• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alleen internet-abbo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter freekvandael
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freekvandael

Hoi allemaal,

Ik ben al heel lang klant bij (Casema) Ziggo-UPC en tevreden over de infrastructuur (kabels en hardware).
Echter ik ben al een hele tijd niet meer zo tevreden met de abbo's die ze (verplicht) aanbieden. Met name het TV-product begint me te irriteren. Het is namelijk als particulier onmogelijk om alleen Internet af te nemen.
Als zakelijk klant kan dat wel en dat vind ik wel erg vreemd. Wat is het verschil tussen een zakelijk klant en een particuliere klant als het gaat om het afnemen van diensten zoals Ziggo die aanbiedt??
Ik wil alleen een Internet-abbo en ga wel TV kijken via Internet.
Onlangs verscheen op Tweakers een artikel over "Cable-cutting".
Dit zou de toekomst kunnen worden. Alleen Internet afnemen en TV kijken mbv Internet. Misschien technisch nog niet volmaakt, maar je betaalt alleen maar voor datgene waarvoor je de keuze maakt. Die keuze heb ik als particulier nu niet bij Ziggo.
Ik ben benieuwd naar mogelijke reacties!!!!!!!!!!:applause:
 
Hallo PouPou,

Bedankt voor je reactie, maar hij komt bij mij enigszins onvriendelijk binnen. Wil je me weghebben misschien????
Daarnaast heb ik destijds geen bericht ontvangen dat er is gereageerd op mijn vraag.
Overigens worden er nogal wat technische en financiële commentaren gegeven. Dat kan best allemaal waar zijn hoor, maar het gaat mij om het principe van de keuzevrijheid. En die wordt bij Ziggo voor de particuliere klant niet gegeven. De meest mensen realiseren zich dit (nog) niet en ZIGGO ook niet??????????
Tot slot: als je mij zo graag weg wilt hebben dan hoor ik dat wel en stop ik ermee.
Groet,
Freek
 
Bij KPN kun je geen TV zonder internet nemen en bij Ziggo geen internet zonder TV, tenzij zoals uitgelegd zakelijk.

En zoals @Poupou ook al aangaf, waarom een tweede topic met dezelfde vraag en de zelfde antwoorden?
 
het gaat mij om het principe van de keuzevrijheid. En die wordt bij Ziggo voor de particuliere klant niet gegeven. De meest mensen realiseren zich dit (nog) niet en ZIGGO ook niet??????????

Bij zakelijk heb je ook altijd TV erbij, dat zit gewoon in de prijs versleuteld. Zodra je een Ziggo aansluiting hebt (via coax) staat altijd het hele TV signaal erop, dus ook de niet-versleutelde digitale en de analoge kanalen. Die kun je als zakelijke klant dus ook gewoon bekijken. Er zijn ook zakelijke abonnementen waarbij je ook TV kunt nemen, je krijgt dan een standaard mediabox of een Horizon erbij zodat je ook kanalen kunt bekijken die achter de smartcard zitten.

Bij zakelijk is het dus een "virtuele keuzevrijheid" omdat het basis TV pakket altijd in je signaal en in je prijs zit :frons:
 
Hallo Cees,

Heel veel dank voor je heldere antwoord en info.
Vandaar dat het zakelijke abbo toch nog redelijk duur is voor alleen maar Internet.
Dit maakt mijn beslissing om met Ziggo al dan niet door te gaan alleen maar gemakkelijker.

Nogmaals dank en groet,
Freek
 
Vandaar dat het zakelijke abbo toch nog redelijk duur is voor alleen maar Internet.

Voor een zakelijk internet abonnement is het juist erg goedkoop als je het vergelijkt met andere zakelijke aanbiedingen die ook een SLA hebben.

Dat het duurder is dan het consumenten abonnement vind je ook alleen maar terug in de betere SLA en de hogere snelheid van internet.
 
@MediaZoo: zeg je nou dat je met zakelijk bij Kpn Tv zonder internet kan krijgen? Vast niet, maar ik wou het even zeker weten.


Dat vind ik zo zout he, geen Tv zonder internet, meer zout nog dan geen internet zonder Tv bij Ziggo.
 
Dag Freek,

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, alleen pas het nog niet in het verdien model van Ziggo.
Uiteindelijk blijft er - zo als jij wenst - alleen flat fee internet over.
Jij loopt allen ver voor de muziek uit!
Dit geldt voor de kabel maar ook voor de glasvezel die hier thuis nog ongebruikt ligt.
Ook het mobile netwerk ontkomt hier uiteindelijk niet aan.
Ik ben voor mijn werk vaak in de US en bel dan naar huis via voip (VoipBuster) voor fractie van de kosten.
Te veel domme mensen hebben dit nog niet door en zolang zal er weinig veranderen.

Groet, Herman
 
@MediaZoo: zeg je nou dat je met zakelijk bij Kpn Tv zonder internet kan krijgen? Vast niet, maar ik wou het even zeker weten.


Dat vind ik zo zout he, geen Tv zonder internet, meer zout nog dan geen internet zonder Tv bij Ziggo.

Klopt. Zakelijk kan je inderdaad een internet abbo nemen zonder TV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan