• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alles opzeggen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter stuffie
  • Startdatum Startdatum
S

stuffie

Ik heb net UPC gebeld, omdat ik de kabel wilde opzeggen. Alles dus: tv, internet en telefoon. Ze vertelde me dat ik er nog een jaar aan vast zit, omdat mijn contract pas is verlengd met een jaar. Nu ben ik natuurlijk teleurgesteld en ik begrijp dat er weinig aan is te doen. Het klopt, het staat in de AV Internet. Volgens haar moest ik tussen 25 april 2009 en 25 mei 2009 opzeggen :-\

Maaaar.... omdat het abonnement op de kabel (die 16,37) per maand opgezegd mag worden, vroeg ik ook of dit kon. Ze zei dat het niet kon, omdat mijn internet nog een jaar loopt, en daarom kan ik de kabel niet opzeggen. Waarom kan ik de kabel niet opzeggen? In de AV CAI staat toch dat ik per maand kan opzeggen?

Nog een vraag: kan ik mijn "Internet Power/UPC Digitale Telefonie FreeTime" om laten zetten naar naar een goedkoper abonnement, bv "internet bellen en basis".

Ik wil van die zooi af! Iemand advies?
 
Je realiseert je dat je, als je je kabel TV abonnement op zegt en je internet abonnnement niet, nog bijna een jaar aan abbo kosten mag ophoesten en dat je dan helemaal niets aan je internet abbo hebt? Die kun je namelijk niet gebruiken zonder kabelsignaal.

En als je echt helemaal wilt opzeggen, en je witl kosten noch moeite sparen... tsja, je kunt het zo opzeggen, maar dan ben je wel verplicht om voor je internet en telefonie de abbo kosten t/m mei volgend jaar in een keer op te hoesten. Afkoopsom heet dat...

Je kunt CAI niet opzeggen omdat dit voor internet noodzakelijk is. Als je wel wilt opzeggen kun je je hele abbo afkopen. Persoonlijk zou ik er dan nog liever even gebruik van maken... als ik er dan toch voor moet betalen.
 
Dat ik niet meer kan internetten omdat ik geen signaal heb kan me niet schelen. Ik wil gewoon zo min mogelijk gaan betalen, want ik heb al satelliet + ADSL genomen. Ik had niet verwacht dat ik er nog een jaar aan vast zou zitten. Normaliter kun je na een jaar wel per maand opzeggen.
 
In de oude UPC contracten en AV's staat dat 't abbo stilzwijgend met een jaar verlengd wordt.

Maar goed, daar is niet zo veel meer aan te doen... als je zo weinig mogeiljk wilt betalen en je kunt een jaar aan abbonnementsgelden voor int en tel ophoesten, dan zou ik gewoon aan UPC doorgeven dat je wilt opzeggen en dan maar die afkoopsom voor lief nemen. Scheelt toch weer E 16,37 per maand.

En in de toekomst eerst even checken of je idd kunt opzeggen. ;)
 
Nou, even ter info:

Heb nog effe gebeld met UPC. Afkopen kan inderdaad, je betaalt dan de resterende termijnen + een boete. Hoeveel die boete is kon hij niet zeggen, maar hij dacht een paar procent. :-\

Ik heb mijn internet/bellen laten omzetten naar een goedkoper abonnement. Zat ik er nog wel een jaar aan vast, maar dat was toch al zo. Na de bevestigingsbrief kon ik weer bellen om de boel af te kopen. k**contract.

Is er trouwens al meer bekend over de status van het wetsvoorstel om per maand op te zeggen?
 
Dat UPC kabel TV abonnement moet hebben voor internet abonnnement is puure onzin.

Helaas doet UPC aan koppelverkoop en in nederland mag dat zeker niet.
Wat je daar tegen andoen, ik zal het echt niet weten. Je kunt beter even in de wet-winkel kijken wat er tegen te doen is.
 
stuffie zei:
Heb nog effe gebeld met UPC. Afkopen kan inderdaad, je betaalt dan de resterende termijnen + een boete. Hoeveel die boete is kon hij niet zeggen, maar hij dacht een paar procent. :-\
De afkoopsom is de zogenaamde boete.
 
Als je gaat up- of downgraden krijg je wel automatisch weer een nieuw jaarcontract, hou daar wel rekening mee, dus dan zou je pas in juli 2009 op kunnen zeggen.
Maar als je naar een goedkoper pakket gaat, bijvoorbeeld Internet en Bellen basis, zou je uiteindelijk goedkoper uit kunnen zijn over een jaar gerekend.
 
Gizmo255 zei:
Dat UPC kabel TV abonnement moet hebben voor internet abonnnement is puure onzin.

Helaas doet UPC aan koppelverkoop en in nederland mag dat zeker niet.
Wat je daar tegen andoen, ik zal het echt niet weten. Je kunt beter even in de wet-winkel kijken wat er tegen te doen is.

Ik las bij een glasvezelabonnement een maandelijks vastrecht bedrag van 20 euro staan.
Dan betaal ik liever 16,37 en krijg er analoge TV bij.... ;)

Er is altijd wel iets te verzinnen om meer te moeten betalen.
 
Robert Koopman zei:
Ik las bij een glasvezelabonnement een maandelijks vastrecht bedrag van 20 euro staan.
Dan betaal ik liever 16,37 en krijg er analoge TV bij.... ;)

Er is altijd wel iets te verzinnen om meer te moeten betalen.
Ja dat klopt maar dat ligt toch anders wat UPC doet. Je moet dat zo zien en het is het zelfd bij kpn(adsl).
Je betaalt daar aan netwerkkosten en je moet betalen voor je provider. ;) Want bij glas en adsl dat zijn open kabel.

En wist je trouwens dat je bij glas €12.50 aan internet hoeft te betalen. dan ben je in totaal toch veel goedkoper uit dan bij kabelm.
En dat doe ik toch liever. 8)
 
Terug
Bovenaan