• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle downloads corrupt / CRC errors !

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

VE2910

Beste mensen ik heb jullie hulp nodig, heb het forum doorgelezen over dit onderwerp maar alles stamt uit 2011 dus niet echt relevant meer..

Ben nu een week lang bij Ziggo alles in een 60 mbs, allemaal leuk en aardig maar de downloads geven me veel problemen, haast alles is met errors bij het uitpakken er na, CRC errors, file is beschadigd etc. ellende.

We hebben het op 2 laptops en 1 pc's allemaal geprobeerd maar het probleem blijft, dus lijkt me sterk dat dit aan de hardware hier kan liggen, voor ziggo hadden we ADSL van Online en was dit probleem er nooit.

Als ik dit topic lees dan zie ik dat meer mensen het probleem hebben/hadden
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/archive/index.php/t-33313.html

Alleen beetje out-dated allemaal, wat kan ik nu anno 2013 aan dit probleem doen? Ben overgestapt op snel internet omdat ik juist veel moet downloaden voor mezelf, werk/prive wat nu dus niet lukt.
 
Het hangt sterk af wat je probeert te downloaden. Veel films/series worden tegenwoordig heel snel verwijderd door Notice and take down
Tegenwoordig worden veel van dit soort downloads beveiligd aangeboden met een speciale link naar een NZB.

Een goede payserver kan soms net het verschil maken of je het nog wel kunt downloaden. Waar je bij 1 niets meer kunt downloaden werkt het bij een andere payserver soms nog wel.

Je zou bv als test een proefperiode kunnen nemen bij een Payserver om te zien of dezelfde downloads dan beter gaan. Wel verschillende proberen aangezien er altijd wel een spot fout kan zijn gegaan bij uploaden.

Lukt het bij een payserver wel dan weet je genoeg. Dan moet je zo snel mogelijk na een upload deze downloaden en anders voor een paar euro p.m een payserver nemen.

In google kun je er wel een paar vinden die een gratis proef periode aanbieden.
 
@migroen: topicstarter geeft niet aan wat hij download en via wat hij download.

Jouw verhaal klopt helemaal als topicstarter download via de nieuwsgroepserver van Ziggo. Die is inderdaad dramatisch slecht. En het kan inderdaad best zo zijn dat de nieuwsgroep server van Online beter is.

Devies is dan inderdaad een payserver. Heb je meteen geen gedoe meer met retentie, snelheid of limieten.
https://www.supernews.com/ is één van de betere, maandelijks op te zeggen en heeft een drie dagen gratis proefperiode.

Supernews is alleen niet goedkoop, 9 euro per maand.

Overigens kun je ook met Supernews van die notice and takedowns last hebben. Devies blijft dus zsm downloaden als iets gepost wordt. En nooit een jaarabo nemen op een server zodat je over kan stappen als het de spuigaten uitloopt.
 
Neem aan dat werk download niet via newsgroepen loopt? TS geeft aan zowel met prive als werk data last te hebben.

Om beter beeld te krijgen is meer info nodig, zoals: wat en waar vandaan komt de data? met welke applicaties... grote enz...enz..
 
Ja ik gebruik het prive en werk, voor werk zijn het film bestanden tussen de 2 - 16 gb die bewerkt moeten worden, die komen allemaal binnen via directe links.

Prive is normale films/games soms ja, gisteren de game trainz 12 gekocht als digitale download en tja, na de 8GB download vol met CRC errors etc dus heb er niks aan.

Daar naast, overige downloads via uploaded.to enz gingen al maanden goed, alleen sinds de overstap naar Ziggo komen deze problemen, het ligt niet aan de site/uploader of de files, die werken bij de rest perfect en mij ook in het verleden, het is een issue van Ziggo die momenteel speelt.
 
Ja ik gebruik het prive en werk, voor werk zijn het film bestanden tussen de 2 - 16 gb die bewerkt moeten worden, die komen allemaal binnen via directe links.

Prive is normale films/games soms ja, gisteren de game trainz 12 gekocht als digitale download en tja, na de 8GB download vol met CRC errors etc dus heb er niks aan.

Daar naast, overige downloads via uploaded.to enz gingen al maanden goed, alleen sinds de overstap naar Ziggo komen deze problemen, het ligt niet aan de site/uploader of de files, die werken bij de rest perfect en mij ook in het verleden, het is een issue van Ziggo die momenteel speelt.

Gebruik je misschien een eigen router? Zo ja, zijn de bestanden ook corrupt wanneer je ze zonder de router download? Als je middels een PB je klantnummer stuurt, zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@xahmol

Je hebt helemaal gelijk. Ik las natuurlijk Ziggo in de tekst en ging er per abuis dat hij die nieuwsgroepen gebruikt.
 
:no:

Gebruik je misschien een eigen router? Zo ja, zijn de bestanden ook corrupt wanneer je ze zonder de router download? Als je middels een PB je klantnummer stuurt, zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Gewoon de router die Ziggo gaf, Cisco EPC3925 als ik het goed zie. Heb het met draad en wireless geprobeerd op 2 laptop's + pc, kan geen toeval zijn dat het ineens op 3 computers misgaat net toevallig na de overstap naar Ziggo.

Ik PB je de overige gegevens.
 
Excuses voor het :no: icoontje, deze is op mysterieuze wijze in de tekst terecht gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan