• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Al 15 maanden gezeik

C

Conflict

Ik heb gelezen dat hier medewerkers van UPC zijn die helpen met oplossen van problemen, misschien kan er ook iets voor mij gedaan worden.

Ergens in April 2005 heb ik Chello en telefonie besteld bij UPC. Er was toen een goede aanbieding, paar maanden gratis, MP3 speler en een dect telefoon kreeg je gratis en wat kortingen op het abonnement. De aktie "zorgeloos uitproberen" leek me wel wat, ik zou binnen een maand kunnen besluiten of ik wel of niet klant van UPC wilde worden.

Binnen en paar dagen had ik het gezien, UPC is niks voor mij. De helpdesk was onbereikbaar en onkundig en de snelheid van het internet was bedroevend, ook heb ik een paar dagen niet kunnen internetten.

Ik heb toen gebruik gemaakt van de kwaliteitsgarantie en heb dat telefonisch en schriftelijk opgezegd.

Ik had al digitale televisie van UPC.
Ik heb netjes de facturen betaald.

Ik kreeg steeds maar geen bevestiging van UPC en heb hier enkele keren een brief over gestuurd en zo nu en dan eens gebeld naar UPC. Ik zou immers nog een bedrag terug krijgen van UPC.

Ik heb nooit een retourdoos voor het modem gekregen, pas maanden later.

UPC bleef me gewoon rekeningen sturen, het verliep allemaal wat houterig.

Ik heb in januari dit jaar een brief van een incassobureau gekregen dat ik binnen drie dagen 100 euro aan ze moet betalen, wat niet waar is, ik heb immers een rekening liggen waarop staat dat ik nog geld tegoed heb van ze.

Ik heb dit incassobureau een brief gestuurd met uitleg, enkele weken later werd ik gebeld door een UPC medewerker met excuses en alles zou goed komen. Een schriftelijke bevestiging bleef uit.

Eind mei kreeg ik een brief van een ander incassobureau, precies hetzelfde verhaal, weer een brief gestuurd, weer ben ik weken later gebeld door een UPC medewerker, weer zou alles goedkomen en ja, ze had wel per ongeluk mijn digitale tv beeindigd.

En als klap op de vuurpijl krijg ik vorige week weer een brief van weer ander incassobureau dat ik moet betalen.

Ik ben hier nu al 15 maanden mee bezig, heb heel wat geld aan telefoonkosten en aangetekende brieven verspilt, zeker wel meer dan die honderd euro die ik nog van ze tegoed heb.

Ondertussen ben ik ook nog verhuisd, dat snappen ze daar ook niet, iedere keer als ik bel zeggen ze dat ik nog in de computer sta met mijn oude adres, maar ze sturen wel post naar mijn nieuwe adres.

Ik vraag me af of er een manier is waarop ik in contact kan komen et een echt mens bij UPC, iemand die afspraken nakomt en mij een telefoonnummer geeft zodat ik diegene terug kan bellen als de afspraken weer eens niet nagekomen worden. Ik moet telkens mijn verhaal uitleggen.
 
Je moet er maar net geluk mee hebben dat dit soort zaken bij UPC in 1x goed gaat, toen ik voor een paar jaar geleden verhuist was werd er maandenlang nog automatisch afgeschreven van het oude adres en kreeg ik acceptgiro's op het nieuwe adres. Ongelofelijk hoeveel moeite je moet doen om ze dat aan het verstand te brengen, om over de hoge telefoonkosten die daarvoor gemaakt moeten worden maar niet te spreken.
 
upkwello is nou niet bepaald een bedrijf dat uitblinkt in hun administratie vaardigheden.

Lijkt wel of ze letterlijk een dubbele adm voeren waarvan de een niet weet wat de ander weet.

Het grootste probleem zit het hem in de schriftelijke beantwoording van brieven, daar bij moet je je niet tehard op het hoofd krabben wat er staat en bedoelt wordt, anders heb je een kaalheidsprobleem.

Maar de zelfde houterigheid vind je ook terug bij eneco of welke bijna monopolist dan ook.
Zij maken fouten en de bewijslast ligt bij de consument, dat klopt niet.

Tis gewoon klote dat ze zelfs met een computer de zaken niet kunnen bijhouden, vraag me af hoe dat ooit zou zijn verlopen met een kaartenbak systeem, voordeel is een vonk is voldoende.
 
EosFreak zei:
Je moet er maar net geluk mee hebben dat dit soort zaken bij UPC in 1x goed gaat, toen ik voor een paar jaar geleden verhuist was werd er maandenlang nog automatisch afgeschreven van het oude adres en kreeg ik acceptgiro's op het nieuwe adres. Ongelofelijk hoeveel moeite je moet doen om ze dat aan het verstand te brengen, om over de hoge telefoonkosten die daarvoor gemaakt moeten worden maar niet te spreken.

Het vervelendste vind ik dat het nu tot drie keer toe hetzelfde gaat.

