M
mr.louie
Hoi Allemaal,
Aangezien ik al een flinke tijd naar volle tevredenheid gebruik maak van een sony tv icm een alphacrypt, hebben we onlangs besloten om ook bij mijn ouders een alphacrypt in hun sony te gaan gebruiken.
Helaas verloopt alles niet zo soepel.
We ervaren een flinke digitale storing in het beeld, variërend van flinke macroblokken tot dikke strepen door het beeld. Eigenlijk iedere paar seconden, flink storend dus.
Wel worden alle zenders ontvangen, en zegt de tv dat het signaalniveau perfect is.
De gebruikte tv is overigens een 32u4000.
Het volgende zie ik als mogelijke oorzaken en wat ik heb geprobeert om het op te lossen:
Alphacrypt Firmware: Geupdate naar 3.18 zonder verbetering.
Slechte Alphacrypt cam: Vervangen door mijn eigen exemplaar zonder verbetering.
Storing door aparaten zoals modem/ telefoon: Aparaten uitgetrokken, geen verbetering.
Storing door lus door VCR: VCR ertussenuitgehaald, geen verbetering.
Slechte bekabeling/ splitters: Gloednieuwe afgeschermde kabel aangeschaft, rechtstreeks op wandcontactdoos aangesloten, kabellengte 1,5 meter, geen verbetering.
TV instellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.
Alphacryptinstellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.
Wat ik vreemd vind is dat, in het instellingenmenu van de tv waar ook de signaalsterkte word aangegeven,
de waarde QAM AGC bij mijn ouders rond de 250 ligt, en bij mij rond de -50.
Echter heb ik geen flauw idee wat deze waarde inhoud.
De laatste twee oorzaken die ik kan bedenken zijn:
óf de digitale tuner in de tv,
óf de kabelaansluiting buiten de woning.
Zeer binnenkort wil ik daarom de tv eens meenemen naar mij thuis, om te kijken of de storing daar ook optreedt.
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
Alle hulp word gewaardeerd, ben ten einde raad.
Aangezien ik al een flinke tijd naar volle tevredenheid gebruik maak van een sony tv icm een alphacrypt, hebben we onlangs besloten om ook bij mijn ouders een alphacrypt in hun sony te gaan gebruiken.
Helaas verloopt alles niet zo soepel.
We ervaren een flinke digitale storing in het beeld, variërend van flinke macroblokken tot dikke strepen door het beeld. Eigenlijk iedere paar seconden, flink storend dus.
Wel worden alle zenders ontvangen, en zegt de tv dat het signaalniveau perfect is.
De gebruikte tv is overigens een 32u4000.
Het volgende zie ik als mogelijke oorzaken en wat ik heb geprobeert om het op te lossen:
Alphacrypt Firmware: Geupdate naar 3.18 zonder verbetering.
Slechte Alphacrypt cam: Vervangen door mijn eigen exemplaar zonder verbetering.
Storing door aparaten zoals modem/ telefoon: Aparaten uitgetrokken, geen verbetering.
Storing door lus door VCR: VCR ertussenuitgehaald, geen verbetering.
Slechte bekabeling/ splitters: Gloednieuwe afgeschermde kabel aangeschaft, rechtstreeks op wandcontactdoos aangesloten, kabellengte 1,5 meter, geen verbetering.
TV instellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.
Alphacryptinstellingen: Gelijk aan mijn instellingen, zou dus goed moeten zijn.
Wat ik vreemd vind is dat, in het instellingenmenu van de tv waar ook de signaalsterkte word aangegeven,
de waarde QAM AGC bij mijn ouders rond de 250 ligt, en bij mij rond de -50.
Echter heb ik geen flauw idee wat deze waarde inhoud.
De laatste twee oorzaken die ik kan bedenken zijn:
óf de digitale tuner in de tv,
óf de kabelaansluiting buiten de woning.
Zeer binnenkort wil ik daarom de tv eens meenemen naar mij thuis, om te kijken of de storing daar ook optreedt.
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?
Alle hulp word gewaardeerd, ben ten einde raad.
Laatst bewerkt door een moderator: