al 2 maanden itv-150 melding Humax 5100c

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dnjs

Heb al 2 maanden itv-150 melding als ik Interactieve Televisie (humax 5100c) van Ziggo wil starten. Eerst even afgewacht, er waren hier steeds werkzaamheden. Maar daarna nog steeds niet....Gebeld met Ziggo, mogelijk lag het aan mijn oude modem, nieuwe gekregen (Cisco EPC3928AD), alles werkt (behalve dan dat mijn internet nu dagelijks wegvalt (niet mijn wifi, maar de Wan verbinding!), wat ik daarvoor nooit had), behalve Interactieve Televisie.

Eergisteren werd ik door de klantenservice gebeld, probleem zou opgelost zijn met een update voor de humax, die wordt morgen klaargezet. Nog steeds (2 dagen later) niet binnen, en nog steeds niet. Net gebeld, netjes te woord gestaan, maar uiteindelijk : sorry kunnen we nu niets aan doen, moet onderzocht worden.....

Leuk dat ik nu wifispots aanbied voor Ziggo, maar eigenlijk ben ik er op achteruit gegaan(wegvallende internetverbinding).

Ziggo enig idee wat nu te doen om dit of opgelost of gecompenseerd te krijgen?
 
M.b.t. ITV150.

Had je de Humax al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Of alle power safe optie uit.

Als dit allemaal niet wekt heb je dan het serving area (kun je uitlezen in het menu) we kunnen dan het probleem verder onderzoeken.
 
Had je de Humax al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Of alle power safe optie uit.
Helaas, geprobeerd maar geen oplossing.

Serving area : 364052505
 
Had je de Humax al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Of alle power safe optie uit.
Helaas, geprobeerd maar geen oplossing.

Serving area : 364052505

We hebben e.a. onderzocht en komen tot de conclusie dat de VOD frequenties niet allemaal goed doorkomen door een signaal probleem.

Het probleem lijkt niet in de wijk te zitten maar we vermoeden ergens binnen of vlak voor de woning. Ga er vanuit dat u de Humax al eens zonder splitters e.d. hebt aangesloten en dit het niet oplost?

Zo nee zou u dit eens willen proberen?
Zo ja, om het te verhelpen zal er een monteur langs moeten komen. Ik laat een collega van "Webcare" contact met u zoeken om een afspraak hiervoor in te plannen.
 
Hi dnjs,

Zoals telefonisch besproken komen we, na het nodige onderzoek, aanstaande donderdag bij je langs om dit probleem op te lossen.
Natuurlijk gaan we naar een passende compensatie kijken wanneer deze vervelende storing verholpen is. Maar: first things first. :wink:

Bedankt voor je geduld!

Groeten,
Jesse
 
Zo direct mogelijk aangesloten maar helaas, eerst itv-130 en daarna itv-150 melding. Zouden het deze frequenties moeten zijn :

Ziggo/Casema (5555):
308 MHz
316 MHz
324 MHz
332 MHz
?
van post : https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=43582

itv-130 zou niet regelmatig mogen optreden. itv-150 duidt op een verkeerd serice-area. Dit kan twee oorzaken hebben n.l.
  1. - geen signaal op de eerste frequentie
  2. - gebruik van een oud nummer.

Voor 2 moet in ieder geval je box even naar deep standby. In deze mode wordt de serving area opnieuw berekend.
Als dit niets oplevert dan even het mac adres van je ontvanger sturen
 
itv-130 zou niet regelmatig mogen optreden. itv-150 duidt op een verkeerd serice-area. Dit kan twee oorzaken hebben n.l.
  1. - geen signaal op de eerste frequentie
  2. - gebruik van een oud nummer.
Voor 2 moet in ieder geval je box even naar deep standby. In deze mode wordt de serving area opnieuw berekend.
Als dit niets oplevert dan even het mac adres van je ontvanger sturen

Ik zie dat het nummer al gepost was. Dit nummer is inderdaad fout.
Het probleem zou je tijdelijk kunnen oplossen (voor zover het binnen ligt, hetgeen het meest waarschijnlijk is) door een nieuwe coax kabel rechtstreeks te verbinden met de aansluitdoos waar het ziggo signaal binnen komt. Als je dit hebt gedaan dan vervolgens 2 uitvoeren. Na 5 min stdby de ontvanger weer aanzetten en daarna vod vervolgens weer starten (wel even wachten zodat je ontvanger een ip-nummer heeft toegekend gekregen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan