• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alles-in-1 Extra pakket

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Marik

Hallo,

Ik heb een aantal vragende mbt pakket genoemd in de titel. Momenteel zit ik voor telefoon en internet nog bij KPN, maar heb vooral klachten met experiabox van KPN, vandaar overweging switch.

1. Wat is de kwaliteit van dit de meegeleverde Wi-fi modem met geintegreerde router? (bijvoorbeeld experiabox van kpn heeft slechts draadloze verbinding voor 1 verdieping, en dan niet eens groot bereik, moet nu plug-ins gebruiken want draadloos is te zwak..)

2. Is er mogelijkheid om je eigen modem/router te gebruiken als ik die van Ziggo goed genoeg vind?


Andere ervaringen over dit pakket zijn ook welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De router functie van het Ziggo modem kan je uit laten zetten en een eigen router gebruiken.

In plaats van overstappen kan je naast KPN ook Ziggo erbij nemen en KPN zelf opzeggen. Je krijgt van Ziggo dan wel een ander telefoonnummer, als je er geen problemen mee hebt een andere telefoonnummer te krijgen kan je dus direct Ziggo nemen en zelf KPN opzeggen.

Als je het forum doorleest gaat het vaak mis als je overstapt en telefoonnummers porten etc. Of dat KPN kosten in rekening blijft brengen via de overstap service terwijl je al bij Ziggo zit. Deze klachten staan vaker op het forum.

Tip neem dus naast KPN Ziggo erbij, dit kan gewoon omdat Ziggo en KPN een apart netwerk gebruiken. Bevalt Ziggo niet zeg je het weer op, bevalt het wel zeg je KPN zelf op.

Alles in 1 extra is overings wel het duurtste pakket, wat vooral bedoeld is voor snel internet, ben je wel opzoek naar zo'n snel internet abo?
 
Juist.

Heb liever dat telefoonnummer gewoon hetzelfde blijft.

Daarnaast is het goed om te weten dat je die routerfunctie uit kunt laten zetten, maar dat is alleen nodig als die niet goed genoeg is. Daarom de vraag: wat is de kwaliteit van de routerfunctie van het modem dat Ziggo aanlevert?
 
Ik ben zelf een aantal weken geleden overgestapt van kpn naar ziggo ivm snelheid internet. wel een beetje huiverig na het lezen van alle klachten over ziggo maar toch de knoop doorgehakt. heb nu alles in een extra , gebruik gemaakt van overstap service, en ja ik moet zeggen het is allemaal prima verlopen . internet werkt perfect 120mb telefoon prima en tv prima. modem/router cisco doet het voor mij ook prima, enige nadeel is het bereik van wifi maar dit heb ik inmiddels opgelost met een repeater.
kortom hier is alles goedgegaan en het bevalt uitstekend.:pompom::pompom:https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1043996
 
Oke draadloos is dus toch neit zo sterk bij meegeleverde product. Lees namelijk elders op het forum dat het wel een redelijk ding is.. wat voor snelheid ontvangen pc's op eerste verdieping dan bv
 
Oeps tja ik heb mijn (hoofd computer) bedraad aangesloten en daarmee haal ik volle 120Mb ,op andere twee computers zit ik draadloos op zo,n 40Mb maar is natuurlijk wel afhankelijk van je hardware en instellingen
, ben daar verder niet mee bezig geweest omdat ik deze computers alleen gebruik om te internetten en dan is 40Mb snel zat. Heb op deze computers echter wel volle ontvangst. maar wat wifi betreft is het modem vergelijkbaar met de thomson van kpn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan