• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Al 20 dagen geen internet/telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Driac
  • Startdatum Startdatum
D

Driac

Al 20 dagen (sinds 1 juli) geen internet en telefonie. Al 2 keer een monteur over de vloer gehad, 1e keer een nieuwe outlet gemonteerd en een nieuw modem, 2e keer een nieuwe modem en de nodige vervangingen in de wijk-kast. Modem wil niet online komen. Lijnmetingen zijn (volgens de 2e monteur) allemaal goed. Digitale TV en on-demand doen het prima.

Dinsdag had ik een 3e afspraak voor een monteur, die belde om te zeggen dat de lijnmetingen goed zijn en hij het verhaal zou escaleren naar netwerkbeheer....

En ondertussen nog niks...
 
@DRIAC

Kun je me een PM sturen met daarin je postcode en huisnummer? Ik zoek dan graag voor je uit wat er aan de hand is.
 
Lijkt mij een bekende startfrequentie probleem.

Als je inlogt op de modem via http://192.168.100.1/ChannelsSelection.asp dan zie je een scherm waar je de startfrequentie kan invullen 306750000 en of 338750000 dan op save ofzoiets dan kijken of modem online komt.

Werkt dus allen als de modem offline is zoals bij jouw het geval is.
 
@Cas-UPC; Done. nu maar weer afwachten...
 
Vandaag gewacht op monteur nummer 4. Niet op komen dagen dus. Maar naar de webchat van Chello gegaan. Telefoonkosten komen me tenslotte ook de neus uit. En dan krijg je antwoord;

"Ik zie dat deze -afspraak- gesloten is en dat er in de eindversterker gekeken wordt. Aangezien hier meerdere monteurs geweest zijn zal het in het netwerk moeten liggen. Heeft u hierover geen bericht gehad dan ?"

Nee dus. Anders zat ik hier nu niet op de chat...

Ge-eist dat m'n contactpersoon van Special Care contact met me opneemt. Wie dan ook. Want ik ben het nu langzaamaan zat.
 
Het probleem ligt nu bij Special Care, die dus kontakt gaan opnemen. Zou ook vandaag nog gebelt worden door de persoon die me gisteren belde naar aanleiding van de posts op dit forum. Ben al lang blij dat ze mij (hopelijk) bellen.

En maar weer wachten...
 
Okay, dus gebeld door Hans van Special Care en *schaamrood, naam vergeten* de jongen die me gisteren ook belde.

Drieweglijntje met Hans en een monteur in het veld waaruit blijkt dat met het verhuizen van de hub van Rotterdam naar Leerdam op 1 Juli mijn internetaansluiting op één of andere manier uit de software is gevallen. Dat gaat maandag dus iemand die er verstand van heeft voor me oplossen. Woei...

Ik wacht maandag dus even af.

In ieder geval iedereen voor zover bedankt, en ik hou jullie op de hoogte.
 
De hub zal waarschijnlijk niet verhuist zijn, dat zal waarschijnlijk alleen gaan om de CMTS die is verplaatst van de superhub naar de hub vlak bij jou.

Een hub zorgt ook voor de aansturing van analoog en overige signalen in jouw omgeving, dus die zal er altijd al zijn geweest :)
 
hub, cmts, noemen we het voortaan toch gewoon internetdingesgeval? Een naam is maar een naam, zolang ik maar binnen niet al te lange tijd weer gewoon ouderwets kan interwebben. Echt, 8mb is zooooo traag als je 120 gewend bent. Hoera voor aardige buren! ;D
 
Ondertussen dag 25. Maar er zit leven in de brouwerij. Kontakt gehad op meerdere vlakken vandaag, en men werkt aan een oplossing.
 
Terug
Bovenaan