• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle Games van EA niet te spelen TWG870u

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pyro6
  • Startdatum Startdatum
P

Pyro6

Hallo allemaal,

Na heel wat omwentelingen ben ik hier terecht gekomen, hopelijk kan iemand mij hier helpen met mijn probleem.

Wat is er aan de hand.

Sinds flinke tijd speel ik enkele games van EA online, voornamelijk Battlefield bad Company 2 en Fifa 12. Nou wordt ik er bij BC2 elke 5 minuten uit gegooid met de melding, connection to the server has been lost.... in eerste instantie dacht ik dat de fout bij EA lag, na meer dan een uur met hun klachtenlijn gesproken te hebben en weet niet hoeveel testen uitgevoerd te hebben, blijkt het in de router te zitten..... wat is namelijk het geval, als ik op school online ga kan ik gewoon gamen zonder problemen.


Wat ik geprobeerd heb:

- Ports geforward
- Clean Start up
- Alle anti virus dingen uit + firewall.
- herinstall van de game
- UPNP aan/uit


3 internet testen:

Pingtest:
https://www.pingtest.net/result/58864024.png

Ping: 30 ms
Jitter: 2 ms
Unable to test packet loss
Line quality B

Speedtest:
https://www.speedtest.net/result/1831844223.png

Download: 16.41 MB/s
Upload: 2.50 MB/s
Ping 28 ms

en een test van EA zelf om connectie te meten, daar kwam uit dat ik dus Packetloss heb... ergens in me router gaat het dus fout... ik heb echt geen enkel idee meer wat ik moet doen nu. heeft iemand misschien nog suggesties wat betreft de router instellingen, mijn internet en downloads werken allemaal prima verder. Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Mvg Pyro
 
Om te beginnen (anderen zullen vast meer info kunnen geven) is het goed om te weten wat je precies hebt staan.
Ga even naar je AOP (punt waar je upc lijn binnenkomt) en noteer ALLES wat is aangesloten tot en met je computer.

Dus als voorbeeld :

AOP -> 1m coax -> EPC3925 -> 20m utp -> 1gbit switch sitecom -> 5m utp -> computer

Hoe uitgebreider hoe beter, weetje de model namen van je kabels dan NOG beter.
Is er ooit een UPC monteur langs geweest?
Is je coax zelf geknepen?
Is je UTP zelf geknepen?
Heb je andere computers geprobeerd in je netwerk en hebben die wel/niet hetzelfde probleem?

--edit

Na een zeer kleine zoektocht :
https://ziggoforum.nl/posts/553439/
Is het zeer waarschijnlijk de modem/router zelf.
Je zal dus contact moeten opnemen met UPC of webcare hier.
Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja,inderdaad gewoon contact opnemen met UPC. Als je ook telefonie hebt dan kan dat gratis via 1200.

Dat je niet online kunt gamen ligt aan het modem. Sinds de nieuwe firmware heeft de thomson problemen met online gamen,ftp en imap. Bij mij is na een telefoontje waarin ik mijn klachten duidelijk doch vriendelijk verwoorde een goede oplossing geboden in de vorm van een cisco-modem en een losse sitecom router. Sindsdien draait alles weer als een tierelier.. Succes!
 
Ha het zelfde met de cisco 3925 heb nu de cisco 3512 met een sitecom 6000n nergens last meer van.
 
Één belletje en je krijgt een nieuwe modem? Mijn ervaring met ISP's [Telfort] is anders. Ik ben net in een nieuw huis gaan wonen en daar hebben we ook UPC internet en de verbinding is inderdaad waardeloos.
Vooral het online gamen is onmogelijk. Ik wordt er vrijwel altijd binnen een minuut weer uitgegooid met een "disconnected from server" boodschap.
Hoe weet ik zeker dat het aan de modem ligt? Zijn er bepaalde tests die ik kan draaien? Ik heb inderdaad de TWG870u met de 1.41 firmware (zoals ik al bij een ander thread had gelezen)

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor uw aller reacties ^^

Hansel
 
JWVijf zei:
Één belletje en je krijgt een nieuwe modem?

Inderdaad... met 1 belletje krijg je een Cisco EPC3925.

JWVijf zei:
Hoe weet ik zeker dat het aan de modem ligt? Zijn er bepaalde tests die ik kan draaien? Ik heb inderdaad de TWG870u met de 1.41 firmware (zoals ik al bij een ander thread had gelezen)

Alleen al die uitval bij games, maar goed. Je belt ze even (ze zijn op de hoogte van de problemen met firmware 1.41) en binnen een aantal dagen heb je een Cisco WiFi-modem. En in dat topic waar je het over hebt staan diverse berichten dat 1 belletje voldoende is. Men wordt zelfs opgeroepen om te bellen bij problemen.
 
Hoi Creative,

Excuus dat ik het blijkbaar niet goed genoeg heb gelezen, 37 pagina's aan "wallpaper" vond ik iets te veel van het goede. Bedankt voor de info, heb net met de helpdesk gebeld en ze leveren als het goed is binnen twee weken een nieuwe modem! Top service.

Groet,
Hansel
 
JWVijf zei:
Excuus dat ik het blijkbaar niet goed genoeg heb gelezen, 37 pagina's aan "wallpaper" vond ik iets te veel van het goede.

Was ook niet negatief bedoeld, het zijn aardig wat pagina's inderdaad.
De reactie's waar ik op doelde staan bijna achterin het topic.

JWVijf zei:
Bedankt voor de info, heb net met de helpdesk gebeld en ze leveren als het goed is binnen twee weken een nieuwe modem!

Mooi dat het geregeld is!
 
Terug
Bovenaan