• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Al maandenlang regelmatig timeouts en wegvallende verbinding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ton
  • Startdatum Startdatum
T

ton

Nou, vooruit, nog een allerlaatste poging.

Al maandenlang ziet mijn modemlog er als volgt uit:
9/20/2009 17:53 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
9/20/2009 17:57 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/20/2009 17:57 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
9/20/2009 18:00 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/20/2009 18:01 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
9/21/2009 11:36 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/21/2009 11:36 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
9/21/2009 11:38 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/21/2009 11:38 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
9/21/2009 11:42 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/21/2009 11:42 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 13000100 3 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
9/21/2009 11:51 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
9/21/2009 14:57 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out

Dus regelmatig geen internet en geen telefoon. Monteurs die komen, constateren dat in huis alles goed zit en hebben voor de zekerheid wel eens kabel of splitter vervangen maar dit mocht niet baten. De wijkkast is meerdere malen nagekeken etc. UPC heeft het probleem nog steeds niet opgelost.

UPC heeft al tientallen keren gezegd dat ze er zijn om het probleem op te lossen. Wat mij betreft is gewoon één keer voldoende. Ik heb inmiddels een andere provider gezocht en aangevraagd, maar ik heb nog geen officiële bevestiging van hun gehad en daarna heb ik nog enkele dagen bedenktijd...
 
precies hetzelfde probleem hier. Laatste week was het zowaar wel stabiel. Tot gister alles richting amerika uitviel. Nu is dat weer gefixed en hopla, vanavond knalt zo internet er weer voortdurend uit.

Eerlijk waar, ik breek binnenkort eens zo'n grijze kast open en sloop hem volledig van binnen. Dan moéten ze de boel wel eens goed repareren.
 
Als er een thuis monteur is geweest, en een buiten monteur (lijnmeting), en ze vinden beide geen problemen:
dan is er maar 1 oplossing.
Modem vervangen.

Zij kijken alleen naar signaalwaardes.

Thuis monteur meet AOP, en coax bij inkomst modem coax-port.
Mocht thuis monteur twijfelen aan AOP signaal, wordt er een buiten monteur ingepland.
De lijnmeting meet signaal wat op EV binnenkomt vanuit GV (groepsversterker).
Als dit in orde is, draaien ze een schroefje om voor meer sterkte (dB's) naar jouw pand.
Vervolgens re-meting op AOP.
 
Het modem is ook al een keer vervangen. Ik vond het trouwens erg dubieus. Het vierde!!! modem dat de monteur probeerde deed het pas. Vervolgens liet de beste man de kartonnen dozen bij me thuis achter waarbij ook al op een van de dozen stond "werkt niet". Het komt op mij over dat ze maar wat aanprutsen, zo van "misschien doet dat modem dat ik bij een andere klant heb omgeruild het hier wel".

Een netwerkmonteur die geweest was had al aan het schroefje in de wijkkast gedraaid en zei "hij staat nu op maximaal".
Daarnaast wist een helpdeskmedewerker te fantaseren dat de wijkkast opengebroken zou worden door kinderen. Nu staat dat ding hier tegenover en ik weet heel erg zeker dat dat niet gebeurt.

Verder heb ik het idee dat ze alle gevallen afzonderlijk behandelen. Maar als het busje met UPC de straat inrijdt komen er zo'n 5 "lotgenoten" kijken met dezelfde klachten.

Mijn conclusie: het interesseert UPC niet en ze doen er geen barst aan!
 
Terug
Bovenaan