• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

alles geprobeerd, maar nog steeds geen oplossing

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gerhald
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gerhald

mijn internet werkt niet mee :sad:, ik heb een ubee modem/router van Ziggo gekregen bij mijn nieuwe abonnement. dat 'ding' werkte bij mij voor geen meter, haalde veel te lage snelheden, dus heb ik de routerfunctie uit laten schakelen door ziggo en heb er toen een dlink router achter gegooid. met als resultaat een iets hogere downloadsnelheid, maar nog steeds niet boven de 10 mb, terwijl ik wel een 50mb internetpakket heb.
ik dacht dat het dus aan de router lag, omdat die vrij oud was.
dus heb ik een nieuwe sitecom n300 router gekocht en aangesloten op de ubee modem. daarmee haal ik (als ik bijna naast de router sta maar 20 mb internet!) bedraad haal ik wel rond de 50 mb. als ik met de laptop naar boven loop blijft de snelheid nog steeds op 20 mb, wat ik dus vrij raar vind omdat ik toch echt verder van de router verwijderd ben.
in de woonkamer is het bereik al helemaal bagger, daar haal ik met veel geluk 10 mb. (de ping hangt wel constant rond de 200 (volgens speedtest.net, wat ik met de dlink router niet had)
hopelijk hebben jullie een goed advies/oplossing?

ik heb dit al geprobeerd:
-alle kanalen geprobeerd (staat nu op 9 omdat die het minst druk is)
-firewall in de router uitgezet
-modem+ router gereset
 
Alles al geprobeerd... dacht 't niet.

Bedraad krijg je maar 50 Mbps met een Alles-in-1 Extra abonnement, dat klopt al niet... zou in de buurt van de 120 Mbps moeten zijn. Is de aansluiting van de Ubee wel goed gedaan? Kun je eens proberen de Ubee direct op het AOP (of groene kabel) aan te sluiten?

Die maximaal 20 Mbps draadloos op je laptop, ook als je naar boven gaat, doet me vermoeden dat de wifi-kaart in je laptop een "G" versie is -- dan klopt die snelheid van 20 Mbps wel ongeveer. Oplossing hier is een "N" type wifi-insteekkaart te kopen; je nieuwe router moet dan ook voor "N" worden geconfigureerd, liefst in het 5GHz bereik.
 
Alles al geprobeerd... dacht 't niet.

Bedraad krijg je maar 50 Mbps met een Alles-in-1 Extra abonnement, dat klopt al niet... zou in de buurt van de 120 Mbps moeten zijn. Is de aansluiting van de Ubee wel goed gedaan? Kun je eens proberen de Ubee direct op het AOP (of groene kabel) aan te sluiten?

Die maximaal 20 Mbps draadloos op je laptop, ook als je naar boven gaat, doet me vermoeden dat de wifi-kaart in je laptop een "G" versie is -- dan klopt die snelheid van 20 Mbps wel ongeveer. Oplossing hier is een "N" type wifi-insteekkaart te kopen; je nieuwe router moet dan ook voor "N" worden geconfigureerd, liefst in het 5GHz bereik.


ik ben er vergeten bij te zeggen dat ik mijn instellingen verkeerd heb opgegeven, ik heb het alles in 1 plus abonnement. dus wel max 50 mb.
als ik de ubee rechtstreeks met een utp aansluit op mijn laptop krijg ik geen verbinding met het internet. er staat dan ook ''onbekend netwerk''.
ook inloggen op de ubee lukt niet met de standaard inlogprocedure van ziggo. hoe kan ik zien dat mijn wifi kaart G is?
 
Door even in apparaatbeheer te kijken bij netwerkadapters.

Even ervan uitgaande dat je Windows 7 hebt: ga naar start, typ bij zoeken/uitoveren: devmgmt.msc gevolgd door enter. Klik vervolgens netwerkadapters open en kijk welke je draadloze nic is.
Dan even googlen op de specs en voila.
 