Als ik word gebeld door iemand van UPC beoven ze het uit te zoeken en later terug te bellen. Dat doen ze dus nooit. Dan bel ik naar UPC en vraag ik naar die persoon die beloften heeft gedaan, maar het is zo'n groot bedrijf dat ze niet weten wie waar zit.

Dan moet ik weer alles uitleggen en wordt er gezegd dat ik gelijk heb. "Ja meneer, hier in de computer staat ook dat u nog geld tegoed hebt, wat vreemd". Weer wordt gezegd dat het goed gaat komen vervolgens hoor ik niks meer!

Ik word er helemaal gek van. Ik heb hier al zo ontzettend veel tijd aan moeten besteden!
 
Hagen zei:
upkwello is nou niet bepaald een bedrijf dat uitblinkt in hun administratie vaardigheden.

Lijkt wel of ze letterlijk een dubbele adm voeren waarvan de een niet weet wat de ander weet.

Het grootste probleem zit het hem in de schriftelijke beantwoording van brieven, daar bij moet je je niet tehard op het hoofd krabben wat er staat en bedoelt wordt, anders heb je een kaalheidsprobleem.

Maar de zelfde houterigheid vind je ook terug bij eneco of welke bijna monopolist dan ook.
Zij maken fouten en de bewijslast ligt bij de consument, dat klopt niet.

Tis gewoon klote dat ze zelfs met een computer de zaken niet kunnen bijhouden, vraag me af hoe dat ooit zou zijn verlopen met een kaartenbak systeem, voordeel is een vonk is voldoende.
Mijn brieven zijn nooit schiftelijk beantwoord! Alleen telefonisch. Toen ik vroeg om een bevestiging kreeg ik twintig enveloppen thuis met kopieen van rekeningen :'(

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, bij geen enkel bedrijf.

Op al die incassobureaus ( Penninck en Landtheer, Transfair en MG De Jong) moet ik reageren, anders gaan ze ervan uit dat ik het eeens ben met de vordering en moet ik straks nog 100 euro betalen ipv dat ik ze terug krijg.
 
Conflict zei:
Mijn brieven zijn nooit schiftelijk beantwoord! Alleen telefonisch. Toen ik vroeg om een bevestiging kreeg ik twintig enveloppen thuis met kopieen van rekeningen :'(

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt, bij geen enkel bedrijf.

Op al die incassobureaus ( Penninck en Landtheer, Transfair en MG De Jong) moet ik reageren, anders gaan ze ervan uit dat ik het eeens ben met de vordering en moet ik straks nog 100 euro betalen ipv dat ik ze terug krijg.


Daar moet je mee oppassen, want het schijnt niet temogen dat je moet onderteken om iets NIET tewillen, maar juist om het WEL tewillen.
M.a.w. alleen met je uitdrukkelijke wens kan je iets laten doen door derden (penning)..

'T is idd triest met de kwelgeest als die eenmaal uit de fles is. :embarrassed: >:(

PS het is niet logisc dat je geen schriftelijke bevestiging krijgt, maar dat ze je opbellen, daarmee heb je dan een probleem als er zich daardoor weer problemen voordoen.

Mijn idee, neem de gesprekken op, maak er een transcript van en gebruik dat als je bewijs, naam van degene die jouw belt, tijdstip etc. In uiterste nood kan je altijd nog het bandje terug spelen.

JA dat incasso gedoe is echt om tehuilen, die schudden ze uit demauw alsof het fantasialand is, totaal geen controle. Volgens mij doet iedereen maar wat, en wat dat is weten ze zelf niet, kortom een grote kelerezooi. Maar ondanks dat wel winsten van 200milj. een grote maffia is het, niet minder..


Wat betreft die incassoo jerks, zoals je al doet terugsturen en volhouden, zonder rechterlijke uitspraak hebben ze niets, zorg wel dat de teclaimen nota niet boven een minimum uitkomt, weet niet hoeveel, want kom je daaroverheen wordt het procederen ineens aantrekkelijk, dus gooien ze de zogenaamde buitengerechtelijke kosten omhoog, je weet wat ik bedoel neem ik aan..
 
Conflict zei:
Ik heb gelezen dat hier medewerkers van UPC zijn die helpen met oplossen van problemen, misschien kan er ook iets voor mij gedaan worden.

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Wil je me een PM met je gegevens sturen?
 
Wassily-UPC zei:
Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Wil je me een PM met je gegevens sturen?
Gedaan, ik hoop dat dit meer op gaat leveren dan de afgelopen 15 maanden het geval was :)
 
Mijn zaak is uitgezocht door de UPC medewerkers hier op het forum. Ik heb mijn geld terug en een nette vergoeding voor de telefoonkosten en de kosten van de aangetekende brieven.

Ik heb net gekeken en het staat sinds gisteren op mijn rekening. Ook heb ik de Mediabox eindelijk ontvangen.

UPC, jammer dat het op deze manier moest gaan, maar ik vind het alsnog goed opgelost.
 
Conflict zei:
UPC, jammer dat het op deze manier moest gaan, maar ik vind het alsnog goed opgelost.

Graag gedaan ;). Ik hoop dat we je vanaf heden beter van dienst kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan