabelbedrijven de monopoliepositie hebben anders is het oneerlijke concurrentie. Als je voelt wat ik bedoel. En als ik me niet vergist mocht KPN ook niet bij concurrentie zitten toen ze monopoliepositie (voor de 100% monopolie) hadden.
Het is niet zozeer monopolie, maar techniek. Een coax kan, net als de vrije ether, een bepaald aantal frequenties aan. Daarna zit je gewoon vol. Hogere frequenties gaan gebruiken kan niet onbeperkt vanwege de hoge demping die je dan krijgt.
Dus wil je voldoende ruimte bieden dan zou je net als bij GSM, frequenties op de coax moeten gaan toewijzen, waardoor je per aanbieder waarschijnlijk minder krijgt.
Een andere optie zou kunnen zijn dat andere aanbieders het UPC pakket inkopen en dan met een eigen naam weer doorverkopen aan de klant. (Iets waar vooral KPN erg goed in is door tientallen submerken uit te brengen die uiteindelijk allemaal KPN zijn).
In mijn ogen heeft dat geen zin, want als UPC/KPN/
Ziggo een beroerd signaal heeft op een bepaalde plaats, dan kun je er een andere naam en andere provider opzetten, maar hardwarematig verandert er niets en blijft het signaal beroerd.
Maar voor veel mensen gaat het om het idee

Sommige mensen denken ook dat groene stroom precies de weg weet naar een huis waar men groene stroom besteld heeft.
