• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alles opgelost.

Maar Wolter heeft de technische afdeling zelf gesproken van chello en die geeft het toe dat het mogelijk is....
 
Dat niet alleen de directie van UPC heeft zelf tegen me advocaat gezegt dat het mogelijk is en daarom kon ik dus ook bewijzen dat het niet aan mij lag en heb daarom ook gewonnen.
Er is zoveel mogelijk op technisch gebied en maar een kwart wordt verteld en ookal zitten er slimmerikken die UPC zelf werken die het altijd beter willen weten is mij prima ,ik vertel mijn ervaringen zodat een ander er ook wat aan heeft.Er zijn heel veel mensen met soort gelijke problemen en UPC poeierd het altijd af zodat de klant geen kant op kan en UPC hun handen in onschuld wast omdat de klant gewoon geen weet heeft over het technische gedeelte.Technisch personeel kan mooie verhalen vertellen over wat wel en niet mogelijk is en de klant heeft maar te accepteren,nou mooi niet want door zelf kennis te hebben en te proberen kom je achter heel veel ideote dingen en zeker als het middels een advocaat moet worden toegegeven.

Ik kreeg in die periode ook te horen dat het aan alles ligt behalve UPC en dat het op mijn locatie niet sneller kon!!!!!!! Heel erg gek want de eerste 3 mnd dat ik Extrime had ging het wel goed met het zelfde netwerk en als je dan wordt geblokkerd en je weet toch internet op te komen zonder dat UPC dat in de gaten heeft en je dan ineens wel de volle snelheid hebt klopt er gewoon iets niet alleen zal UPC dat niet zo toegeven.

Dus meneer Valz die ook waarschijnlijk bij of voor UPC heeft gewerkt of nog steeds doet,mag me uitleggen waarom het mogelijk is dat ik wel met een officeel geblokkeerd modem(telefoon deed het immers niet) na wat handelingen op internet kan ????????

Als de directie toch zelf toegeeft dat het kan en dat ze dat alleen niet tegen de consument vertellen omdat ze dan niet meer de macht hebben!!!!!!!!!!!!!!
 
Het zal vast wel kunnen, wat ik ontken is dat het kan door je modem een paar x te resetten.
 
als je dat een stuk of 8x doet binnen een minuut is dat ding echt van slag hoor daarom duurd het opstarten ook zo lang en zoals ik al zij is dat misschien alleen de Webstar zo gevoelig is met andere modems geen ervaring.
 
Maakt niet uit hoe dat met die blokkade shit zit.
Het belangrijkste is dat je weer internet hebt op een normale manier..
 
Ik geloof het wel hoor wolter,tenslotte had ik nog niet zo lang geleden 3 modems aktief staan op mijn account,waarvan er 2 nog in mijn bezit waren,en die beiden werkten.
De derde was allang stuk en vervangen door een monteur,maar deze was blijkbaar nooit afgemeld.

Jammer van je verloren account,ik herrinnerde mij al dat je veel meer posts had gemaakt :)
Iig succes met je nieuwe stuatie,
 
Wolter zei:
als je dat een stuk of 8x doet binnen een minuut is dat ding echt van slag hoor daarom duurd het opstarten ook zo lang en zoals ik al zij is dat misschien alleen de Webstar zo gevoelig is met andere modems geen ervaring.
Als jij hebt kunnen inloggen op prov.upc.nl, dan is er iets fout gegaan bij het afsluiten. Zoals eerder gezegd, er zijn twee (eigenlijk 3) mogelijke vormen van afsluiting:
1. e-mail blokkade op basis van IP-adres
2. geen internetverbinding; je netwerkkaart krijgt een ip in de 10.x.x.x-range waardoor je moet provisionen -> echter, je account is vergrendeld, dus kun je niet inloggen en derhalve ook niet provisionen
3. gehele afsluiting; opschorting van producten dus; verwijdering van account e.d.

Als jij hebt kunnen inloggen op prov.upc.nl, betekent dat dat jouw account niet is geblokkeerd. Het kan zo zijn dat de afsluiting in het klantensysteem niet is verwerkt in het accountsysteem, maar dat zou dan door de HD meteen in orde gemaakt worden (al dan niet in overleg met supervisor).

---
Het ophalen van je bootfile/configfile: dat is in deze helemaal niet relevant; jij (je netwerkadapter) vraagt om een DHCP-pakketje (ip-adres; gateway etc) van de DHCP-server. Deze DHCP-server controleert of het MAC-adres van je netwerkkaart netjes is gekoppeld aan je account/modem: zoja --> publiek ip, en je kunt internette; zoniet --> 10.x.x.x-ip, en je moet provisionen. En nee, het is echt niet mogelijk om een publiek ip te krijgen als er een probleem op die server is, want dan krijg je een 10.x.x.x-ip (herinneren jullie de storing ergens in oktober/november 2005 nog?).

Maar ach, je hebt je internetverbinding weer op een legale wijze. Al had je het op een illegale manier, wie ben ik om jou erop aan te spreken? Ik kan hooguit je weigeren te helpen bij een niet-werkende verbinding, meer niet. Ik leg alleen maar uit dat het verhaal erg dubieus klinkt. Met de gegevens die jij hier plaatst, kan ik alleen maar afleiden dat het simpelweg niet mogelijk is.

Overigens, het verkrijgen van een 10.x.x.x-ip bij stap 2 weet ik trouwens ook niet zeker, je modem komt dan namelijk simpelweg niet online. Als jij dan inderdaad een verkeerde bootfile in je modem weet te krijgen, dan zou je inderdaad een 10.x.x.x-ip kunnen krijgen.

Echter, het kan ook zijn dat je modem simpelweg niet is gekoppeld aan je account waardoor je modem dus niet is afgesloten. Dan kun je inderdaad vrolijk verder internetten.

Naja, ik houd ermee op. Wel leuk geweest zo. :P
 
Terug
Bovenaan