• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Algemeen slechte ontvangst

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cerikx
  • Startdatum Startdatum
C

cerikx

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste post, dus als ik verkeerd zit met mijn vraag, dan hoop ik coulance:)
Ik woon in een herenhuis in een appartement op de zolder-etage. Onze UPC komt echter binnen in de meterkast op de begane grond. Na veel gezeur en gedoe heb ik de volgende opstelling voor mijn internet en digitale tv:

UPC-> 0,5 meter coax-> versterker-> +/- 20 coax->splitter->1 meter coax (x2)-> Mediabox/Modem

De coax die ik heb gebruikt is van zeer goede kwaliteit; de beste die ze in de specialisten winkel hadden (Eur 2,75/meter).
Mijn internet doet het verder prima; goede ontvangst, goede sterkte en goede snelheid. Echter doet mijn digitale tv vervelend. Wij ontvangen eigenlijk maar de helft van de zenders waar we een abonnement voor hebben, en bij andere zenders hebben weer slechte ontvangst waardoor het beeld slecht is (blokjes). Er zijn maar een handvol zenders wat het naar behoren doet.
Graag zou ik advies krijgen over hoe ik de set-up zo zou kunnen aanpassen zodat ik beter ontvangst heb voor mijn digitale tv.
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes,
Erik
 
Wat heb je voor versterker?
De coax kabel is wel een beetje kostbaar, de "beste" kabel is Hirschmann Koka 799 en kost iets als 79 cent de meter.
 
Een aantal punten waar ik zo 1-2-3 aan denk zijn:

Hoe is de ontvangst op de mediabox als je die direct aansluit na UPC-> 0,5 meter coax-> versterker-> +/- 20 coax->? Dus zonder splitter.

Ik weet ook niet hoe de splitter eruit ziet? Misschien is de ene uitgang van de splitter defect? Dus even kijken hoe het gaat als je de twee coaxkabels omdraait.

Aangezien het modem wel goed is, kan er ook wat mis zijn met de 1 meter coaxkabel naar de mediabox toe? Heb je een andere coaxkabel liggen en wat levert dat op?

Zoals Robert al vraagt, welke versterker heb je? De versterker kan ook de boosdoener zijn.

Het kan zo zijn dat de AOP in de meterkast verouderd is, maar daar zal je UPC voor in moeten schakelen.
 
Ik denk inderdaad ook richting verouderde AOP. Of gebruik je boven ook een eigen wandcontactdoos die misschien niet geschikt is?

Maak anders even een foto van je AOP in de meterkast (als dat lukt), dan kunnen we zo zien of dat goed is of niet.
 
Terug
Bovenaan