G
Gerhald
mijn internet werkt niet mee
, ik heb een ubee modem/router van Ziggo gekregen bij mijn nieuwe abonnement. dat 'ding' werkte bij mij voor geen meter, haalde veel te lage snelheden, dus heb ik de routerfunctie uit laten schakelen door ziggo en heb er toen een dlink router achter gegooid. met als resultaat een iets hogere downloadsnelheid, maar nog steeds niet boven de 10 mb, terwijl ik wel een 50mb internetpakket heb.
ik dacht dat het dus aan de router lag, omdat die vrij oud was.
dus heb ik een nieuwe sitecom n300 router gekocht en aangesloten op de ubee modem. daarmee haal ik (als ik bijna naast de router sta maar 20 mb internet!) bedraad haal ik wel rond de 50 mb. als ik met de laptop naar boven loop blijft de snelheid nog steeds op 20 mb, wat ik dus vrij raar vind omdat ik toch echt verder van de router verwijderd ben.
in de woonkamer is het bereik al helemaal bagger, daar haal ik met veel geluk 10 mb. (de ping hangt wel constant rond de 200 (volgens speedtest.net, wat ik met de dlink router niet had)
hopelijk hebben jullie een goed advies/oplossing?
ik heb dit al geprobeerd:
-alle kanalen geprobeerd (staat nu op 9 omdat die het minst druk is)
-firewall in de router uitgezet
-modem+ router gereset
, ik heb een ubee modem/router van Ziggo gekregen bij mijn nieuwe abonnement. dat 'ding' werkte bij mij voor geen meter, haalde veel te lage snelheden, dus heb ik de routerfunctie uit laten schakelen door ziggo en heb er toen een dlink router achter gegooid. met als resultaat een iets hogere downloadsnelheid, maar nog steeds niet boven de 10 mb, terwijl ik wel een 50mb internetpakket heb.ik dacht dat het dus aan de router lag, omdat die vrij oud was.
dus heb ik een nieuwe sitecom n300 router gekocht en aangesloten op de ubee modem. daarmee haal ik (als ik bijna naast de router sta maar 20 mb internet!) bedraad haal ik wel rond de 50 mb. als ik met de laptop naar boven loop blijft de snelheid nog steeds op 20 mb, wat ik dus vrij raar vind omdat ik toch echt verder van de router verwijderd ben.
in de woonkamer is het bereik al helemaal bagger, daar haal ik met veel geluk 10 mb. (de ping hangt wel constant rond de 200 (volgens speedtest.net, wat ik met de dlink router niet had)
hopelijk hebben jullie een goed advies/oplossing?
ik heb dit al geprobeerd:
-alle kanalen geprobeerd (staat nu op 9 omdat die het minst druk is)
-firewall in de router uitgezet
-modem+ router gereset
