• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Al weken geen Uitzending gemist

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeronimo33
  • Startdatum Startdatum
J

Jeronimo33

Al sinds zeker 3 weken, doet Uitzending gemist het niet meer. Er wordt het volgende aangegeven:
"Service onderbroken. Onze excuses, door een storing is deze service momenteel niet beschikbaar. ijk op upc.nl of neem contact op met de klantenservice etc."
Op de site van UPC staat echter geen storing vermeld en in het geldverslindende bellen met de klantenservice heb ik ook niet zo'n zin meer.
De testpagina (999) geeft aan dat alles in orde is.
Wie weet hoe ik nu verder moet? Dit duurt echt al te lang....
 
Wellicht de box even van de stroom halen? Ik heb dat ook regelmatig en meestal helpt het door de boel even opnieuw te laten opstarten. Inderdaad heel vervelend, maar het is niet anders.
 
jtech zei:
Wellicht de box even van de stroom halen? Ik heb dat ook regelmatig en meestal helpt het door de boel even opnieuw te laten opstarten. Inderdaad heel vervelend, maar het is niet anders.

Helaas, heb ik al geprobeerd. Geen resultaat...
 
Komt ook hier wel eens voor soms helpt het inderdaad als de stekker er even uitgetrokken wordt soms ook niet dan helpt bij mij terug naar de fabrieksinstellingen en is het probleem in 99 % opgelost.
Als ik dit niet doe blijft het probleem meestal heel lang bestaan.
Als dit ook niet lukt dan is UPC bezig met werkzaamheden en lost het zich de volgende dag in het algemeen vanzelf op.
 
Misschien wat te algemeen, maar toch. Bij mij was dat ook het geval vorige week. Ik weer balen en HD gebeld. Uiteraard werd er weer even over de bekabeling gesproken. Mijn bekabeling is echt helemaal goed hoor. Op verzoek van de HD medewerker (erg vriendelijk) toch maar even de aansluitingen los gehaald en opnieuw ingestoken. Wat dacht je wat? Opgelost. Betrof dus toch kennelijk een los contakt. Zo zie je maar, niet te snel reageren dat er met de bekabeling niets mis is. Gewoon even proberen.
 
Ook wij hebben problemen met on-demand (uitzending gemist, rtl 4 gemist etc)) in Frl.
Heel vaak krijg je dan de melding: Upc on demand is niet beschikbaar etc etc..
na bijvoorbeeld 3x zo`n melding te hebben gehad, start dan opeens het gekozen programma...
ook gebeurd het vaak dat je GEEN melding krijgt van ondemand is niet beschikbaar,
maar dat constant in beeld staat: Uitzending gemist Even geduld A.U.B... nou na 5 minuten heb ik geduld genoeg gehad, en houd ik het maar weer voor gezien...
op kanaal 999 alles groen, en de bekabeling is gewoon goed!
zou het probleem misschien verhelpen door een nieuwe Media-box?


carlz.
 
carlz zei:
Ook wij hebben problemen met on-demand (uitzending gemist, rtl 4 gemist etc)) in Frl.
Heel vaak krijg je dan de melding: Upc on demand is niet beschikbaar etc etc..
na bijvoorbeeld 3x zo`n melding te hebben gehad, start dan opeens het gekozen programma...
ook gebeurd het vaak dat je GEEN melding krijgt van ondemand is niet beschikbaar,
maar dat constant in beeld staat: Uitzending gemist Even geduld A.U.B... nou na 5 minuten heb ik geduld genoeg gehad, en houd ik het maar weer voor gezien...
op kanaal 999 alles groen, en de bekabeling is gewoon goed!
zou het probleem misschien verhelpen door een nieuwe Media-box?


carlz.
Als 999 alles goed aangeeft, kan het geen bekabeling zijn. Er zijn een aantal mogelijkheden voor dit probleem;

- Je hebt geen toegang tot VOD. Dit is een fout aan UPC zijde en kan alleen opgelost worden door de medewerkers van UPC.
- Voer een power cycle uit. Dus stroom even +/- 30 seconden van de MB halen.
- Zet de MB terug in de fabrieks instellingen. Houdt hiervoor wel de activatiecode bij de hand, deze kun je op dit forum vinden.
- Werkt het dan nog niet, probeer nog maals de fabrieks instellingen, maar gebruik dan een activatiecode uit een gemeente ver bij jou vandaan en doe hem daarna nogmaals met je eigen activatiecode.
- Als het daarna nog niet werkt, HD bellen of contact opnemen met het Webcare team. De MB moet volledig gereset worden naar de aller eerste software en opnieuw geupdate worden. Ook dit kan alleen een UPC medewerker doen en duurt max. 24 uur.

Er zijn daarna nog wel wat stappen, maar deze ken ik niet precies. Het is dus belangrijk om deze stappen (Met name vanaf de power cycle tot aan de laatste stap) te doorlopen.
 
Ik weet nog wel een stap die je daarna zou kunnen ondernemen (vooral handig voor mensen die in hoogbouw wonen): 10 hoog het raam uitgooien!

Vlg. de laatste berichten komt UPC volgend jaar met een MB die alles kan: internet, telefonie en TV op ieder scherm in je huis. Mijn voorstel is dat ze daar nog even mee wachten en er eerst voor zorgen dat de huidige techniek gewoon werkt. Een storing kan natuurlijk altijd voorkomen, maar de software van de huige boxen is dermate brak dat ze er beter aan doen eerst eens te zorgen dat alles normaal werkt alvorens een volgende stap te zetten.
 
Hallo,

Dank voor uw stappen-plan!

Ik heb vorige week al een aantal keren gebeld met de Helpdesk en daar hebben we eerst de stappen ondernomen die u ook al aangaf : MB van stroom af, naar de fabrieksinstellingen gaan, etc etc.
toen het uiteindelijk nog niet helemaal werkte, hebben ze de MB een volledige reset gegeven.

Het vreemde van dit probleem vind ik, dat soms uitzendinggemist het dan ineens wel weer doet! (en je dus denkt Hoera!! opgelost!)
en dan bijvoorbeeld een uurtje later uitzendinggemist weer weigert...:(
vandaar dat ik mij afvroeg of het probleem misschien helemaal opgelost word door een andere mediabox!

Carlz.




Eyon zei:
Als 999 alles goed aangeeft, kan het geen bekabeling zijn. Er zijn een aantal mogelijkheden voor dit probleem;

- Je hebt geen toegang tot VOD. Dit is een fout aan UPC zijde en kan alleen opgelost worden door de medewerkers van UPC.
- Voer een power cycle uit. Dus stroom even +/- 30 seconden van de MB halen.
- Zet de MB terug in de fabrieks instellingen. Houdt hiervoor wel de activatiecode bij de hand, deze kun je op dit forum vinden.
- Werkt het dan nog niet, probeer nog maals de fabrieks instellingen, maar gebruik dan een activatiecode uit een gemeente ver bij jou vandaan en doe hem daarna nogmaals met je eigen activatiecode.
- Als het daarna nog niet werkt, HD bellen of contact opnemen met het Webcare team. De MB moet volledig gereset worden naar de aller eerste software en opnieuw geupdate worden. Ook dit kan alleen een UPC medewerker doen en duurt max. 24 uur.

Er zijn daarna nog wel wat stappen, maar deze ken ik niet precies. Het is dus belangrijk om deze stappen (Met name vanaf de power cycle tot aan de laatste stap) te doorlopen.
 
Terug
Bovenaan