• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Aleen groene kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Livebox
  • Startdatum Startdatum
L

Livebox

Na jaren lang gebruik te hebben gemaakt van ADSL heb ik UPC aangevraagd, echter zie ik dat de vorige bewoner een zeer kort groen kabeltje heeft achter gelaten zonder WCD. Kabel is afgeknipt en zal nog gestript moeten worden. Zelf zat ik te denken om een WCD in de bouwmarkt te kopen. denk dat ik dan nog net de wcd op de wand kan schroeven. Kabel is wel erg kort ;)

Ik heb een tijd gezocht op het forum om te kijken wat ik het beste kan gebruiken voor UPC totaal pakket.

Ben met een verwijzing naar een topic ook erg tevreden. ;)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp
 
De groene kabel is verantwoordelijkheid van UPC. Er moet dus een monteur komen om de kabel op te lengen en een AOP te plaatsen. Het is niet verstandig hier zomaar zelf iets aan te doen.
 
Ik weet niet of je nu van upc iets afneemt, maar als dat wel zo is, dan kan een monteur er een coax wcd voor je opzetten. anders eerst zelf doen als je een beertje technische kennis hebt, Hirschmann of Tratec met afsluit weerstand.
 
Aangezien UPC volgens je contract verantwoordelijk is voor het signaal tot en met het eerste aansluitpunt in de woning (dat kan dus een wandcontactdoos in de woonkamer zijn of een AOP - AbonneeOvernamePunt in de meterkast), zou ik gewoon de Helpdesk bellen en aangeven dat er geen aansluitpunt in de woning aanwezig is.
Zij zullen dan een monteur inplannen die deze voor je aan komt leggen.

Mocht je het zelf doen en in de toekomst ooit problemen met je signaal krijgen, zou je tegen een discussie daarover aan kunnen lopen. Dit voorkom je door UPC gewoon hun werk te laten doen ;)
 
Dank jullie voor je snelle reactie....

Aansluiting wordt over enkele weken opgeleverd dit in verband met opzeg termijn *DSL, Koper en digitene contract. Vond in de schuur net nog een wcd en deze zit er nu op. Het gaat dus nog maar net. Wil voor dat signaal wordt opgeleverd de aansluiting in orde hebben. Toen ik hier net kwam wonen. heb ik me ook even mogen vermaken met isra punt van KPN hier had men ook alles van de muur gerukt.

Je geeft aan dat dit de verantwoordelijkheid is van UPC, maar als ik het goed gelezen heb brengt UPC kosten in rekening voor het plaatsen ?

Ga er vanuit dat het monteren van een wcd niet het grootste probleem zou zijn. Ik ga eens kijken wat de prijzen zijn van een Hirschmann of Tratec.

Edit:
@MartCom onze reacties hebben elkaar net gekruist ik zal er eens een belletje aan wagen. Als het alleen even thuis blijven is dan is dat geen probleem. Werken wel weer dagje thuis ;)
 
Livebox zei:
Je geeft aan dat dit de verantwoordelijkheid is van UPC, maar als ik het goed gelezen heb brengt UPC kosten in rekening voor het plaatsen ?

Gezien het feit dat UPC nu eenmaal ervoor verantwoordelijk is, en jij kunt aangeven dat bij het betrekken van je woning er geen aansluitpunt aanwezig was, lijkt het me sterk dat ze het jou in rekening gaan brengen.

Het zou eerder logisch zijn dat zij hun vorige contractanten op dat adres, de vorige bewoners dus, daarvoor factureren. Eigenlijk hebben die mensen een stukje apparatuur ;) van UPC meegenomen.

Wil je vooraf 100% zekerheid, neem dan even contact op met één van de UPC-medewerkers op het forum, de mensen van WebCare. Die kunnen je dan uitsluitsel er over geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ MartCom ik heb contact gehad met UPC. En de medewerker geeft aan dat er kostenloos een WCD geplaatst gaat worden. Dit is verantwoording van UPC.

Er zal dan tevens gekeken worden of de kabel opgerekt dient te worden. etc etc

Iedereen thanks voor het mee denken ;)
 
Ik zou zekers geen WCD kopen bij de bouwmarkt!!!
Deze wcd's zijn van zeer slechte kwaliteit kortom zonde van je geld!

Je moet gewoon UPC bellen en uitleggen wat er aan de hand is kosten zijn voor UPC zelf.
;)
 
Beste Freaks... wellicht heb je mijn bovenstaande reactie nog niet gelezen. Hierin kun je zien dat er reeds is gebeld met UPC. En dat de WCD vervangen gaat worden. Dit scheelt mij weer pruts werk en belangrijkste mochten er onverhoopt in de toekomst een probleem ontstaan kan ik verwijzen naar de geplaatste wcd door de monteur (mits ik er van overtuigd ben dat de binnen huis bekabeling op orde is natuurlijk) ;)

En ook bij een bouwmarkt of onderdelenhuis zijn kwalitatief goede WCD te koop.
 
Bnnen witte c12 coax gebruiken en degelijke metalen hirschmann connectors, dat is de beste oplossing.
 
Terug
Bovenaan