• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Al bijna 3 maanden last van een wegvallende verbinding.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Yoda747
  • Startdatum Startdatum
Y

Yoda747

Hallo,

Ik heb sinds dat ik Internet en bellen heb genomen van UPC last van een wegvallende verbinding.
Dit probleem loopt al vanaf 1-4-2011.
Inmiddels zijn er bij mij al 6 monteurs over de vloer geweest.
Wat is er al gedaan:

F-connector vervangen.
AOP kastje er tussen gezet.
Modem vervangen.
Beschadiging was gemeten door 3de netwerkmonteur enkele meters vanaf aansluitpunt in huis.
De grond voor de deur is opengemaakt en er is een koppelstuk gezet op de plek waar een kleine beschadiging zat.
De laatste monteur vroeg of ik mijn pc direct op het modem wilde aansluiten om de waardes op te vragen.
Deze waardes bleken niet in orde te zijn, een versterker is toen vervangen en toen zagen de waardes er heel anders uit.
De monteur was nog maar net weg en mijn modem viel weer uit, bij inloggen op mijn modem bleken de waardes weer niet goed te zijn.
Dit probleem is er dus steeds met die wisselende waardes, ik heb buiten het feit dat mijn modem reset ook erg veel last van package-lost.

Ik hoop dat ze het probleem boven water krijgen maar ik ben bang dat dit probleem zo lastig is dat er maar een ding overblijf en dat is dat ik terug moet gaan naar een provider met ADSL.

Iemand misschien nog een idee? bedankt alvast voor het meedenken.


Modem: EPC3212

Downstream Channels Power Level: Signal to Noise Ratio:

Channel 1: -15.5 dBmV 29.1 dB

Channel 2: -15.7 dBmV 29.4 dB

Channel 3: -16.0 dBmV 29.2 dB

Channel 4: -16.1 dBmV 29.1 dB

Channel 5: -15.2 dBmV 30.2 dB

Channel 6: -14.7 dBmV 30.7 dB

Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB

Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


________________________________________
Upstream Channels Power Level:

Channel 1: 58.2 dBmV

Channel 2: 0.0 dBmV

Channel 3: 0.0 dBmV

Channel 4: 0.0 dBmV
 
Deze waarden zijn dan ook niet bijster geweldig om het voorzichtig te zeggen....
Modem kan bijna niet harder roepen om verbinding te krijgen/behouden.
 
De modemwaardes zijn superslecht. Ik kan hier verder geen chocola van maken, UPC dient een monteur te sturen om dit op te lossen. Het verbaast me dat de modem überhaupt nog online komt met zulke waardes.

De HD kan de waardes van afstand uitlezen. Bel dus even met 0900-1580.
 
jtech zei:
De modemwaardes zijn superslecht. Ik kan hier verder geen chocola van maken, UPC dient een monteur te sturen om dit op te lossen. Het verbaast me dat de modem überhaupt nog online komt met zulke waardes.

De HD kan de waardes van afstand uitlezen. Bel dus even met 0900-1580.

Bedankt voor de reacties.

Ik heb al gebeld vandaag gelijk toen ik weer uitviel, diegene die ik aan de lijn kreeg heeft gelijk gekeken in het modem en zag de waardes ook.
Hij probeerde de netwerkmonteur weer terug te laten komen maar tot nu nog niemand gezien of teruggebeld.

Tijdens dat gesprek met UPC vanmiddag kreeg ik deze waardes (zie onder).
Punt is dat het ene moment alles goed lijkt en het andere moment het helemaal fout is.
Toen de monteur bezig was met met vervangen van die versterker waren de waardes ook zoals hieronder.
Maar na 30 minuten weer als de waardes die ik heb weergegeven bovenaan deze topic.

Downstream Channels Power Level: Signal to Noise Ratio:

Channel 1: -3.0 dBmV 34.4 dB

Channel 2: -3.0 dBmV 34.3 dB

Channel 3: -3.0 dBmV 34.6 dB

Channel 4: -3.3 dBmV 34.5 dB

Channel 5: -2.5 dBmV 35.1 dB

Channel 6: -2.1 dBmV 35.3 dB

Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB

Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB


________________________________________
Upstream Channels Power Level:

Channel 1: 46.2 dBmV

Channel 2: 0.0 dBmV

Channel 3: 0.0 dBmV

Channel 4: 0.0 dBmV
 
Deze waardes zijn gewoon goed. Er moet een probleem zitten in de aanlevering van het signaal vanuit het UPC netwerk. Mogelijk in de wijkkast. Een buitenmonteur kan dit vaststellen en verhelpen.
 
Hallo,

Binnen 2 dagen weer 2 keer een monteur geweest, div zaken doorgemeten omdat er toch nog iets in de kabel zou kunnen zitten.
Monteur heeft mij in de centrale kast op een andere TAP gezet.
De monteur heeft laat in de avond dit nog uitgevoerd en probeer echt mij van deze storing te verlossen.
Nadat monteur weg was viel mijn modem weer uit na 20 minuten en 10 minuten daarna nogmaals, dus 2 keer in een half uur tijd.
Monteur had ik gelijk teruggebeld en vertelde hem dat mijn modem in het begin (bij bezoek 2 de monteur) is vervangen maar niet de voeding van dat modem.