Dat je geen internet krijg als je het modem direct aansluit op je laptop komt waarschijnlijk omdat je de stroom niet eraf heb gehaald van het modem. Trek de stroomstrekker er eens voor 30 seconden uit en probeer het dan nog eens.

Elke keer als je een ander apparaart aan je modem koppelt (router of pc) dan moet je dit herhalen anders werkt internet niet. Nu lijkt mij dat je dit weet aangezien je al van router bent veranderd maar even voor de zekerheid.

Andere mogelijk is dat je Pc een vast-ip adres heeft. Even bij de TCP/Ip instellingen van je netwerkkaart kijken en deze op automatische zetten.

Je modem en router doen wat ze moeten doen en je krijgt netjes de snelheid waarvoor je betaald. Inderdaad zal je WiFi kaart de vertragende factor zijn en niet sneller kunnen.

Als je handig bent kun je de laptop openmaken en de WiFi kaart proberen te vervangen door een snellere. Dit moet je alleen doen als je voldoende ervaring hebt omdat niet elke laptop eenvoudig open te maken is.

Beter kun je dan een USB WiFi dongel aanschaffen zodat je weer sneller kunt internetten.
 
Door even in apparaatbeheer te kijken bij netwerkadapters.

Even ervan uitgaande dat je Windows 7 hebt: ga naar start, typ bij zoeken/uitoveren: devmgmt.msc gevolgd door enter. Klik vervolgens netwerkadapters open en kijk welke je draadloze nic is.
Dan even googlen op de specs en voila.

ik heb wel een N adapter, namelijk de atheros ar9285, ik heb ze ook al geupdated. maar merk nog geen verschil..
 
Dat je geen internet krijg als je het modem direct aansluit op je laptop komt waarschijnlijk omdat je de stroom niet eraf heb gehaald van het modem. Trek de stroomstrekker er eens voor 30 seconden uit en probeer het dan nog eens.

Elke keer als je een ander apparaart aan je modem koppelt (router of pc) dan moet je dit herhalen anders werkt internet niet. Nu lijkt mij dat je dit weet aangezien je al van router bent veranderd maar even voor de zekerheid.

Andere mogelijk is dat je Pc een vast-ip adres heeft. Even bij de TCP/Ip instellingen van je netwerkkaart kijken en deze op automatische zetten.

Je modem en router doen wat ze moeten doen en je krijgt netjes de snelheid waarvoor je betaald. Inderdaad zal je WiFi kaart de vertragende factor zijn en niet sneller kunnen.

Als je handig bent kun je de laptop openmaken en de WiFi kaart proberen te vervangen door een snellere. Dit moet je alleen doen als je voldoende ervaring hebt omdat niet elke laptop eenvoudig open te maken is.

Beter kun je dan een USB WiFi dongel aanschaffen zodat je weer sneller kunt internetten.

ik heb de router vervangen op advies van de service + medewerker omdat de router in de ubee onder de maat van de gemiddelde router zou werken.

ik heb vandaag de modem opnieuw aan de laptop verbonden nadat die 30 seconden van het stroom is geweest, ik heb nu inderdaad weer snel internet van minimaal 50 mb.
ook heb ik de router terug gezet naar fabrieksinstellingen.
de snelheid ligt nu draadloos ( bijna naast de router) rond de 40/45 mb, daar ben ik tevreden mee! maar nog steeds een ping van 200 nog wat..:?
waaraan zou dat kunnen liggen?
 
je kan helpdesk eens bellen en vragen of ze een ping vanaf Ubr, naar modem willen doen. in de 10.xx.xx..xx range.
die kunnen je vertellen of de trage ping in het coax netwerk zit, of mogelijk in je eigen utp/router/netwerkkaart.

suc6.

berrie.
 
het probleem is opgelost! ik heb na de reset de firewall weer uitgeschakeld, ik hab er namelijk ook 1 van norton ingeschakeld. nu een nette ping van gemiddeld 15ms:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan