• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle opnames kwijt

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jba
  • Startdatum Startdatum
J

jba

Hallo forummers,

Gisteravond had ik ongeveer 80% van mijn mediabox gevuld met opnames. Vanmorgen wilde ik een opname bekijken en toen bleken al mijn opnames verdwenen te zijn! Ik heb gebeld met UPC en daar gaf men aan dat het geen veel voorkomend probleem is.
In eerste instantie vertelde de medewerkster dat er vannacht geen update was geweest, dus dat was het probleem niet. Ze ging even overleggen. Na enige minuten kwam ze terug aan de telefoon en was de mededeling het volgende:

Heel vervelend, niks aan te doen. Wellicht was een update vannacht de oorzaak geweest (...). Een monteur sturen kon, maar in het geval het niet aan de mediabox lag, kost me dat geld (blabla). De mediabox omruilen doen ze pas al het weer gebeurd. Ik heb gezegd dat ik ze nu de kans geef het probleem te verhelpen, en als het weer gebeurd ik overstap naar een ander alternatief om tv te kijken. Zonde, want ik ben best tevreden (tot nu toe).

Ik krijg vreselijk de balen van grote, klantonvriendelijke bedrijven, zoals UPC. Ik begrijp best dat technische storingen onvermijdelijk zijn, hoe vervelend ook, maar zég niet dat je het vervelend vind, als je niet eens bereid bent de mediabox om te wisselen om in ieder geval iedere inspanning te doen om herhaling te voorkomen.

Tot zover mijn klaagzang over de klantonvriendelijkheid van UPC (en mijn teleurstelling over meer dan 100 uur verloren opnames).

Is er iemand die een suggestie heeft om de opnames terug te halen? Alle instellingen en geplande opnames staan nog in de mediabox, het lijkt me dus eerder dat de mediabox ze nog niet fysiek heeft gewist maar enkel "naar de prullenbak" heeft geplaatst, om het even visueel uit te drukken.

Alvast bedankt.
 
kijk is of je nu iets kunt opnemen want ik vermoed dat je harddisk overleden is. Die update geloof ik niet zo.
 
Bedankt voor je reactie. Ik durf niet zo goed een opname te starten, ik ben namelijk bang dat -als die achterdeur bestaat- ik de mogelijkheid tot het terughalen van de oude opnames daarmee teniet doe, omdat die dan "overspoeld" worden.
 
Er bestaat geen achterdeur om verloren opnames terug te halen.
Iets opnemen en kijken of het afspelen nu wel werkt is de enige methode om te testen of de schijf nog heel is.
 
Ik heb zojuist 15 seconden opgenomen en afgespeeld, dat werkt gewoon.
 
Vreemd toch?

UPC kan op afstand een format opdracht geven, dat doen ze bij boxen die problemen hebben.
Misschien iemand een tikfoutje gemaakt en is jouw box per ongeluk "behandeld".
Of dit werkt als de box op standby staat weet ik niet.
Heb je de opnames niet mee terug natuurlijk.
 
Vervelend dat de opnames verdwenen zijn. Echter om het in de toekomst te voorkomen zou men wellicht ook nog eens het automatische schijfbeheer onder de digitale videorecorder op uit kunnen zetten, het kan heel goed dat het door de mediabox zelf is gedaan door het automatische schijfbeheer.
 
Ja, inderdaad vreemd. Een normaal functionerende mediabox die ineens zijn opnames kwijt is, en verder ook helemaal niets. Het is dus niet onaannemelijk dat iemand bij UPC een fout heeft gemaakt. Op zich kan dat gebeuren natuurlijk, iedereen maakt fouten. Als ik nu het gesprek met de UPC medewerkster terughaal dan valt er wel van alles op zijn plaats. Het is goed mogelijk dat men dit bij UPC ook denkt of zelfs weet maar niet toegeeft, maar dat is speculeren natuurlijk.

Waarom niet om een bevestiging van de gebruiker vragen voordat deze handeling wordt uitgevoerd, of een andere methode bedenken om dit te voorkomen?

Schijfbeheer op mijn mediabox stond al uit.

Bedankt voor jullie reacties.
 
jba zei:
Als ik nu het gesprek met de UPC medewerkster terughaal dan valt er wel van alles op zijn plaats. Het is goed mogelijk dat men dit bij UPC ook denkt of zelfs weet maar niet toegeeft, maar dat is speculeren natuurlijk.

Het is en blijft apparatuur. Wel toevallig dat men dan 's nachts een schijf gaat 'leeggooien'.
Ik denk dus niet dat UPC er ook maar iets mee heeft gedaan en dat het gewoon een 'foutje' van de Cisco is (het is niet de eerste keer als je een beetje rondkijkt naar gelijksoortige problemen met de Cisco).
 
De (software van de) Cisco heeft een hoop problemen, maar willekeurig alle opnames weggooien heb ik nog niet langs horen komen als bekend probleem.
In dit forum is dit probleem al wel vaker gemeld, ook met andere DVRs, maar het lijkt weinig voor te komen. Met een beetje zoeken moeten die topics wel te vinden zijn.
Het is niet uit te sluiten dat dit een probleem is, maar dergelijke fouten in software zijn zeer zeldzaam.

Het op afstand formatteren van de HD is echter functionaliteit die aangeboden wordt. Bij problemen met de administratie van de hard disk kan een helpdeskmedewerker deze functie starten. Zelf vraag ik me af of het mogelijk is dat er bij deze functie een fout wordt gemaakt en per ongeluk een verkeerde HD gewist wordt van een andere gebruiker? Zelfs als men deze fout detecteert zal men die fout waarschijnlijk niet publiekelijk toegeven (ofwel onder de mat schuiven), hoewel die actie in de administratie van de DVR vast terug te vinden is en ook wie die actie gestart heeft.

Zou ook logischer zijn als je als gebruiker alleen zelf deze format kan doen, inclusief een veelvoud aan waarschuwingen en bevestigingen om per ongeluk wissen te voorkomen. Nog beter zou natuurlijk een eigen DVR zijn naar keuze, maar dat zal bij UPC wel nooit gebeuren...
 
Terug
Bovenaan