Hallo,
Even een vraag wat betreft het niet meer digitaal kunnen ontvangen van alle RTL zenders en Veronica.
Sinds de laatste omzetting van Ziggo en UPC heb ik dit probleem, afgelopen 9 maart j.l. daarentegen kan ik nu wel weer SBS9 en nog wat meer kanalen wel digitaal ontvangen, die voorheen weer niet digitaal beschikbaar waren.
Ik heb een Panasonic TU-DC40RD, weliswaar een ''oud '' beesje, maar doet het nog goed voor zover dit op gaat voor de werkende zenders.
Mijn vraag is dus, is daar wat aan te doen?
Het ziet er naar uit dat uw interne bekabeling niet in orde is.
Tijdens de harmonisatie zijn een aantal zenders in streams verhuisd,zijn er nieuwe streams bijgekomen en streams van frequentie verhuisd.
Het verdwijnen van een aantal zenders en het opnieuw opduiken van zenders die u eerder niet kon ontvangen duidt er op dat u de frequentie waar nu de missende zenders op worden weergegeven niet meer kan ontvangen,en SBS9 wel.
SBS9 is naar een frequentie verschoven die u wel kon ontvangen, de andere zenders zijn verhuisd naar een frequentie welke u door niet goede bekabeling niet meer kan ontvangen.
Note hierbij,met slechte bekabeling probeer ik uw installatie niet af te kraken, soms is de bekabeling zelf prima, maar zitten er van die stekkers met plastic kapjes op, die zijn nu echt "not done" maar het goedkoopst te vervangen.
Simpele splittertjes in de signaalkabel zijn funest.
Het laatste schakeltje wordt ook nog wel eens vergeten,een goedkoop bijgeleverd kabeltje met aangegoten stekkertjes tussen wandcontactdoos en decoder verpest de hele installatie ervoor.
Ligt de kabel in een flinke lus, kort die dan in.
Daarna zult u opnieuw de zenders moeten scannen om er zeker van te zijn dat ze ook allemaal gevonden worden.
Heeft u ergens een los tv'tje, probeer dan eens de decoder pal naast het contactdoosje te zetten en te kijken of bij een zenderscan nu wel alle zenders te zien zijn.
Is de kabel simpelweg niet te lang, een aantal zenders zijn terecht gekomen op hoge frequenties waarbij een lange dunne kabel (een meter of 10 en langer) dusdanig veel demping oplevert dat de decoder ze simpelweg niet meer kan zien.
Haal bij een bouwmarkt een kabelkeur kabel op, haal deze voorzichtig uit de verpakking en probeer hem uit,werkt het wel dan heeft u het probleem gevonden,werkt het niet probeer dan andere oplossingen,werken die ook niet breng dan de kabel terug en bel Ziggo, u heeft dan genoeg gedaan,zeg in het gesprek dat u al een nieuwe kabel heeft anders sturen ze die eerst op,en vraag om een monteur,deze zal gratis de problemen verhelpen maar dan moet u wel eerst zelf de eerste stappen hebben ondernomen.