• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alleen na opnemen goed beeld, niet direct

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

drabbeltje

Wij hebben sinds enige tijd een nogal vreemd probleem. De Cisco ontvanger begon een steeds meer storend beeld (blokjes en geluidshaperingen) te geven tot het punt waarop er nu nog nauwelijks beeld op de tv verschijnt. Omdat ik eerst dacht dat er misschien iets mis was met de bekabeling heb ik deze helemaal nagekeken maar niets gevonden. Het rare is echter dat als we iets opnemen en daarna kijken het beeld wel gewoon goed is (nog een bewijs dat er met de bekabeling niets mis is). Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
 
Wij hebben sinds enige tijd een nogal vreemd probleem. De Cisco ontvanger begon een steeds meer storend beeld (blokjes en geluidshaperingen) te geven tot het punt waarop er nu nog nauwelijks beeld op de tv verschijnt. Omdat ik eerst dacht dat er misschien iets mis was met de bekabeling heb ik deze helemaal nagekeken maar niets gevonden. Het rare is echter dat als we iets opnemen en daarna kijken het beeld wel gewoon goed is (nog een bewijs dat er met de bekabeling niets mis is). Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Je ontvanger heeft 2 tuners. Mogelijk is de 1e tuner defect. Indien je nog garantie op de ontvanger hebt kun je nog contact met de klantenservice opnemen.
 
Als aanvulling op de (verder uitstekende) reaktie van Jelle:

Tuner 1 wordt gebruikt bij live tv kijken en tuner 2 wordt altijd gebruikt om op te nemen.
 
Same here...

Als ik via de Cisco HD recorder TV wil kijken heb ik op een tiental zenders blokkerig of zelfs geen beeld. Zenders met storing zijn bv : NL3, RTL4, SBS6, RTL7, RTL8. NL1 en NL2 zijn bv wel OK.

Het standaard antwoord van de Ziggo service desk is dat het aan de kabels ligt. Het geheel is echter door ziggo geinstalleerd, kabelkeur en niet meer door mij aangepast.

Als ik via de TV kijk (signaal doorgelust via Cisco HD recorder) heb ik op alle zenders super beeld. Plus...op de Cisco HD recorder kan ik wel alle zenders opnemen. Mijn voorzichtige conclusie dat het dan niet aan de kabels ligt.

Ik begrijp uit het bovenstaande dat tuner 1 voor display is en tuner 2 voor opnemen. Als ik bij settings -> info kijk dan geeft
tuner 1 voor signaal/kwaliteit 25%/45%.
tuner 2 voor signaal/kwaliteit 50%/100%.

Decoder is van mei 2011 dus van de week toch maar eens een beroep op mijn garantie doen
 
Ik had eerder deze week voor een heel ander probleem contact met Ziggo service plus, maar ik heb jouw probleem ook: Bij rechtstreeks kijken blokjes, die in de opname niet voorkomen. Heb ik dus ook even gevraagd: Lag ook weer aan de kabels! Toen ik de man uitlegde dat dezelfde kabel bij opname een prima beeld gaf moest hij dat even navragen. Toen hij mij weer uit de wacht probeerde te halen, hoorde ik hem wel in een ander toestel praten, maar hij hoorde mij niet en legde op. Ik vond het na 15 minuten ( = 10 euro) 'service' plus wel genoeg geweest, dus ik heb verder maar geen poging meer gewaagd. Maar het komt dus vaker voor, en het is geen kabelprobleem, maar ik vermoed een hardware probleem.
 
Geen beeld maar geen code rest werkt wel

Sinds een paar weken aan het oplossen van problemen met mijn HD recorder van Cisco 8485.

Ik heb alles geprobeerd van directe aansluiting op de hoofdaansluiting tot via de versterker, andere kabels etc... Maar ik word lichtelijk gestoord....

Als ik mijn 'oude' samsung decoder gebruik dan werkt alles gewoon.. Alle zenders prima scherp... Als ik mijn (tweede net toegestuurde) Cisco recorder aansluit dan werkt alleen NL1 (maar dat doet hij ook zOnder smartcard volgens mij) de rest van de zenders geven wel alle informatie..(programma, tijdsduur extra info etc.) maar geen beeld! Ik krijg echter ook geen foutmelding..

Alle andere functionaliteiten werken wel gewoon dus uitzending gemist, on demand (wel traag) maar allemaal prima...

Ik snap er dus helemaal niets meer van... Ik heb het gevoel dat het wellicht in de hoofdaansluiting zit icm mijn recorder... Te zwak signaal ofzo? Maar ik kan het niet hard maken... Als iemand een idee heeft?

Net nog even de signaal sterkte gekeken... Op tuner 1 stapt deze tussen 78 en 85% met 100% kwaliteit... Wel met een 'signaallock' ? Weet iemand wat dat is? Tuner 2 geeft 0 signaal met 0% kwaliteit... Zou het eerder andersom verwachten?!?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Same here...

Als ik via de Cisco HD recorder TV wil kijken heb ik op een tiental zenders blokkerig of zelfs geen beeld. Zenders met storing zijn bv : NL3, RTL4, SBS6, RTL7, RTL8. NL1 en NL2 zijn bv wel OK.

Het standaard antwoord van de Ziggo service desk is dat het aan de kabels ligt. Het geheel is echter door ziggo geinstalleerd, kabelkeur en niet meer door mij aangepast.

Als ik via de TV kijk (signaal doorgelust via Cisco HD recorder) heb ik op alle zenders super beeld. Plus...op de Cisco HD recorder kan ik wel alle zenders opnemen. Mijn voorzichtige conclusie dat het dan niet aan de kabels ligt.

Decoder is van mei 2011 dus van de week toch maar eens een beroep op mijn garantie doen

Vandaag is er een monteur van Ziggo op bezoek geweest. Conclusie : signaal is top, alle kabels zijn prima. Cisco interactieve HD recorder is kaput. Er is een vervangend exemplaar besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan