• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alles opgelost.

Wow, goed gedaan man. Dus chello houdt bij wie er flink download en gaat dan knijpen en jij maar betalen voor dat dure abonnement. Dat vind ik echt een naaistreek van hun. Maar was jij heel veel data aan het genereren dan? En wat is veel?
 
Nou ik heb extrime genomen omdat ik de enige in het pand ben(een opgesplits gebouw was 10 jaar geleden een kantoor)die een UPC aansluiting heb,heb dus een netwerk met c.a. 12 pc's en als extrime goed werkt heeft niemand last van elkaar en werkt het goed en verdeel je de kosten,dan is iedereen snel voor maar 1/12 van die toenmalige 79,95.
Er wordt behoorlijk wat data gegenereerd jah want ben zelf een gamer en dat zijn er meer ,boven dien staat er een stream aan 24/7,dus niet extreem veel data maar toch aanzienlijk.
Het Extrime abo is voor diegene die met meerdere pc's stevig verkeer maken.
Zo staat op de flayer-->>Extrime is voor de EXTREME gebruiker dus is knijpen tegen hun eigen regeltjes.Ze hebben een fair-use-polacy en ik snap als je 500 gp p/m verbruikt jah maar hier is het nooit hoger geweest dan 90.
 
Wolter zei:
Ik heb een Webstar modem en al je in de Lan-verbinding ziet het gele driehoekje met het ! teken ha dan is het makkelijk.Als je een paar keer achter elkaar het modem van de stroom haald en er weer op is dat ding van slag en duurd het lager voor ie de config laad(c.a. 2 min) nou als je in die 2 min.op nieuw naar prov.upc gaat en je meld je opnieuw aan krijg je een ander IP
Lijkt mij een sterk verhaal, maar vooruit. Ik leg je uit waarom het volgens mij niet kan, ik ga er verder niet over in discussie. Ga dus verder geen vragen stellen:
Wanneer je bent afgesloten, krijgt je netwerkkaart een ip-adres in de 10.x.x.x-range, je moet dan inderdaad provisionen. Om te provisionen heb je een account nodig, dat heb je (iedere chello-gebruiker hoort een account te hebben). Om je te kunnen aanmelden met die accountgegevens, dient je account NIET afgesloten te zijn. Is je account wel afgesloten, dan kun je niet inloggen (krijg je een foutmelding).

Overigens, dat gele driehoeje met het !-teken betekent dat je een 169.254.x.x-ip hebt. Dat betekent dat jouw netwerkkaart geen ip-adres toegewezen heeft gekregen: virusscanner/firewallprobleem of een probleem op de dhcp-server van chello.

en kunnen ze bij de hd niet zien dat je gewoon internet hebt.
Jammer voor je, dat kan dus wel. Je modem is een bruggetje, en je modem ziet welke netwerkadapters (je computer) er op dat ding zijn aangesloten: dit kunnen wij zien.
 
dat is dus wat ik bedoel ik was niet afgesloten maar geblokkeerd voor een maand of 3 lang en zoals ik had beschreven kan je een blokkade opheffen ik heb nooit gezegt dat ik was afgesloten maar geblokkeerd...
 
Wolter zei:
dat is dus wat ik bedoel ik was niet afgesloten maar geblokkeerd voor een maand of 3 lang en zoals ik had beschreven kan je een blokkade opheffen ik heb nooit gezegt dat ik was afgesloten maar geblokkeerd...
Als je bent geblokkeerd, is je account ook geblokkeerd. UPC kent twee soorten blokkades:
- e-mail: je ip-adres komt dan op de zwarte lijst; je kunt dan niet meer mailen
- account blokkeren: je krijgt een ip in de 10.x.x.x waarmee je moet provisionen; helaas is je account geblokkeerd, dus kun je ook inloggen op die pagina
 
Wat ik van de technische dienst heb begrepen(ik had hun geconfronteerd zoals ik melde) is dat een accaunt blokkade alleen wordt toegepast indien er langer dan 6 mnd niet is betaald tot die tijd zit er een 'modem' blokkade op dat wil zeggen dat de technische dienst in de advanced sttings(waar wij niet bij kunnen) de blokkade wordt ingesteld en door het modem 'van slag' te maken wordt die instelling gewist en kun je gewoon zonder problemen internetten alleen heeft de HD in de User-beschrijving staan dat de User is geblokkerd.

Dit is wat de technische dienst me vertelde toen ik ze confronteerde en vroegen ook dit stil te houden...
 
ROFLOL. Mijn allerlaatste reactie hierop:

Afgesloten = Afgesloten
Geblokkeerd = Geblokkeerd

Betalingsachterstand resulteert op den duur in een afsluiting, en dan kun je gewoon niet meer internetten (account wordt geblokkeerd).

Veel plezier verder Wolter. Ik laat het hierbij, waarschijnlijk kan ik je pas overtuigen als ik hier bedrijfskritische informatie neerpleur; dat ga ik dus mooi niet doen. ;D
 
Met een account blokade kan het zijn dat er een config file in je modme wordt geladen... die de modem afsluit. Dus een modem reset kan het zijn dat die config in de war gaat.
 
Das exact zo en een Webstar is daar gevoelig voor en ik weet niet of dat alle modems daar gevoelig voor zijn ,overigens deed internet het wel maar telefonie in die periode niet.
 
Je kunt je modem dan nog zo vaak resetten, iedere keer als iemand probeert op internet te komen dan gaat er eerst even een seintje naar ons technische systeem of je modem-mac+je nic-mac nog overeenkomen (zoniet dan krijg je de prov. pagina) Als er een suspend op zit dan krijg je dus inplaats van een go dat alles overeenkomt een negative en dan kom je dus niet verder.
 
Terug
Bovenaan