Ik heb dus gekeken wat de output moet zijn voor dit modem de Cisco EPC3212

Het blijk dat dit 15V DC moet zijn en 1 Amp. (dit staat ook op het modem aangegeven).

Ik kom zelf uit de electronica hoek dus ik dacht ik hang even een digitale meter aan die output en wat blijkt:
Die voeding geeft 20,6 V DC af!, dus meer als 35% meer dan wat de specs aangeeft.

Kan iemand op dit forum die een zelfde modem heeft de moeite nemen om de output de meten van de voeding?

meer als 5,5 volt DC leveren lijkt mij een beetje te veel van het goede en kan dus de oorzaak zijn waarom het modem uitvalt.

Als dit de oorzaak zou zijn dat bestaat er een grote kans dat misschien andere mensen met uitval met dit type modem en PSU het zelfde hebben, het kan zijn dat er dus een serie bijzit waarvan de voeding spanning dus te hoog is.
 
Je meet waarschijnlijk op de losgekoppelde geschakelde voeding met een hoogohmige meter.
Er is dan geen enkele belasting.
Meet nog eens maar dan belast met bv achterlichtlampje (5W) of binnenverlichting buislampje (10 W) van een auto.
 
Johnny54 zei:
Je meet waarschijnlijk op de losgekoppelde geschakelde voeding met een hoogohmige meter.
Er is dan geen enkele belasting.
Meet nog eens maar dan belast met bv achterlichtlampje (5W) of binnenverlichting buislampje (10 W) van een auto.

Hallo Johnny54,

Je heb gelijk, niet aan gedacht (beetje dom), ik hem nu belast gemeten (modem aangesloten) output is nu 17,7 V DC.
Is nog wel wat te hoog maar weet niet of dit binnen de specs valt van deze PSU.

Groet,

Yoda747
 
Ik ken de specs van de modem niet en kan er daarom geen zinnig woord over zeggen.

Nog een keer offtopic.
Ik heb apparaten in mijn handen heb gehad waarbij de meegeleverde voeding ook een hogere spanning gaf als de opgegeven spanning op het apparaat.
Bv op apparaat is 15V DC aangegeven, in het apparaat zat een analoge spanningsregelaar van 12V DC. Omdat de meeste spanningsregelaars een spanningsverschil in/out van ± 3 V nodig hebben om goed te kunnen werken, leek de opgegeven spanning op het apparaat meer een minimum spanning.
Helaas zegt het niets over de maximale spanning die de ingang verdraagt.
 
Johnny54 zei:
Ik ken de specs van de modem niet en kan er daarom geen zinnig woord over zeggen.

Nog een keer offtopic.
Ik heb apparaten in mijn handen heb gehad waarbij de meegeleverde voeding ook een hogere spanning gaf als de opgegeven spanning op het apparaat.
Bv op apparaat is 15V DC aangegeven, in het apparaat zat een analoge spanningsregelaar van 12V DC. Omdat de meeste spanningsregelaars een spanningsverschil in/out van ± 3 V nodig hebben om goed te kunnen werken, leek de opgegeven spanning op het apparaat meer een minimum spanning.
Helaas zegt het niets over de maximale spanning die de ingang verdraagt.

Je heb gelijk, dat klopt betreft die in/out van 3V, dus denk ik nu achteraf dat dit het ook niet is.

Omdat UPC nu bijna alles heeft uitgesloten blijft er maar weinig over wat dan evt. de oorzaak zou kunnen zijn.
Je gaat dan alles verdenken dus ook die PSU maar het lijk erop dat dit dus ook gewoon goed is.
De netwerkmonteur die gisteren geweest is heeft een meting gedaan van de kabel vanaf 2 kanten.
De kabel naar de verdeelkast/versterker is 72 meter lang.
Het punt is dat de monteur ziet dat er op 8 meter een kleine afwijking zit, alleen kan hij niet met 100% zekerheid zeggen of dit nu het probleem is.
Ze zouden dus weer de grond open moeten maken (dat is al een keer gedaan).
Ze hadden al een kleine beschadiging gevonden op 4 meter vanaf mijn AOP punt en hebben daar een koppeling gemaakt, maar dat heeft niet geholpen.
Een andere medewerker van UPC heeft van de week metingen gedaan terwijl het Modem rechtstreeks op het AOP punt was aagesloten (dus zonder splitter en TV gekoppeld) en zag dat de waardes niet goed waren t.o.v. andere gebruikers in mijn straat.
Hij had het ook over een grafiek (SER?) die alleen bij mij afweek van de rest maar wat dat inhield weet ik niet.
Wat nu nog gedaan kan worden is dat ik mijn buurman gaat vragen of de netwerkmonteur dmv zijn aansluiting mijn modem word aangesloten zodat ze kunnen vaststellen dat er iets met de kabel is.
Als het probleem dan weg zou zijn zit het dus in die 72 meter grondkabel en kan de straat open.
Zo niet dan ben ik bang dat ze de storing er niet uitkrijgen.
 
Terug
Bovenaan