• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alleen internet na uit en aanzetten LAN-verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RJMulder
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RJMulder

Bij een kennis een vreemd probleem. Heeft net kabelinternet. Is na 5 a 10 minuten steeds zijn verbinding kwijt. PC is virus en spywarevrij. Internet is alleen weer mogelijk na het uit en weer aanzetten van de netwerkverbinding. Als ik een ipconfig/renew doe de boodschap dat er geen DHCP-server kan worden gevonden. Als ik in de browser het IP-adres van het Webstar modem invul kom ik wel in het modem. UTP-kabel is 15 meter en is nieuw door MK geleverd. Moeten we dit zoeken in een gammele netwerkkaart of is het modem niet helemaal jofel?
 
Wanneer je de status pagina van het modem kan zien zou ik het niet direct zoeken in de netwerkkaart. Tevens geeft dit aan dat je nog een geldig ip adres hebt. Ik zou de helpdesk eens bellen of je modem nog te bereiken is vanaf multikabel, wanneer dit probleem zich weer voordoet.
 
Ik heb mijn laptop op zijn modem aangesloten en ik heb gewoon verbinding maar in het systeemlog staat elke 5 minuten het volgende:
Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Dhcp-Client
Datum: 17-3-2008 22:52:03
Gebeurtenis-id:1001
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: xxxxx
Beschrijving:
Deze computer heeft geen adres toegewezen gekregen van het netwerk (door de DHCP-server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 54313AE2590A. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen.. De computer zal doorgaan om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) proberen te verkrijgen.
Sluit ik deze laptop bij mij thuis aan op mijn modem krijg ik deze boodschap niet...
 
Deze melding geeft die kennis zijn pc ook alleen die kan daarna niet meer internetten. Verschil is dat hij XP heeft en ik op de laptop met Vista werk. Vista lijkt die melding wel te negeren en XP niet en gooit de deur dicht lijkt wel.
 
Thomas zei:
Probeer eens een reset van je TCP/IP stack

Lijkt me niet een oplossing als zowel de xp pc als de laptop er last van hebben. Maar alles is te proberen natuurlijk.
 
Het vreemde is dat mijn laptop op mijn eigen modem deze boodschappen niet geeft maar alleen op dat andere modem. Ik neem aan dat modems/netwerkkaarten niet selectief zijn met elkaar.
 
RJMulder zei:
Het vreemde is dat mijn laptop op mijn eigen modem deze boodschappen niet geeft maar alleen op dat andere modem. Ik neem aan dat modems/netwerkkaarten niet selectief zijn met elkaar.
Heeft hij telefonie via zelfde modem en werkt dat wel goed ?

Ik neem aan dat het modem al eens gereset is (uit/aan zetten) ??

(ook na aansluiten van een andere computer op je modem moet je het modem even resetten)
 
Telefonie werkt wel en we hebben ook gewoon bij wisselen van zijn pc met mijn laptop het modem uitgezet. Nog steeds na een minuut of vijf dan komt die melding in het log en stopt de verbinding. Met mijn laptop (vista) aan zijn modem komen iedere 5 a 7 minuten steeds diezelfde meldingen terug maar de laptop blijft gewoon zijn verbinding houden. Bij mij thuis krijg ik die boodschappen niet. Of ik moet zijn pc eens aan mijn modem hangen en kijken wat er gebeurt en als er niks vreemds gebeurt zou die pc in orde moeten zijn.
 
RJMulder zei:
Telefonie werkt wel en we hebben ook gewoon bij wisselen van zijn pc met mijn laptop het modem uitgezet. Nog steeds na een minuut of vijf dan komt die melding in het log en stopt de verbinding. Met mijn laptop (vista) aan zijn modem komen iedere 5 a 7 minuten steeds diezelfde meldingen terug maar de laptop blijft gewoon zijn verbinding houden. Bij mij thuis krijg ik die boodschappen niet. Of ik moet zijn pc eens aan mijn modem hangen en kijken wat er gebeurt en als er niks vreemds gebeurt zou die pc in orde moeten zijn.
Als dat ook niet werkt dan kan het niet anders zijn dan een probleem met het modem of met het signaal. Ik neem aan dat je ook al met de helpdesk gebeld hebt om te laten controleren of het signaal niveau goed is? Want dat kunnen ze op afstand voor je controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan