• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alleen Nederland 1 op zwarte Thomson Mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter edmuziek
  • Startdatum Startdatum
E

edmuziek

Beste mensen,
Wij hebben een zwarte digitale Thomson mediabox, die hebben we eigenlijk nooit op de spanning staan (apparaten die niet gebruikt worden, schakelen we uit). Wij maken nog gebruik van satelliet tv. Waarschijnlijk hebben we de afgelopen maand een software update gemist. Ik dacht de mediabox in te schakelen en ontvang slechts Nederland1. Alle andere zenders zijn geblokkeerd. Ik heb via dit forum de box zelf voorzien van nieuwe software dmv toets ch- en spanning er af en er weer op. Ik heb ook opnieuw de activering gedaan. Resultaat is hetzelfde gebleven. Nog steeds Nederland 1 en de rest niet. Ik heb dus het apparaat opnieuw de zenders laten zoeken en hij vindt 189 TV zenders. Dus daaraan kan het niet liggen. Ook de signaalsterkte beoordeelt het apparaat als goed. Wie kan me helpen opnieuw de zenders voor DTV starter in te stellen?
 
Is het de eerste keer dat je de mediabox gebruikt of heb je eerder al wel de zenders kunnen kijken? Zo niet, dan is de box nog niet geactiveerd en dat duurt ongeveer 15 minuten. Ik kan me ook indenken dat wanneer de box zo lang ongebruikt in de kast heeft gestaan dat dit dan vanuit UPC handmatig moet gebeuren.

Ik zou de mediabox aanzetten en dan 30 minuten aan laten staan (activatie duurt normaliter ongeveer 15 minuten). Mocht je dan nog geen beeld hebben dan zal je UPC moeten bellen.
 
C0re zei:
Is het de eerste keer dat je de mediabox gebruikt of heb je eerder al wel de zenders kunnen kijken? Zo niet, dan is de box nog niet geactiveerd en dat duurt ongeveer 15 minuten. Ik kan me ook indenken dat wanneer de box zo lang ongebruikt in de kast heeft gestaan dat dit dan vanuit UPC handmatig moet gebeuren.

Ik zou de mediabox aanzetten en dan 30 minuten aan laten staan (activatie duurt normaliter ongeveer 15 minuten). Mocht je dan nog geen beeld hebben dan zal je UPC moeten bellen.

Bedankt voor deze snelle reactie. We hebben de box eerder gebruikt en hebben het standaard Digitale TV Starter pakket. Daar zaten de RTL's en zo ook bij. UPC had hem toen geactiveerd. We zullen hem even aan laten staan en dan kijken we over een half uur of het apparaat dan de zenders wel weer doorgeeft.
 
We hebben de mediabox nu 3 kwartier aan laten staan en ik kan zeggen dat deze weer werkt. We hebben weer de Nederlanders en de RTL's. Ik ga er van uit dat het apparaat weer okee is. Bedankt voor de support :D
 
edmuziek zei:
We hebben de mediabox nu 3 kwartier aan laten staan en ik kan zeggen dat deze weer werkt. We hebben weer de Nederlanders en de RTL's. Ik ga er van uit dat het apparaat weer okee is. Bedankt voor de support :D

Hij moest kennelijk weer gereactiveerd worden :)
 
Terug
Bovenaan